On toi kela yksi kiva paikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Me ollaan nyt vuodesta 2006 tapeltu noista sotilasavustuksista joita saatiin kun mies oli intissä.
Kelaan piti ilmoittaa heti päivä jolloin palvelus loppuu jotta katkaisevat oikeaan aikaan tuet.
Ilmoitettiin päivä sitten pari kuukautta ennen.
Siinä oli vähän kaikkea sotkua muutenkin tukien kanssa ja saatiin välissä takautuvastikkin jotain, en edes kunnolla muista miten toi meni kun aikaa on sen verran.
Sitten tulee ilmoitus että ovat maksaneet 1400e liikaa, se peritään takaisin.
Mä ilmoitin etten maksa, koska me ollaan sinne ilmoitettu päivämäärät koska palvelus loppuu, ja heidän tehtävä oli katkaista se.
No selvisi että virhe tosiaan oli kelan ja he olivat "unohtaneet" katkaista tämän.
Mä siis valitin siitä ja sanoin etten ikimaaimassa olisi käyttänyt niitä rahoja jos olisin tiennyt ettei ne meille kuulu, enkä mä kelan virheestä aio maksa mitään.

Nyt tosiaan pitää taas valittaa uusiksi kun tuli päätös että mä en ole valittanut siitä että olisi liian vähän rahaa(?) eli mulla olisi varaa maksaa tuo summa takaisin, vaikka virhe kelan onkin.

Tää on tosi hämärä homma muutenkin, mutta toi summa on kohtuu iso kuitenkin, joten kaipa mä valitan niin kauan kun mahdollista :(

Valita ihmeessä!Älä anna Kelan päästä kuin koira veräjästä!!!Mulla on kelan kanssa ollu yksi juttu kesken jo kohta 2 vuotta ja luovuta en koska Kelan moka ja kaikenlisäksi eivät olleet laittaneet kaikkia papereita mukaan kun meni asia eteenpäin. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Äh, hankala juttu. Mut onhan sun kuitenkin pitäny olla tietoinen ettei niitä rahoja enää pitäis tulla sun tilille? Etkö ihmetellyt kuinka tuen maksaminen ei loppunutkaan?

Siis se maksettiin niin että se tuli vielä sinä aikana kun pitikin tulla, mutta se ei ollutkaan sen kuun summa..
Tosi vaikea selittää, mun on noi paperit taas kaivettava esiin et muistaisin koko homman.
Ja siis pointti olikin nyt se, että he myönsivät virheensä mutta mä en ole valituksissani tarpeeksi mainostanut sitä ettei olisi varaa tuota summaa maksaa takaisin. Toi päätös oli taas ihan outo, mutta varmasti laitan seuraavaan valitukseen sen ettei multa tommoisia rahoja löydy, jos se siitä on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Kela ja verottaja saa sekoilla mielinmäärin ja kohautella olkapäitään, mut auta armias kun tavallinen tallaaja tekee saman heille; maksa, maksa ja maksa vielä vähän lisää

ISO PEESI!

Kyllä sinun pitää maksaa perusteettomasti saamasi etuus takaisin vaikka se johtuisikin Kelan virheestä.

Niin se maailma toimii. Yhtä lailla Kela maksaa virheestään sinulle silloin kun sinulle on maksettu liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Ego:
Valita ihmeessä!Älä anna Kelan päästä kuin koira veräjästä!!!Mulla on kelan kanssa ollu yksi juttu kesken jo kohta 2 vuotta ja luovuta en koska Kelan moka ja kaikenlisäksi eivät olleet laittaneet kaikkia papereita mukaan kun meni asia eteenpäin. :o

Tää päätös oli vielä hassu kun olivat kuulemma todenneet etten koita vilpillisesti selvitä tästä, vaan syy on heidän ja jaap jaap.
Toi summa vaan on sellainen mitä en hevillä takaisin maksa, maksaisin jos syy olisi minun, tietenkin maksaisin.
Tai silloin en olisi koko rahoja edes käyttänytkään.
Tapellaan sitten taas vuosi tolkulla, että mua tympii.

Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:
Kyllä sinun pitää maksaa perusteettomasti saamasi etuus takaisin vaikka se johtuisikin Kelan virheestä.

Niin se maailma toimii. Yhtä lailla Kela maksaa virheestään sinulle silloin kun sinulle on maksettu liian vähän.

Ei välttämättä. Sielläkin omat kiemurat.Käy lukemassa takaisinperinnästä.

Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:

Ei, kyllä mä valitan niin pitkään kun mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Tää päätös oli vielä hassu kun olivat kuulemma todenneet etten koita vilpillisesti selvitä tästä, vaan syy on heidän ja jaap jaap.
Toi summa vaan on sellainen mitä en hevillä takaisin maksa, maksaisin jos syy olisi minun, tietenkin maksaisin.
Tai silloin en olisi koko rahoja edes käyttänytkään.
Tapellaan sitten taas vuosi tolkulla, että mua tympii.

Bravo! :D

Minä olen myös tapellut kelan kanssa. Kun asiasta soittelin "isommalle pomolle", joka sanoi suoraan, että jatkossa aina kun käyn kelassa juttelemassa tai viemässä papereita, niin minun pitää pyytää kaikki kirjallisena, virkailijan allekirjoituksella sekä päivämäärällä varustettuna. Siis jos edes palautan jonkun paperin, niin siitä pitää vaatia vastaanottokuittaus. Ja kaikki mitä he ohjeistavat, pitää myös ottaa paperille..

Ja edelliselle; ei todellakaan ole itsestäänselvyys, että Kela korjaa väärin maksettua tukea tms. joskus voi sekin olla melkoisen taistelun takana..!

mulle tuli kanssa ukaasit 200 euron ylimaksetusta asumistuesta. Ja kaikki mun palkkamuutokset, uuden vuokrakämpän sopparit, muutoksien päivämäärät yms oli ilmoitettu hyvissä ajoin. Oon niin hemmetin piukoilla elänyt nämä ajat, että ei todellakaan tuosta 200 eurosta ole mitään jäljellä. Käytin ne itseeni ostamalla täsmä migreenilääkkeet, joihin ei normisti varaa olisi. Aijuu, ja ostin ruokaa, hyi minua! Onneksi pian helpottaa, kun pääsee tästä murheenkryyni asunnosta eroon ja miehen kanssa yhteen...

Kelan kanssa saa kyllä aina tapella, hanttiin vaan jos tiedät tehneesi kaiken oikein! Mullekin tuli ilmoitus, että tukiasia tarkistettu ja uusi tuki alkoi tulemaan. Sitten parin kuukauden päästä tulikin kirje, että ovat maksaneet väärin, koska en ollut lähettänyt joka kuukausi tilinauhaani, mitä multa ei missään vaiheessa oltu pyydetty. Huoh, saa nyt nähdä, mitä seuraavaksi tulee...

Kelaan ei tosiaan oo luottamista. Aikanaan esikoisesta maksettu äitiyspäiväraha maksettiin väärälle tilille! Ensin väittivät kiven kovaan toimistossa, että olen ilmottanut väärän tilinumeron vaikka olen aina tosi tarkka niitten kanssa. Sitten kun selvisi, että se oli heidän virhe niin mun olisi kuulemma pitänyt vaatia pankkia siirtämään se väärältä tililtä mun tilille takaisin. Se kuulemma on pankin tehtävä, ei kelan. :xmas:

muoks. siis pankin tehtävä maksaa mulle se äitiyspäiväraha vaikka siihen menis pari viikkoa ja tilillä ei yhtään rahaa.

Itse ihmettelen eniten kun Kela "hävittää" papereita. Onneksi oli "backuppia" ja sieltä soittivat sitten ihmetellen että missä hitossa on heidän paperinsa ja miten muka eivät ole tulleet Kelaan ja lähettäneet ne kuittauksen kanssa. Kielisolmussa olivat sitten Kelassa kun "isompi" taho alko räksyttää heille. Ja hups..ne löytyivätkin kaikki mun paperit.

