Ongelma! 5 ihmisen ruoka/juomaongelma, kun lentokone laskeutuu Italiaan puoliltaöin eikä enää kaupat auki...!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26197036]Teil tulee varmaan järkky matka tuon pihtailun kanssa jollette yhdeksi yöksi voi ostaa paria juomapulloa kentältä.[/QUOTE]

Heh. no 5 ihmistä tarvitsee kyllä aika monta vesipulloa ennen kuin päästään kauppaan n. klo 11 seuraavana aamuna. Vauva tarvitsee myös aika paljon kun juo jauhekorviketta. Ja 4 tunnin lennollekin on jo ostettava juotavaa koneesta. Ja edelleenkin se pullo vettä maksaa kentällä ja koneessa 3e.

Et mä kyllä mieluummin käytän senkin 20-30e ensisijaisesti johonkin muuhun kuin veteen jos on mahdollista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ggöö;26197022:
Ei viitsis taksilla siihen aikaa yötä turhia suhata kauppaa etsimässä 3 pienen lapsen kanssa kun majapaikka on suht kentän lähellä.
Kuski tietää missä on kauppa auki, ei tarvitse suhata etsimässä. Mutta toki jos itse tiedät tämän asian paremmin (ettet viitsi suhata), niin arrivederci vaan.

Kyllä siitä elämästä saa hankalaa, jos haluaa. Näemmä. Vaihtoehtojahan on, että pakkatteeko ruumaan meneviin laukkuihin vähän evästä vai syöttekö ennen lentoa. Luulis nyt sieltäkin päästä jotain ruokaa löytyvän, edes automaateista, niitä on joka puolella.

Itse ostaisin turvatarkastuksen jälkeen eväät, jotka voin viedä koneeseen. Joo, onhan se hinnakkaampaa kuin lähisiwassa, mutta elämä on, jos haluaa joskus jotain tehdä. Matkalla nyt välillä on sellaista ja tuskin se matkabudjetti siihen kaatuu. Mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt tuota, että lähdetään matkalle, mutta mikään ei saisi maksaa mitään ja sitten menee kaikki kauhean hankalaksi.

[QUOTE="vieras";26197072]miten te pärjäätte pelkillä käsimatkatavaroilla jos teillä on vielä pieniä lapsiakin mukana? Me ei ikinä,ei vaikka olis kuin lyhyt reissu.[/QUOTE]

no 4 lentolaukkua, hyvin mahtuu kaikki tarvittava ja jää tilaakin 2vk reissulle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ggöö;26196697:
Eli siis Italiaan lennämme ja kone on puoliltaöin perillä kentällä, kaupat eivät siis ole enää auki kentällä tai lähistölläkään.
Otamme taksin suoraan majoituspaikkaan, eikä sielläkään ole siihen aikaan mikään auki mistä saisi ruokaa/juomaa.
Huoneistossamme on keittiö, ja aamiainen ei sisälly tähän majoitukseen.

Eli pitäisi saada syötävää ja juotavaa 5 hengelle, jotta pärjäisimme seuraavaan aamuun/aamupäivään kun pääsemme kauppaan.

Hanavettähän Italiassa ei voi suoraan juoda. Voiko edes keitettynä??

Hedelmiä yms toki voimme matkalaukussa tuoda täältä kotoakin, mutta isoin ongelma on tosiaan tuo juomavesi kun koneeseen ei juomia saa ottaa. Ja lentokoneesta jos ostaa juomia niin hieman tulee kalliiksi kun se 0.5l vesipullo maksaa 3e :O

Jos lentokentällä ei ole juoma-automaattia niin olemme pulassa.
Sanokaa nyt että jokaikisellä lentokentällä täytyy olla saapuvien puolella edes yksi juoma-automaatti??
Juomatölkit hankitte koneesta ja jätätte syömättä koneessa tarjottavat sämpylät ja levitteet.

