Ongelma.. (perhepäivähoitajasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koivunkäpy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Koivunkäpy

Aktiivinen jäsen
05.10.2005
14 246
1
36
Tilanne: meidän lapsi on laitettu hoitajalle ylimääräisenä, eli välillä hänellä on 5 lasta hoidossa. Itse hoitaja on tähän suostunut, mutta joka kerta kun olemme olleet yhteyksissä niin hän valittaa kuinka hankalaa kaikki tulee olemaan sitten kun poika menee hänelle hoitoon.
Mietin voiko tuo asenne olla näkymättä pojan hoitoon?
Ja mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Itse olen ollut päivähoidon ohjaajaan parikertaa yhteydessä asian tiimoilta, hän kun sitten on kysynyt hoitajalta tätä asiaa niin kuulemma on ihan ok että poika menee hänelle..

Sekä hoitaja että päivähoidon ohjaaja rikkovat lakia, koska perhepäivähoitajalla ei saa kerrallaan olla kuin neljä alle eskari-ikäistä lasta. Laki on säädetty ihan syystä, yksi hoitaja ei pysty antamaan laadukasta ja turvallista hoitoa yli neljälle lapselle kerrallaan (yleensä hoitolapset ovat vielä alle parivuotiaita).

Minä vaatisin lainmukaisen hoitopaikan lapselleni.

tuolla hoitajalla on tilanne että meidän poika ja eräs toinen lapsi on vain 13päivää/kk hoidossa ja meidän jätkä on myös puolipäiväinen, eli menee eskarilaisen paikalle.
ja kyllä, isäntä menee pojan kanssa tutustumaan ensiviikolla paikkaan, jos se edes viittaa siihen että poika on hänelle liikaa ja on niin vaikeeta niin teen radikaalin siirron ja pyydän että poika pääsisi päivkotiin, joka tosin ei ole kmalan sanottua että täälä pääsee tällä hetkellä mihinkään muualle ku sinne mihin on paikka osoitettu..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
tuolla hoitajalla on tilanne että meidän poika ja eräs toinen lapsi on vain 13päivää/kk hoidossa ja meidän jätkä on myös puolipäiväinen, eli menee eskarilaisen paikalle.

Puolipäiväinen lapsi saa olla eskari-ikäinen, ei nuorempi. Se on selvästi laissa sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:

Puolipäiväinen lapsi saa olla eskari-ikäinen, ei nuorempi. Se on selvästi laissa sanottu.

Näin se on olen itse läänistä tarkistanut tilanteen. Elikkä sielläkin rikotaan lakia. Ja se ylitys ei saa tapahtua edes 1pv näin sanottiin siellä.

Yhteistyössä