Ongelmana kovapäinen koiranpentu, ikää alle 12 viikkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pennukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hetkinen, pentu alle 12vk.. koira on tullut sulle vajaa 5-4vk sitten.
Se on vielä ihan kakara.
Pureminen ja repiminen kuuluu pennun kehitykseen, kun koiran saaliusvietti kehittyy. Joillakin sitä on enemmän, joillakin vähemmän.
Pennun kehitykseen kuuluu myös rajojen tutkailu ja kokeileminen. Sinä siltä päätät, miten asiat tehdään?

Opettaminen osa 1... opeta kärsivällisesti ja yksi pala kerrallaan. Itse uhraan yhden asian opetteluun jo monta viikkoa ;) Esim. luoksetulo ei ole vain luoksetulo. Siinä opetetaan erikseen lähelle tuleminen, vauhti, paikalla olo, sivulle tuleminen ja vaikka mitä :)

Ja tuon ikäisellä tuskin on mitään vartiointiviettiä :D

Jos olet koiria ennenkin kouluttanut, niin miksi kyselet täällä apua ongelmiin? Sitten kun joltain neuvoa saat, niin tiedätkin itse paremmin.
Mutta joo, vaikuttaa kyllä siltä että sulla on johtajuus hukassa. Toki tuon ikäiset pennut koettaa hammastella muutenkin. Mutta kuten itsekin sanoit, se yrittää sua dominoida.

Mitä teet jos pentu ei tule kutsusta luokse? Jos ei kuuntele, niin kokeile itse lähteä juoksemaan toiseen suuntaan, seuraako? Tai jos pentu lähtee huitelemaan, eikä vilkaisekaan kutsusta, mene piiloon ja pysy siellä niin kauan että pennulle ehtii tulla hätä. Ja luoksetulossa paljon toistoja.

Se on pentu. Se on vielä ihan vauva. Kyllä se vähitellen kasvaa ja oppii, kun olet kärsivällinen, johdonmukainen ja päättäväinen.

Häkittämistä en voi ymmärtää. Meillä on häkki sitä varten kun kuljetaan autolla tai mennään kisoihin tms.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Uusimmat

Yhteistyössä