On se kummallista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetys

Vieras
...siis se,että kun eka lapsi syntyy miehelle ja naiselle,niin kaiken maailman kotityöt jäävät äitiparan harteille!Onko se niin,että vauvan syntymä oikeasti henkisesti ja fyysisesti kuormittaakin muka isukkia enemmän?Näin ainakin meillä tuntuu olevan!

Ei miehet vaan käsitä. Mun mies ei ennen meidän yhteen muuttamista laittanut edes jääkaapin ovee perässään kiinni, ja maidot jäi käytön jälkeen happanemaan pöydälle (miks ne nyt takas kaappiin ois pitänyt laittaa??) Ett on se sentään edistynyt, ellei nyt ihan täydellinen tässä suhteessa..

Se johtuu tietty siitä että yleensä äiti on kotona vauvan kanssa kotiäitinä sen about 9kk :) ja mies töissä. Tottakai ku nainen on päivät pitkät kotona ni tekee ne kotityötkin siinä sivussa.

Jospa ne kuvittelee että äidillä on aikaa paljon. Onhan hän äitiysLOMALLA :whistle: Niin kuvittelee toi meijenkin ukko aina välillä mutta tipautan äkkiä karuun todellisuuteen siel pilvilinnoista :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Siis ennen lapsen syntymää ne hoidettiin tasan-tai mies siis hoiti yhtä paljon? Sitten yhtäkkiä lopetti kun vauva syntyi? En ymmärrä....

Minusta on ihan ok että kotiäitinä teen suurimman osan (en kaikkea!) kotitöistä. Jää miehellekin aikaa seurustella lasten kanssa kun ei tarvitse illalla siivota, käydä kaupassa jne. niinä muutamana tuntina kun lapset ovat hereillä. Jos mies vain lorvisi kaikki illat niin sitten vaatisin enemmän apua kotitöissä, mutta olen tyytyväinen kun tosiaan touhuaa lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Siis ennen lapsen syntymää ne hoidettiin tasan-tai mies siis hoiti yhtä paljon? Sitten yhtäkkiä lopetti kun vauva syntyi? En ymmärrä....
No kyllähän tuo ukko jotain teki ennen lapsen tuloa,tai siis jos käski niin teki.Nyt meillä on tuo yksi lapsonen ja tuntuu että mä yksin vaan kaikesta huolehdin.Tuohan hän rahaa töistä,ei sillä.En mä tiedä,tää äidiksi kasvu vaan ottaa niin koville välillä,et itkettää!

Yhteistyössä