MEILLÄ EI OLE RUUMAAN MENEVÄÄ LAUKKUA :)
Helppoahan se silloin olisikin, mutta kun ei tarvita niin turhaan siitä ruumalaukusta maksetaan 50e että saadaan mukaan, ja joutuu vaan odottelemaan sitä hihnalta.

Kyllä siitä elämästä saa hankalaa, jos haluaa. Näemmä. Vaihtoehtojahan on, että pakkatteeko ruumaan meneviin laukkuihin vähän evästä vai syöttekö ennen lentoa. Luulis nyt sieltäkin päästä jotain ruokaa löytyvän, edes automaateista, niitä on joka puolella.

Itse ostaisin turvatarkastuksen jälkeen eväät, jotka voin viedä koneeseen. Joo, onhan se hinnakkaampaa kuin lähisiwassa, mutta elämä on, jos haluaa joskus jotain tehdä. Matkalla nyt välillä on sellaista ja tuskin se matkabudjetti siihen kaatuu. Mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt tuota, että lähdetään matkalle, mutta mikään ei saisi maksaa mitään ja sitten menee kaikki kauhean hankalaksi.

Amen.

Ai että välillä ärrrrrrsyttää nämä aloitukset, missä tehdään jostain triviaalista asiasta Suuri Ongelma - eikä edes sitten hyväksytä mitään apuehdotuksia, vaan jokaiseen hyvään ideaan tulee aloittajalta lyttäys.

Alkuperäinen kirjoittaja ggöö;26197102:
MEILLÄ EI OLE RUUMAAN MENEVÄÄ LAUKKUA :)
Helppoahan se silloin olisikin, mutta kun ei tarvita niin turhaan siitä ruumalaukusta maksetaan 50e että saadaan mukaan, ja joutuu vaan odottelemaan sitä hihnalta.

Tulishan siitä tietty kymppi per kärsä jos viis ihmistä siihen tunkisi tavaransa.

[QUOTE="daadaa";26197095]Otat tyhjän puolentoista litran pullon mukaan ja täytät sen turvatarkastuksen jälkeen suomessa vessassa.[/QUOTE]

hyvä idea + sitten vaikka suolakeksejä ja pähkinöitä naposteltavaksi,välipala tai myslipatukoita.

Jo on taas vaikeeta. Syöttekö ja juotteko te kotona ollessakin monta kertaa yössä? Jos teillä ei nyt ihan telttamajoitusta ole, niin kyllä sinne saa aivan varmasti järkättyä pari vesipulloa (tosin ne saattaa maksaa jotain...) Ja jos teillä on pieniä lapsia mukana, niin heitä varten saa kyllä ottaa tuttelit ja piltit ihan käsimatkatavaroihinkin.

[QUOTE="vieras";26197152]Ottakaa mukaan tabletit, jotka muuttavat minkä tahansa veden juomakelpoiseksi. Ja kyllä, joisin itse hanavettä Italiassa.[/QUOTE]

mistä tuollasia saa?

Jaa että neljää tuntia eivät aikuiset pärjää juomatta? Olen itsekin Trapaniin lentänyt, eikä tullut mieleenkään mitää juomia ostella, tai mukana raahata. Ja on siellä huoltamoita, joiden kautta voi koukata ostamaan vettä ja ruokaa. Ja kai siellä hotellisssa sitten aamulla jokin ravintola tai vastaava on auki, miksi pitäisi johonkin yhteentoista odottaa - ja avautuvat kaupatkin jo aikaisemmin. Jos on noin avuton, niin kannattaako matkustaa?

