On se niin väärin, että normipainoinen tahtoo laihduttaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku roti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku roti

Vieras
Ilmeisesti ei saisi laihduttaa jos on normaalipainossa. Mä olen normaalipainossa, painan 72 kiloa ja olen pitkä 171cm. Nyt otin tavoitteeksi laihduttaa kymmenen kiloa solakammaksi, kun olen aika löysä nyt ja vatsaakin on tullut.

Tästäskös ihmiset vetävät hernettä nenään! Jos painan 62kg niin olenhan jo melkein anorektikko, juu-u.. Mulla ei myöskään ole oikeutta laihduttaa,koska olen normaali ja onhan se ihan hemmetin loukkaavaa niitä kohtaan, joilla oikeasti on ylipainoa. Mulla on myös vääristyneet kauneusihanteet, kun en halua olla plus-kokoinen "aikuinen, oikea nainen", olenhan jo 26v.

Ilmeisesti mun pitäisi vaan hyväksyä jenkkani, vatsani, käsivarteni, vyötäröni ja reiteni ylimääräinen, koska naisessa pitää olla muotoja ja jotain mistä ottaa kiinni. Ei mene jakeluun, että ne läskit haittaa MINUA, muilta ei kysytty. Kahvilla jos jätänkin nyt ottamatta sen kakkupalan, niin olen sairas ja kontrollifriikki ja mulla menee homma yli..

Vaatteita saa aina isompia, miehet tykkää muodoista, pitää kantaa itsensä ylpeänä, olen naisellinen nyt, pieni ylimääräinen on vaan tavallista ja elämää... On se niin väärin, jos ei ole sinut ihransa kanssa ja vaatteet tuntuvat pahalta päällä ja peilikuvakin näyttäisi ihan satavarmasti paremmalta hoikempana...

Tsemppiä sulle! Mä painan 59 ja pituutta 170 ja tiedä, miten ikävältä tuntuu parinkin kilon lisäys.

Pääasia et susta tuntuu hyvältä ja jos se, että susta tuntuu hyvältä, vituttaa jotakuta niin kyl vika on sen päässä.

Pituutta tosin ei ole kuin 163cm ja painoa tällä hetkellä 64 joka TODELLA tuntuu liialta.. herkuilla olen itseni lihottanut parissa vuodessa noin 10kg paksummaksi.. Tuon mahan ja allit kun sais pois. Tavoitteena olis päästä noin 8 kiloa hoikemmaksi. Joskus olen erehtynyt sanomaan ja taivastelemaan "läskejäni" niin voi sitä taivastelua ja tuhahtelua! MUTTA jos itsestä tuntuu että laihduttaa pitää niin mitäs se muilta on pois!

Älä muuta sano. Minulla oli jo paino vissiin lievän ylipainon puolella kun otin itseäni niskasta kiinni. Puolessa välissä alkoivat kaikki sanoa että kai voin jo unohtaa karkkilakkoni ja elää normaalisti (normaalistihan minä elinkin, söin/syön hyvää ruokaa usein ja liikun). Ilman kummempaa laihduttamista olen kuitenkin laihtunut, vaihtanut vain elintavat terveemmäksi. Lähtöpaino kuitenkin lapsen syntymän jälkeen 71kg (163cm) ja nyt olen 52-53kg. Näytän kuulemma kauhean laihalta nyt, varmasti, entiseen verrattuna.

oksettavaa kun näkee niitä tikkuja kaupungilla. Hyväksykää sitten se tosiasia että jos jollaki oskettaa niin sitte oksettaa. Pysytte sisällä sitte. Täts it.

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
oksettavaa kun näkee niitä tikkuja kaupungilla. Hyväksykää sitten se tosiasia että jos jollaki oskettaa niin sitte oksettaa. Pysytte sisällä sitte. Täts it.

Jaahas, taas joku kateellinen jolla ei ole itsekuria laihduttaa :D

Hui. Itse en yhtään tykkää kovin laihoista ihmisistä... Yksi kaverini on 59kg/172cm ja tekis mieli mennä tunkeen sille ruokaa suuhun joka kerta kun nähdään :( Mitkään vaatteet ei pysy päällä ja silti aina mun peilin eessä vitkuttelee ja märisee jenkkakahvojaan... :( Surullista.

