On se nihkeessä se lahjoista kiittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi jos mikä on rasittavaa toi tekstiviesteillä ahdisteleminen, en niillä itse muita vaivaa varsinkaan joulunaikaan. Mulle voi soittaa jos on asiaa, vastaan kyllä puhelimeen, myös jouluna jos nyt jollain on niin tärkeää asiaa että sillon pitää soittaa. Tuhat kysymystä sisältävät tekstarit on niitä pahimpia... Itse kiitän kun kummit antaa sen lahjan, en ymmärrä että siitä pitäs suitsuttaa vielä jälkikäteenkin.

Ja toi "Minä muistin kyllä kaiken hässäkän keskellä.." Jos se on sun tapa niin sä oletat että muut on yhtä tehokkaana näpyttelemässä tekstereita. Ootko sä niitä kavereita jotka laittaa vaan viestejä, ja odotat sitten että muut soittaa kun ei jaksa niihin sun tekstareihin vastailla..

Mulle kummitätinä riittää kiittäminen siinä vaiheessa kun nähdään tai lahjan annan, mutta jossain vaiheessa kyllä kiitoksen odotan, ettei minua ihan itsestäänselvyytenä aleta pitää, tyylin, ahaa, nyt toi hoiti velvollisuutensa..
Merkillistä mielestäni on se, että postissa laitetuista lahjoista ei kuulu jälkeenpäin mitään! Minä kuitenkin näen vaivan ja ostan ja postitan ja vanhemmat eivät sen vertaa viitsi ilmoittaa, että paketti on tullut perille! Koska joskus niitä oikeasti joutuu hukkaan!

Meillä ei ole tapan laittaa kiitosta. Eikä ole kummitkaan laittaneet kiitosta lasten paketeistakaan, joten en odota heidän kiitosta odottavankaan.

Ja toinen, kaverini laittoi tekstaria ennen joulua ja mä en ole vieläkään saanut aikaiseski vastata siihen. Syynä ei tietenkään ole kiire, vaan oma mieliala on ollut persiistä ja tehnyt mut täysin saamattomaksi :ashamed:

Hetkinen, siis kiitos vasta joulupäivänä on väärin? Yleensä tosiaan kiitetään etukäteen, mutta onhan se kiva kuulla, onko lelu mieleinen (siis lähettäjän puitteissa). Siihen tietty riittää, että palaute tulee hetken perästä, jouluaattona ei tuota vielä tiedä.

Ihan älytöntä on, jos pitää joka lahjasta vuolaasti aina kiitellä ja kehua moneen kertaan.

Minä pidän hyviä käytöstapoja korkeassa arvossa ja siksi ei tulisi pieneen mieleenkään lähetellä ihmisille TEKSTIVIESTEJÄ jouluaattona. Minusta aika kalsea tapa kiittää lahjoista ja puhdasta häirintää muutenkin, kun pitäisi viettää aikaa läheisten kanssa ja hiljentyä.

Tosin ei ole ollut tapana soitellakaan vaan kiitän pojan saamista lahjoista, kun seuraavan kerran tavataan tai soitellaan ja kerron, että ovat olleet mieleisiä. En ole varmaan itsekään kummina koskaan saanut kiitosviestejä tai -soittoja enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. En minä niitä lahjoja kiitoksen vuoksi osta, vaan tuottaakseni lapselle hyvää mieltä.

Yhteistyössä