On tämä univelkaisena elo mukavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
univelkaa jo useilta kuukausilta, olen yliväsynyt enkä saa unta vaikka yritän nukkua. Tällä viikolla ehkä 3-4h yössä olen saanu nukuttua. Tänään viideltä herätys kun lapsi herätti. Yöllä vielä yhdeltä katsoin kelloa pirteänä, kuumakin on niin uni huonoa. Päässä pyörii laskut ja miten rahat riittää. Eilen aamuna olin niin väsyny, että kun laitoin silmät kiinni niin nukahdin heti. Olin nukahtanu täysi vesilasi kädessä sänkyyn, huomasin vasta iltapäivällä kun matto oli märkä ja sängyssä lasi, että en näköjään vienytkään keittiöön sitä vesilasia... Olo on kuin humalaisella, muisti pätkii ja joutuu miettimään onko tehnyt jotain asioita. Sit kun saisin nukkua ihan rauhassa, ilman huolta lapsista ym. niin en osaa. Ei muka nukuta yhtään. Nytkin jos joku tulis tänne ja sanois, että ala nukkua, en mä nukahtais. Ihan ihmeellistä.

Kuulostaa niin kovin tutulta. Minä itse sairastin pahasti huhtikuussa ja siitä lähtien olen nukkunut tosi huonosti. Olen tosi väsynyt mutta uni ei tule vaikka kuin yrittäs. Tytöt valvottaa välillä mut nyt ovat nukkuneet yönsä todella hyvin. Mutta minä en vaan saa unta. Saatan kolmen aikaan aamuyöllä olla vielä hereillä. Sitten ihan aamusesta nukahdan ja kerkiän ehkä tunnin pari nukkua kun tytöt jo heräileekin. Ja olo on entistä väsyneempi. Minua ei mitkään rahahuolet tms paina, en vaan saa unta.

Olen jo miettinyt että pyytäisinkö lääkärilta nukahtamistabletteja, minulla olisi ihan muun syyn takia lääkärillä käynti piakkoin. Osaisiko kukaan sanoa onko niistä apua?? Voiko niihin jäädä koukkuun?? Nehän ei kuitenkaan ole kait ihan samanlaisia kuin unilääkkeet??

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Kuulostaa niin kovin tutulta. Minä itse sairastin pahasti huhtikuussa ja siitä lähtien olen nukkunut tosi huonosti. Olen tosi väsynyt mutta uni ei tule vaikka kuin yrittäs. Tytöt valvottaa välillä mut nyt ovat nukkuneet yönsä todella hyvin. Mutta minä en vaan saa unta. Saatan kolmen aikaan aamuyöllä olla vielä hereillä. Sitten ihan aamusesta nukahdan ja kerkiän ehkä tunnin pari nukkua kun tytöt jo heräileekin. Ja olo on entistä väsyneempi. Minua ei mitkään rahahuolet tms paina, en vaan saa unta.

Olen jo miettinyt että pyytäisinkö lääkärilta nukahtamistabletteja, minulla olisi ihan muun syyn takia lääkärillä käynti piakkoin. Osaisiko kukaan sanoa onko niistä apua?? Voiko niihin jäädä koukkuun?? Nehän ei kuitenkaan ole kait ihan samanlaisia kuin unilääkkeet??

Minä sain lääkäriltä ihan unilääkkeitä, mutta en osaa/uskalla käyttää. Yhden kerran sellaisen otin ja sain kyllä nukuttua tosi hyvin, mutta seuraava päivä meni kuin sumussa. Olin vielä enemmän "sekaisin" kuin univelkaisena. Ja otin vain puolikkaan unitabletin illalla. Kyllähän niihin tietääkseni voi jäädä aika helposti koukkuun kun saa niin hyvät yöunet niin sitten tekis aina mieli ottaa sellainen. Ja sehän voi sit pidemmän päälle olla aika riskialtista, ei sit osaakaan enää nukkua ilman sitä tablettia.

Mie käytin toissa talvena nukahtamislääkettä, kyl autto ja hyvin! Piti vaan ottaa se samantien ku likka nukahti, et ennätti nukkua tarpeeks. Jos sen otti liian myöhään niin sit oli seuraavana päivänä sumussa. Mut kun otti sen ajoissa niin ennätti nukkua sen vaikutuksen yössä pois. Mut heräsin silti aina yöllä jos tyttö herätti, et ei ollu niin voimakas et tarvis pelätä ettei herää... Ja kyl siinä huomas et oli hieman koukussa niihin. Mut normaali ihminen pystyy kontrolloimaan sitä. Esim ku sen alko huomata aina niin pidin taukoa niiden ottamisessa. Ja kerran yks näistä tauoista jäi päälle, eli en oo puoleentoista vuoteen ottanut :D Ne vaa katkas sen huonon unen kierteen, ja sen avulla sain omat unet taas kuntoon! Kantsii kokeilla!!!