Itse olen onnellinen 70kg ja 168cm :) (Nojaa, vasta sain lapsen mutta enpä ajattele itseäni lihavana siltikään...)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

olen 68kg/172cm Ja tyytyväinen. Aikoinaan laihdutin 8kg ja sitten lopetin. Tämä paino pysynyt jo vuoden ajan. Jos laihduttaisin vielä yhtään enemmän niin mut voi kärrätä tiputukseen :(

Alkuperäinen kirjoittaja vn:
Hui. Itse en yhtään tykkää kovin laihoista ihmisistä... Yksi kaverini on 59kg/172cm ja tekis mieli mennä tunkeen sille ruokaa suuhun joka kerta kun nähdään :( Mitkään vaatteet ei pysy päällä ja silti aina mun peilin eessä vitkuttelee ja märisee jenkkakahvojaan... :( Surullista.

Itse olen onnellinen 70kg ja 168cm :) (Nojaa, vasta sain lapsen mutta enpä ajattele itseäni lihavana siltikään...)

Jaa, no vaatteet saa pysymään päällä, kun ostaa oikean kokoisia;) Kai ne nyt pyörii päällä jos on kokoa s tai m ja käyttää kokoa L...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

olen 68kg/172cm Ja tyytyväinen. Aikoinaan laihdutin 8kg ja sitten lopetin. Tämä paino pysynyt jo vuoden ajan. Jos laihduttaisin vielä yhtään enemmän niin mut voi kärrätä tiputukseen :(

Miksi ihmeessä tiputukseen? Onko sulla joku sairaus?

Mun mielestä jokaisella on oikeus laihduttaa jos siltä tuntuu. Mutta ne joiden BMI on jo normaali niin kannattaa laihduttaa todella harkiten ja lisätä urheilua paljon. Muuten laihdutus saattaa mennä yli ja näyttääkin jo Nicole Richieltä. (joo siis hänellä oli syömishäiriö mutta tää on esimerkki). Minun yksi kaverini laihduttaa ja laihduttaa vain koko ajan. Hän on pitkä ja painaa vain puolet minun painostani. Monesti olen koittanut hänelle puhua mutta saan syytöksiä päälleni ja hän puolustautuu vain sanomalla ettei hänellä mitään anoreksiaa ole. No se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa... No jaa. Malttia laihdutukseen ja järjellä pääsee pitkälle. Muistakaa että mielummin läskiä puristellaan kuin luuta!

Alkuperäinen kirjoittaja ennen laihtunut:
Mun mielestä jokaisella on oikeus laihduttaa jos siltä tuntuu. Mutta ne joiden BMI on jo normaali niin kannattaa laihduttaa todella harkiten ja lisätä urheilua paljon. Muuten laihdutus saattaa mennä yli ja näyttääkin jo Nicole Richieltä. (joo siis hänellä oli syömishäiriö mutta tää on esimerkki). Minun yksi kaverini laihduttaa ja laihduttaa vain koko ajan. Hän on pitkä ja painaa vain puolet minun painostani. Monesti olen koittanut hänelle puhua mutta saan syytöksiä päälleni ja hän puolustautuu vain sanomalla ettei hänellä mitään anoreksiaa ole. No se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa... No jaa. Malttia laihdutukseen ja järjellä pääsee pitkälle. Muistakaa että mielummin läskiä puristellaan kuin luuta!

No en näkisi kovin todennäköisenä uhkana, että anoreksia iskisi tai että laihdutus menisi helposti yli. Päin vastoin, normaalipainoisena mun on ainakin hemmetin hankala saada painoa putoamaan, joten tuskin on vaaraa. Halu olla hoikka ja anoreksia-niminen sairaus ovat ihan eri asioita.

Mutta mielestäni olen mieluummin myös hieman luisempi kuin läski. Lihaa saa helposti luiden ympärille, mutta sitä on hiton vaikea saada pois;) Haen kuitenkin hoikkaa ja tervettä olemusta.

Lähinnä minä soisin niin ylipainoisille kuin normaalipainoisillekin terveellisiä elämäntapoja, kohtuullisuutta, kykyä nauttia elämästään ja ennen kaikkea itsensä hyväksyntää. Jos ihminen normaalipainoisena inhoaa kovin intohimoisesti läskejään, on vaikea kuvitella että sama ihminen viisi kiloa laihempanakaan rakastaisi itseään täydesti.