Onko tuo nyt oikeasti ongelma? Syötte ja juotte ennen lentoa ja vaikka koneessa. Ostatte koneesta tai kentältä Suomessa tai Italiassa pari juomapulloa illaksi/aamuksi. Perillä meette suoraan nukkumaan. Etteköhän tee aamuun jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja ggöö;26197070:
Heh. no 5 ihmistä tarvitsee kyllä aika monta vesipulloa ennen kuin päästään kauppaan n. klo 11 seuraavana aamuna. Vauva tarvitsee myös aika paljon kun juo jauhekorviketta. Ja 4 tunnin lennollekin on jo ostettava juotavaa koneesta. Ja edelleenkin se pullo vettä maksaa kentällä ja koneessa 3e.

Et mä kyllä mieluummin käytän senkin 20-30e ensisijaisesti johonkin muuhun kuin veteen jos on mahdollista. :)

Paljon ollaan matkustettu, mutta eipä nyt ole tällainenkaan asia koskaan ylivoimaiseksi ongelmaksi noussut. Kuinka monta pulloa vettä ihminen voi tarvita KESKIYÖN ja aamiaisen välissä??? Ei minulla tai meidän lapsilla ainakaan ole tapana juoda läpi yön.

Ja hotellihuoneeseen saa AIVAN VARMASTI tilattua ensimmäisen aamun aamupalat. Toki se jotakin maksaa, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26197115:
Amen.

Ai että välillä ärrrrrrsyttää nämä aloitukset, missä tehdään jostain triviaalista asiasta Suuri Ongelma - eikä edes sitten hyväksytä mitään apuehdotuksia, vaan jokaiseen hyvään ideaan tulee aloittajalta lyttäys.

Samaa harmittelen minäkin. Kun oikeasti haluaa auttaa, mutta mikään ei tunnu kelpaavan.. Mut toivottavasti ap nyt sitten perheineen pärjää =)

Me oltiin just reissulla saksassa ja samalla tavalla myöhään illalla perillä hotellissa, jossa ei ollut aamiaismahdollisuutta.

Ennen reissua otettiin yhteyttä hotelliin ja pyydettiin jos he voisivat järjestää meille jotain aamupalatarvikeita huoneeseen. Oli sellainen perheomisteinen pienempi hotelli ja omistajarouva itse vastasi, että tietysti järjestyy...

Huoneessa meitä odotti muutama omena, muutama banaani, tuore leipä, margariinia, kinkkuleikkelettä, juustoviipaleita, kurkkua, tomaattia, jugurttia, kananmunia, tuoremehua ja kahvia. Respasta sitten kyselimme missä ja miten maksaisimme tämän tarjoilun, niin respan täti otti kauppakuitin esille. Pyysi meiltä PENNILLEEN sen, mitä oli itse käyttänyt kauppaan. Ei millään huolinut edes vaivan palkkaa vaikka tyrkyttämällä tyrkytin hänelle 10 euron seteliä.

[QUOTE="milla";26197330]Me oltiin just reissulla saksassa ja samalla tavalla myöhään illalla perillä hotellissa, jossa ei ollut aamiaismahdollisuutta.

Ennen reissua otettiin yhteyttä hotelliin ja pyydettiin jos he voisivat järjestää meille jotain aamupalatarvikeita huoneeseen. Oli sellainen perheomisteinen pienempi hotelli ja omistajarouva itse vastasi, että tietysti järjestyy...

Huoneessa meitä odotti muutama omena, muutama banaani, tuore leipä, margariinia, kinkkuleikkelettä, juustoviipaleita, kurkkua, tomaattia, jugurttia, kananmunia, tuoremehua ja kahvia. Respasta sitten kyselimme missä ja miten maksaisimme tämän tarjoilun, niin respan täti otti kauppakuitin esille. Pyysi meiltä PENNILLEEN sen, mitä oli itse käyttänyt kauppaan. Ei millään huolinut edes vaivan palkkaa vaikka tyrkyttämällä tyrkytin hänelle 10 euron seteliä.[/QUOTE]

Tuo on sellaista erinomaista asiakaspalvelua, jota niin harvoin nykyään näkee =)
Mutta se onkin perheyritys, niissä satsataan yleensä palveluun enemmän.

Yhteistyössä