sitä just unilääkkeissä pelkään että jos aloittaa niiden käytön niin ei osaa lopettaa. kun en kuitenkaan tahtoisi sitten nukkuakaan jatkuvasti niin sikeästi että miehen pitäisi yksin hoitaa tytöt yöllä jos herkiävät levottomiksi. mutta kun saisi edes jotenkin nukuttua muutamankin ihan ehjän yön. jos olisin eilen illalla mennyt nukkumaan samaan aikaan kun tytöt nukahtivat, olisin saanut nukuttua yli 7 tuntia ihan rauhassa. esikoiselta oli 5n aikaan aamulla tyyny hukassa ja sitä itkeskeli. mutta eipä minua nukuttanut. tuohon olin sohvalle jollakin välillä torkahtanut ja 3lta siirryin omaan sänkyyn. enkä heti saanut uudelleen unta. Yöt on kerrassaan niin sekavia ja katkonaisia etten edes tiedä välillä että olenko nukkunut vartin vai pidempään. Olen nukkunut/yrittänyt nukkua jo pidempään olkkarin lattialla. Ehdotus tuli ihan mieheltä, että jos nukahdan niin saisin nukuttua enkä heräisi jos kuopus meidän huoneessa ätisee, mies sanoi hoitavansa hänet. Ihana ele mieheltä. Mutta ei siitä kovin paljon ole hyötyä ollut, kun ongelma on siinä etten saa unta.

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Mie käytin toissa talvena nukahtamislääkettä, kyl autto ja hyvin! Piti vaan ottaa se samantien ku likka nukahti, et ennätti nukkua tarpeeks. Jos sen otti liian myöhään niin sit oli seuraavana päivänä sumussa. Mut kun otti sen ajoissa niin ennätti nukkua sen vaikutuksen yössä pois. Mut heräsin silti aina yöllä jos tyttö herätti, et ei ollu niin voimakas et tarvis pelätä ettei herää... Ja kyl siinä huomas et oli hieman koukussa niihin. Mut normaali ihminen pystyy kontrolloimaan sitä. Esim ku sen alko huomata aina niin pidin taukoa niiden ottamisessa. Ja kerran yks näistä tauoista jäi päälle, eli en oo puoleentoista vuoteen ottanut :D Ne vaa katkas sen huonon unen kierteen, ja sen avulla sain omat unet taas kuntoon! Kantsii kokeilla!!!

mä ajattelinkin, että soitan lääkärille voisinko saada just noita nukahtamislääkkeitä kun en uskallakaan niitä vahvoja unilääkkeitä käyttää! mietin vaan, että määrääköhän nyt miten helposti vai voiko ajatella, että olen joku "lääkenarkki" kun siitä ei oo kun pari viikkoa kun sain nuo unilääkkeet.. nyt on sit täysi purkki niitä kaapissa...

Mut josset oo ikinä sairastanut mitään riippuvuutta (huumeet, alko) niin kyllä sä itse pystyt kontrolloimaan sitä niin ettet jää koukkuun! Ja kyllä sitä lapsen tarpeisiiin heräät! Mulla se oli suurin huoli, kun tyttö ei ollut edes vuotta, niin sain niin pienen annoksen et varmasti heräsin....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:

mä ajattelinkin, että soitan lääkärille voisinko saada just noita nukahtamislääkkeitä kun en uskallakaan niitä vahvoja unilääkkeitä käyttää! mietin vaan, että määrääköhän nyt miten helposti vai voiko ajatella, että olen joku "lääkenarkki" kun siitä ei oo kun pari viikkoa kun sain nuo unilääkkeet.. nyt on sit täysi purkki niitä kaapissa...

Onks ne mitä lääkkeitä? Siis nimeltään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:

Onks ne mitä lääkkeitä? Siis nimeltään...

zopinox... itse asiassa silloin kun otin sen lääkkeen niin tulin täältä seuraavana aamuna kyselemään, että voiko toi lääke aiheuttaa jotain mgreeniä tms. kun heti kun heräsin, silmissä näkyi vaan outoja kuvioita ja neliöitä, en saanut lehden tekstistä selvää kun kirjaimet pomppi. näköhäiriöiden jälkeen koski 6 tuntia päähän. vaikutti migreenikohtaukselta ja muutenkin olo oli kuin pahimmassa krapulassa, ei sellaisella ololla voi lapsia hoitaa...

Minulla on se tuleva lääkärinaika sellaisella terveyskeskuslääkärille joka toimii myös lastenneuvolan lääkärinä. Taidan tosissani kysellä häneltä niistä nukahtamislääkkeistä. Vielä kuitenkin imetän tuota kuopusta (8,5kk) niin tämä lääkäri osaa varmasti neuvoa ja antaa oikeanlaista apua. Ei tätä väsymystä kauan jaksa. Tuntuu jo niin pahalta sekin kun en oikein jaksa innostua mistään ja tuntuu että laiminlyön tuon esikoisen kun en oikein jaksa touhuta hänen kanssaan.

Yhteistyössä