Ongelmia naapurin/vuokranantajan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmuliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mimmuliini";28517116]Oho! Minä ainakin haluan puhdistaa matot kunnolla. Lapset kantaa ulkoa hiekkaa ja soraa ja muuta paskaa. Mattoteline on ihan välttämätön asia mun mielestä.[/QUOTE]

Annatko lasten lampsia sisällä ulkovvaatteissa vai miten teille SISÄLLE kantautuu hiekkaa?

Meillä on joka imuroinnin jälkeen tyhjennettävä imuri, joten nään suoraan mitä olen milloinkin imuroinut (kerran viikkoon). Hiekan määrä siinä ei ole edes puolta teelusikallista.

Nykypäivänä tuntuu olevan lähes jokaisen elinpiirissä niin monia jotka olettavat saavansa pientä apua, ystävällisiä myönnytyksiä ja kohteliasta suopeutta osakseen kanssaeläjiltä. Siinä voi iskeä monelle jo väsymys siihen, että joka suuntaan pitäisi olla tarjoamassa sosiaalista ystävyyttään ja aika ja voimavarat sen suhteen kyllä jossain vaiheessa loppuu.

Jos oltas ostettu itse tämä meidän asunto, niin en todellakaan odottaisi naapureilta sen kummempaa huomiota meitä kohtaan. Mutta koska me asutaan noiden naapureiden omistamassa asunnossa, niin mun mielestä on outoa, että he eivät osoita meitä kohtaan kiinnostusta tai halua tehdä oloamme kotoisaksi. Ei se ole heidän tehtävänsä, mutta se olisi heiltä ystävällistä ja INHIMILLISTÄ. Koska me ollaan muutettu ihan uuteen paikkaan ja ympäristöön ja ollaan kuitenkin hyvin tiiviisti yhteydessä naapureihin (siis vietetään aikaa samalla pihalla hyvin paljon ilman mitään näkö- tai kuuloestettä), niin mun mielestä olisi LUONNOLLISTA tutustua edes vähän. Siis sen verran että voi vaihtaa pikaisesti kuulumisia silloin tällöin. Tai lainata vaikka maitoa hädän iskiessä. Tai jos tulee joku isompi hätä, niin pyytää vaikka lastenhoitoapua hetkeksi. En näe sille mitään muuta estettä kuin ihmisten itsekkyyden ja kylmyyden. :( Ja se surettaa mua kovasti.

Pitääpä soittaa maanantaina kuntaan, että mä haluan meidän takapihalle uuden grillin, aurinkotuolit, riippumaton, pienen uima-altaan yms. kivaa. Ja sitte ku oon yksin kotona niin vois olla joku hyväkroppaanen nuori mies jollaki isolla lehdellä heilutella vilvoittavaa ilmavirtaa mun päälle. :cool:

[QUOTE="mimmuliini";28517154]Jos oltas ostettu itse tämä meidän asunto, niin en todellakaan odottaisi naapureilta sen kummempaa huomiota meitä kohtaan. Mutta koska me asutaan noiden naapureiden omistamassa asunnossa, niin mun mielestä on outoa, että he eivät osoita meitä kohtaan kiinnostusta tai halua tehdä oloamme kotoisaksi. Ei se ole heidän tehtävänsä, mutta se olisi heiltä ystävällistä ja INHIMILLISTÄ. Koska me ollaan muutettu ihan uuteen paikkaan ja ympäristöön ja ollaan kuitenkin hyvin tiiviisti yhteydessä naapureihin (siis vietetään aikaa samalla pihalla hyvin paljon ilman mitään näkö- tai kuuloestettä), niin mun mielestä olisi LUONNOLLISTA tutustua edes vähän. Siis sen verran että voi vaihtaa pikaisesti kuulumisia silloin tällöin. Tai lainata vaikka maitoa hädän iskiessä. Tai jos tulee joku isompi hätä, niin pyytää vaikka lastenhoitoapua hetkeksi. En näe sille mitään muuta estettä kuin ihmisten itsekkyyden ja kylmyyden. :( Ja se surettaa mua kovasti.[/QUOTE]
Usko huviksesi: ystävyydestä ja kaveruudesta vuokranantajan/vuokralaisen kanssa voi aiheutua erittäin ikäviä asioita. Välit voivat tulehtua jopa niin, että asuminen tuossa asunnossa käy mahdottomaksi. Asiallisen viiletä välit on kaikista paras vaihtoehto tuollaisessa tapauksessa :) Nimimerkillä * 25 vuotta kestänyt ystävyyssuhde katkesi vuokralaisriitaan*

