Ongelma suussani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis outo maku suussa ollut joitain päiviä. Vaikka pesen hampaat niin hengitys ei pysy raikkaana kovin pitkään. Takahampaiden ikenet (suun sisäpuolelta) ovat "vaurioituneet" hieman, huomaan että sieltä sitä outoa makua tulee. Itse en siis maista mikä maku (veri, mätä tms.) vaan se on tunne, että joku erilainen ja häiritsevä (polttava) maku suussa kuin ennen. Ennen ei siis mitään makua.

Vaikea selittää, liekö joku ientulehdus sitten. Hieman tekee kipeää kun harjaa hampaat siitä kohtaa. Mietin vaan että pitäiskö varata aika hammaslääkäriin, vai korjaantuuko asia itsestään ja miten kauan siinä mahdollisesti kestäisi? En pääse näkemään miten pahasti ikenet ovat tulehtuneet?

Sitten ihmetyttää miten olen voinut saada tulehduksen, koska pesen hampaat 2-3 kertaa päivässä ja hammasvälitkin yritän muistaa joka päivä. Tietysti tuolta takaa on melkein mahdotonta puhdistaa hammasvälejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Milloin sulta on viimeeksi poistettu hammaskiveä?

Mä varaisin pikaisesti aikaa hammaslääkäriin/suuhygienistille.

Vuosi sitten kävin viimeksi ham.lääkärissä. Mutta ei multa poistettu silloinkaan hammaskiveä. Varmaan neljä vuotta sitten viimeksi. Mutta mulla kun ei ole hammaskiveä, niin vaikea silloin varmaan poistaa.

Minusta tuo kuulostaa siltä että voit ensin itse seurata asiaa 1-2 viikon ajan ja jos vain pahenee ota yhteys hammaslääkäriin tai jos haluat aikaa,saisitko suuhygienistille ajan,että voisit käydä näyttämässä??
Ientulehdukselta kyllä vaikuttaa, onko tapana jynssätä hampaita kovasti, minkälainen harja on?Pehmeä harja olisi paras,tuleeko harjatessa verta?Jos tulee on ientulehdusta,mutta siitä huolimatta älä jätä ko.kohtaa harjaamatta..apteekista voit ostaa Corsodyl-purskutteluainetta ja purkutella sillä aamuin illoin nyt viikon ajan. Kaupoissa on olemassa erilaisia lankaimia, jotka helpottavat takahammasvälien puhdistusta esim. Jordan Miracle,kannattaa kokeilla!

Alkuperäinen kirjoittaja hml:
Minusta tuo kuulostaa siltä että voit ensin itse seurata asiaa 1-2 viikon ajan ja jos vain pahenee ota yhteys hammaslääkäriin tai jos haluat aikaa,saisitko suuhygienistille ajan,että voisit käydä näyttämässä??
Ientulehdukselta kyllä vaikuttaa, onko tapana jynssätä hampaita kovasti, minkälainen harja on?Pehmeä harja olisi paras,tuleeko harjatessa verta?Jos tulee on ientulehdusta,mutta siitä huolimatta älä jätä ko.kohtaa harjaamatta..apteekista voit ostaa Corsodyl-purskutteluainetta ja purkutella sillä aamuin illoin nyt viikon ajan. Kaupoissa on olemassa erilaisia lankaimia, jotka helpottavat takahammasvälien puhdistusta esim. Jordan Miracle,kannattaa kokeilla!

Ehkä mä seuraan tilannetta muutaman päivän, sitten on viikko kulunut kun huomasin tulehduksen. Pehmeä harja mulla onkin aina. Verta ei tule harjatessa, mutta voi johtua siitä että poltan jonkun verran, noin 5 tupakkaa päivässä. Ja nikotiini heikentää verenkiertoa, jolloin verta ei tule. Kyllä mä olen harjannut joka puolelta, ei se niin kipeää tee kuitenkaan. Taidan ostaa tuota lankaa ja suuvettä.

Yhteistyössä