Ongelma lapsen kummin ja rahan suhteen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöpö

Vieras
Lyhyesti, meidän tytön kummi pyysi tytön tilinumeroa. Annoin se ja oletin että haluaa antaa vaikka synttärilahjat rahana.

Nyt kuitenkin sanoi että on tehnyt suoraveloitus sopimuksen että tyttö saa pienen summan rahaa joka kuukausi ( voitte uskoa että olin suu auki )

Noh, kävin nettipankissa omalla tililläni ja samalla näkyy lasten tilit. Eikä tytön tilille ole tullut rahaa.

Elikkäs, kehtaanko kysyä, ja miten sen muotoilisin. Että onko laittanut.

En halua vaikuttaa ahneelta, mutta on se kuitenkin kurjaa jos on laittanut rahaa mutta ovatkin menossa väärälle tilille.

Vai odottelenko vain vielä ja jos ei rahaa tule niin oletan että on muuttanut mielens jos ei itse ota kummi asiaa esille.

No riippuu miten pitkä aika tuosta tilinumeron antamisesta on, kehtaisinko kysyä. Itse kummina kyllä kyselisin itse, että onko tullut perille ja teenkin niin kun lähetän lahjoja esim. postitse.

Kyl mä ainakin kysyisin. Se olis vasta hirveetä jos joka kuukausi menis jonkun vieraan tilille rahaa.. Nätisti kun kysyy niin ei kukaan voi ahneeksi luulla. Eiköhän lapsen kummit oo kuitenki tuttuja jotka tuntee sut ja tietää ettet ahneuksissas kysele :)

Kiitos, ehkäpä mie sitten teen niin että odotan tämän kuun loppuun ja jos ei rahoja näy niin sitten varovasti kysyn. Kun ei siitä tilinumeron antamisesta kuitenkaan kovin kauan vielä ole.

Kysyisin jotenkin silleen että niin mihin sinä tarvitsitkaan sitä tilinumeroa, että ajattelitko antaa synttärinä rahaa vai mites.

Ja sitten jos sanoo, että joo, oli mulla aikomus tehdä se suoraveloitussopimuskin, mutta se on jäänyt. (Voit olla hiljaa.)

Tai sitten sanoo, että nyt pitäis tulla jo tilille rahaa. Sitten voit sanoa, että ei ole kyllä mitään näkynyt.

Jos ei kuukauden sisään tuosta ole tullut, kun sanoi laittaneensa sopimuksen, niin kannattaa kysäistä ystävälliseen sävyyn, ettei vaan ole mennyt väärään paikkaan. Yleensä kaikki laittaa nuo suoraveloitukset menemään sellaisena päivänä kuusta, kun omalle tilille tulee rahaa =) Ja sen voi laittaa alkamaan vaikka vasta seuraavasta kuusta.

Yhteistyössä