Itse ihmettelen eniten kun Kela "hävittää" papereita. Onneksi oli "backuppia" ja sieltä soittivat sitten ihmetellen että missä hitossa on heidän paperinsa ja miten muka eivät ole tulleet Kelaan ja lähettäneet ne kuittauksen kanssa. Kielisolmussa olivat sitten Kelassa kun "isompi" taho alko räksyttää heille. Ja hups..ne löytyivätkin kaikki mun paperit.

No meillä toi ensimmäinen valitus katosi kelassa mystisesti.
Sitten tuli maksuvaatimus kun valitusta ei tehty ajallaan.
Jossain vaiheessa tämä mystinen katoaminen selvisi, sinne se oli hukkunut papereiden alle vahingossa.
Siitä tapeltiin sitten että valitus on tehty, ja ajallaan.
Huhhuijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

No meillä toi ensimmäinen valitus katosi kelassa mystisesti.
Sitten tuli maksuvaatimus kun valitusta ei tehty ajallaan.
Jossain vaiheessa tämä mystinen katoaminen selvisi, sinne se oli hukkunut papereiden alle vahingossa.
Siitä tapeltiin sitten että valitus on tehty, ja ajallaan.
Huhhuijaa.

Aivan :/ No, mutta et luovuta nyt joten tsemiä taisteluun!

Alkuperäinen kirjoittaja Taivaasta ei sada rahaa...:
Veikkampa, että joudut maksamaan takisin. Itse alkaisin jo säästämään. Voikohan Kela jopa pidättää tuon summan tulevista etuisuuksista?

Ehkä joudun, mut niin kauan kun on mahdollista valittaa, ni valitan.
Otetaan sitten eläkkeestä pois vaikka :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Taivaasta ei sada rahaa...:
Veikkampa, että joudut maksamaan takisin. Itse alkaisin jo säästämään. Voikohan Kela jopa pidättää tuon summan tulevista etuisuuksista?

Ei voi pidättää ILMAN asiakkaan lupaa. Siitäkin pitäs tulla paperi erikseen.

Kela ja verottaja saa sekoilla mielinmäärin ja kohautella olkapäitään, mut auta armias kun tavallinen tallaaja tekee saman heille; maksa, maksa ja maksa vielä vähän lisää

Menkää töihin niin ei tarvi nostella Kelan tukia ja valittaa.

Mä oon ollut Kelan asiakas enemmän ja vähemmän jo kohta 8 vuotta, eikä koskaan oo mikään paperi hukkunu eikä mitään valitusta tullu kummaltakaan osapuolelta. Onkohan mulle vaan sattunu hemmetinmoinen tuuri vai osaako meidän Kelan työntekijät ihan oikeasti työnsä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vali vali vali....:

Ei jakasa alkaa jauhaa tästä aiheesta taas. Turhaan tulit ketjuun jos ei muuta kommenttia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä oon ollut Kelan asiakas enemmän ja vähemmän jo kohta 8 vuotta, eikä koskaan oo mikään paperi hukkunu eikä mitään valitusta tullu kummaltakaan osapuolelta. Onkohan mulle vaan sattunu hemmetinmoinen tuuri vai osaako meidän Kelan työntekijät ihan oikeasti työnsä? :D

Hyvä tsäkä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vali vali vali....:

Jos et onnistu saamaan kokopäovä työtä niin sillon sitä vasta Kelan kanssa saakin sekoilla ja tapella.
Mulle on tullut tässä viime aikoina sellanen olo että perjkele työttömänä olisi miljoona kertaa helpompaa kun keikkahommia tekemällä. ei täällä ainakaan helpoksi työntekoa tehdä jos ei satu vakituista kokopäivä työtä löytämään.

Yhteistyössä