Mäkin annan sulle luvan laihduttaa :) Ei mutta tosissaan, kyllä tosta nyt varmasti on varaa laihduttaa se 5-10kg olematta siltin LÄHELLÄKÄÄN mitään anorektikkoa. Vaikka nytkin olet BMI:n mukaan ihan täysin normaalipainoinen, niin jos löysää on ja se häiritsee, niin tottakai silloin saa laihduttaa!

Itse olen 160cm ja painan nyt 53kg. Haluaisin pois 2kg, jotka on löysänä makkarana tossa vatsalla ja reisissä, ihan vaan sen takia, että vaatteet tuntuisivat paremmilta päällä. Ulkonäköön tuo 2k ei nyt varmasti vaikuttaisi tuon taivaallista. (Ja ei, en voi ostaa numeroa suurempia esim. housuja, kun sitten ne ovat muista kohdista aivan liian löystä ja lököttävät.

sama täällä.oon 162cm pitkä ja haluan painaa 55kg,en oikeestaan vähempää.
tää tuntuu aika hitaalta touhulta..en halua olla ruipelo vaan tavoittelen fitness vartaloo =)
nyt mä painan vielä 61kg,painoni nousi muutamalla kilolla kun alotin treenaan. tarkotuksena on tästä painosta poistaa 6kg rasvaa.

Minun mielestä bmi on sellainen asia johon ei tulisi liikaa tuijottaa, koska siinä ei oteta huomioon ruumiinrakennetta lainkaan. Olen itse tosi pieniluinen(hentorakenteinen) ja mulla on tällä hetkellä sellainen reipas 5kg ylimääräistä OMASTA HYVINVOINTIPAINOSTANI katsottuna:) Mutta eihän sitä ulkopuoliset näe, koska näytän vaatteet päällä ihan normaalikokoiselta. Mutta olen kyllä hyvin hiljaa ja koetan olla mainostamatta kellekään, jos on painonpudotus meneillään, koska en jaksa kuunnella sitä "ei sun tarvi laihduttaa"- juttua:D

sama kokemus täällä, painan itse nyt 46-45kg riippuen turvotuksesta ja pituutta 154cm, sukulaiseni ovat kauhuissaan ja heidän mielestään olen ihan anorektinen. ymmärrän kyllä heidän huolensa, sillä olen kärsinyt syömishäiriöistä, mutta tällä hetkellä voinj loistavasti :), olo on oikeasti kamala juuri ennen kuukautisia, kun turvotus voi lisätä silloin painoa jopa 4kg+.

Minä olen 179cm ja painoin lähtötilanteessa 84kg. Nyt olen saanut painoa pudotettua 10kg, mutta kolme kiloa meinaan vielä tiputtaa (joo olin vaan päättänyt, että se 71kg jonka painoin ennen näitä kolmea lasta olisi oikea paino). Ja nyt saan koko ajan kommentteja ympäriltäni (äidiltäni, siskoltani ja jopa mieheltäni) että lopeta nyt hyvä ihminen jo...
Ja silti minusta tuo minun tavoitteeni ei ole mitenkään kohtuuton.

Tommosta se tuppaa olemaan. Laihduta ihmeessä, mutta pidä asiasta matalaa profiilia niin pääset helpommalla.
Mutta jos tuntuu vaikealta ja keho selvästi kynsin hampain taistelee vastaan (mitä joskus käy normaalipainoisena) niin kannattaa vaan luovuttaa ja opetella hyväksymään itsensä sellaisena kuin on ennen kuin henkinen terveys menee.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Minä olen 179cm ja painoin lähtötilanteessa 84kg. Nyt olen saanut painoa pudotettua 10kg, mutta kolme kiloa meinaan vielä tiputtaa (joo olin vaan päättänyt, että se 71kg jonka painoin ennen näitä kolmea lasta olisi oikea paino). Ja nyt saan koko ajan kommentteja ympäriltäni (äidiltäni, siskoltani ja jopa mieheltäni) että lopeta nyt hyvä ihminen jo...
Ja silti minusta tuo minun tavoitteeni ei ole mitenkään kohtuuton.

hienosti olet tsempannut :flower: onnea :)

Yhteistyössä