On sitä välillä kaikenlaista. Hankaluuksia äitipuolesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raijuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raijuli

Vieras

Exä-rouva oli suunnitellut ennakkoon Teinittären kanssa tapaajapojan kuljetuksista ,puhumatta meille mitään ja eilen sunnuntaina tulikin melkoinen selvittely ja selkkaus, jolla ei ole mitään järkeä.

Kun mietitään tilannetta jossa riidanhaluinen eropuoliso haluaa tuoda muille sukulaisille tiettäväksi että ollaan tekemisissä kauheiden ihmisten kanssa, niin menettely voi olla vaikka tällainen: MInä ja mieheni uskoudutaan Teinittärelle ja kerrotaan kuljetushankaluuksista kun ne tulevat päällekkäin ja minä kerron omasta tarpeestani saada huonosti käyttäytyvän ex-miehen vuoksi saavani aikataulut pitämään ettei hirveästi joutuisi IKÄVYYKSIIN.

Teinitär ja Ylkä ovat auliisti kuljettaneet tapaajapoikaa meiltä ex-rouvan luo, kun heillä on sama kotimatka. Nytpä tälläkertaa onkin niin että Ylkä ei tähän olekaan valmis. siitä seuraa seuraavaa. Teinitär kuulemma oli itse ajatellut toimittaa tapaajapojan kotiinsa, vaan Ylkä oli ollut jostakin äkäinen eikä ollut halukas keskustelemaan koko jutusta, ja asia jäi viimetinkaan. Kuitenkin ihmettelin miten exä tiesi asian jos kerran teinitär oli tämän ajatuksen esittänyt. Tätä kutsutaan toisen vanhemman kusettamiseksikin ja yli kävelemiseksi.
Nämä ei oikeastaan lainkaan kiinnosta mutta kun ei voi mitään.

Asiaa eilen viimetingassa sitten sopiessaan ollessamme mökillä, isänsä kanssa asiaa palloteltiin puolelta toiselle , minä yritin olla kuin en olisikaan koko paikassa, ja lopulta Tapaajapoika kysyy minulta koska minä olen valmis lähtemään mökiltä kylälle. Käytin painokaasti sanoja ja ääntä kun kerroin etten halua olla missään Ex-rouvan ja mieheni välisissä asioissa kiinni, minua ei kiinnosta. Sitten alkoi soida.

Ex-rouva lähetti tekstiviestin miehelleni, jonka hän sitten työnsi mulle käteen että lue:" En ollut varma xxxxxx tilanteesta joten en siitä siksi kertonut teille jos se ois ollutkin turhaa. Lisäksi tapaajapojan mielentilasta jos saa vaikka hepulin. Toivottavasti ei tullut ikävyyksiä. XXXXXXX tarkoitti hyvää vaan. "

MInä jäin ihmettelemään tuota ikävyyksiä. Mitä ihmeen ikävyyksiä? Joten aloin mieheni estelyista huolimatta selvittämään Teinittäreltä. Selvisi että he pitävät minua ongelmana heidän järjestelyilleen vaikka en ole edes halukas niissä olemaan mukana, vaikka toimin terapeutin tervehdyttämis-ohjeiden mukaan eli älä puutu näihin juttuihin enää. Mutta minun oli pakottava tarve koska mieheni ei puolusta minua vaan teen sen itse.

Ainakin kymmenen tekstaria meni Teinittären kanssa kun hän syytti minua ensin sitten syytti Ylkää joka ei myöskään todennnäköisesti halua sekaantua mihinkään juonitteluihin( ainakin siltä tämä minusta tuntuu). Ja vielä päädyin teinittäreltä pyytämään anteeksi . Jotenkin tuli sellanen tunne että tämän episodin tarkoitus oli osoittaa appivanhemmille joilla teinitär oli käymässä kuinka hirveiden ihmisten (minun) kanssa ollaan tekemisissä.

Ei ihme että mieheni ei puolusta perhettään, ei hän yksinkertasesti jaksa mitään tuolle naislaumalle.

Niin ja sitten oli vielä tämän kaiken keskellä se pikkupoika joka oli nauttinut mökkielämästä koko ajan. Sille pojalle oli tärkeää kuulla että :" älä sinä välitä näistä aikuisten jorinoista, mitä aikuisemmiksi tullaan sitä hullumpia ne vaan ovat ja sen että hän on hyvä poika eikä ainakaan hän rupea syyttelemään itseään mistään. "

Sillä pojalla on muuten hyvä huumorintajukin ja nätti hymy. Tapaajapoika on kiltti poika vaikka äitinsä väittäisi mitä tahansa.

Tavasin tarkkaan mutten oikein pysynyt kärryillä että kuka on kuka ja kenekä lapsi ja kenen asioihin et saa puuttua vaikka oletkin mukana niissä munaskuitasi myöten.
:headwall:

Mutta siis sinusta ollaan tekemässä kamalan vaikeaa ihmisitä, joka hankaloittaa tapaamisia.. Tervetuloa kerhoon. Minä olen saanut aikoinaan saman leiman otsaani. Lisäksi riipuin meneessä :o

Todellisuudessa se olin minä joka vaati isää tapaamaan lapsiaan (siis exää tapaamaan meidän yhteisiä eli omia lapsiaan jotka asuivat minun kanssani)
Ja sitten kun setivittiin ja sovittiin tapaamisajankohtaa, se aloitettiin helmikuussa ja saatiin päätökseen just ennen tapaamisajankohtaa koska hän ei tiennyt haluaako lapsia, ei osannut päättää ajankohtaa ja kun sanoin, että tämä-tai-tämä ajanjakso ei käy; silloin vietän itse lomaa lasten kanssa
tai että tuona aikana en pääse viemään tai hakemaan (pitkä välimatka, eri kaupungit) olin kamalan hankala ja olin etukäteen tahallani tehnyt tämän eli olin jotenkin kristallipallon avulla tiennyt milloin hän haluaa ottaa lapset ja varannutkin sen ajan itselleni , olin yöt maannut ja valvonutn ja miettinyt että miten hankaloita tapaamisia... ihan vaan häntä kiusatakseni.

Lisäksi jätin vastaamatta hänelle tarkoituksella. Elettiin aikaa jolloin kännyköitä ei tavallisella kansalla ollut ja oli lankapuhelimet ja minulla oli semmonen halpis-malli, jossa ei soittajan numeroa näkynyt. Lasten isän mielestä minä kuitenkin näin puhelimen läpi että kuka soittaa ja jätin vastaamatta kun hän soitti.
Tosiasiassa meillä vastattiin puhelimeen aina ja heti kun kotona oltiin, mutta ei kotona olevaan lankapuhelimeen voi vastata, jos ei ole itse kotona... :headwall: :headwall:

Ymmärsit pointin aika hyvin, mutta hei, tämä oli ihan kova selviteltävä minullekin. Kun en siis edes toimi heidän asioidensa välissä vaan niin mua sinne imetään, varmana juuri siksi että saisivat osoittaa että olen kauhea ihminen jonka kanssa on niiiin vaikeeta.

Itseasiassa haluaisin vain olla rauhassa. Ja pysyä erossa exä-rouvan ja mieheni välisistä asioista.

Yhteistyössä