*muoks* Ja lisään vielä, että ei ole sun ongelmasi, jos vuokranantajaltasi on maito lopussa tai hänellä ei ole lapsenvahtia. Se on hänen ongelmansa ja hän hommaa hoitajan lapsilleen ja maidon mistä saa. Suurin osa ihmisistä kuitenkin selviää parikin päivää ilman maitoa, joten mitään akuuttia maitokatastrofia tuskin pääsee syntymään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos näin vuokranantajan näkökulmasta saan sanoa, niin fiksusti mielestäni tuo vuokranantaja toimii. Vuokralaisen kanssa ei kovin lämpimiä välejä kannata alkaa tekemään, joillakin on paha tapa käyttää hyväksi noita ystävyyssuhteita. Itse olen pitänyt ihan neutraalit välit vuokralaisiin ja homma on toiminut hyvin, ystäviä en heistä tarvitse, enkä halua. Sitten jos jää vaikka vuokria rästiin tai joutuu irtisanomaan, niin se on ikävä tehdä kaverille.

Toisekseen, vuokraaminen on bisnestä, jossa yritetään hankkia sijoittamalleen rahalle paras tuotto. Se tuotto rapisee aika nopeasti kun aletaan sille vuokralaiselle ostelemaan ensin niitä hiekkalaatikoita, sitten liukumäkiä, keinuja, trampoliineja, mattotelineitä, leikkimökkejä yms... Ensimmäisen asunnon kanssa tein sen virheen, että tein kaikennäköistä remppaa kunnossa olevaan asuntoon, kun vuokralainen halusi välillä uudet tapetit, maalia kattoon yms. Noille pyynnöille ei tullut sitten loppua. Lopuksi olisi pitänyt vaihtaa keittiön kalusteet, jotka oli viisi vuotta vanhat, mutta eivät miellyttäneet silmää. Tähän en suostunut ja vuokralainen lähtikin alle puolen vuoden tuosta. Sen jälkeen olen tehnyt vain sellaiset asiat, jotka oleellisesti vaikuttaa viihtyvyyteen.

Eli älä ota itseesi tuosta vuokranantajasta itseesi, noin tuo homma vain toimii. Suhtaudut häneen kuin naapurina joka ei halua olla kanssasi tekemisissä. Sillä ei se mitään muuta ole. Ei naapurin tarvitse päästää lapsiasi pihalleen leikkimään, jos hän ei halua. Miksi silloin vuokranantajan pitäisi?

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Pitääpä soittaa maanantaina kuntaan, että mä haluan meidän takapihalle uuden grillin, aurinkotuolit, riippumaton, pienen uima-altaan yms. kivaa. Ja sitte ku oon yksin kotona niin vois olla joku hyväkroppaanen nuori mies jollaki isolla lehdellä heilutella vilvoittavaa ilmavirtaa mun päälle. :cool:

Soitapa! Minäkin tuossa aloitusviestissä sanoin, että pyysin vuokranantajalta heidän pihansa kopiota meidän pihalle! Ja että vuokranantaja itse tulisi uimapöksyissä tarjoilemaan mulle viinirypäleitä!

(ihanaa tää asioiden kärjistys täällä kaksplussassa)

[QUOTE="mimmuliini";28516999]Varmasti seuraavat asukkaatkin arvostaisivat vaikka mattotelinettä! [/QUOTE]

Eipä ole ikinä tullut muuten mattoja tampattua vaikka mattoteline on vieressä. Meillä on imurikin. Tuo mattojen tamppaus on muuten lähinnä suomalainen tapa eli välttämättömyys se ei ole ja hyvin pärjää ilmankin.

• Tykkää
Reactions: rops
Mun mielestä joihinkin ihmisiin kannattaa piettää vaan asiallisen viileät väli, niinku pomoihin ja vuokranantajiin. Kohtuullista on esim. vuokranantaja maksaa tapetit ja antaa vuokranvähennystä vuokralaisen tehdystä työstä, siis jos edelliset tapetin on huonoja tai todella vanhoja. Pihan kalustamisen pyytäminen on kohtuutonta.

Musta on vaan hyvä että meidän omakotitalon vuokraaja asuu ulkomailla. Edellisen asunnon omistaja ruukasi tulla tontin nurkalle puuhommiin ja se tuntui jotenki "kyttäämiseltä". Kaverit kavereina ja vuokranantajat vuokranantajina.

[QUOTE="Vieras";28517176]Jos näin vuokranantajan näkökulmasta saan sanoa, niin fiksusti mielestäni tuo vuokranantaja toimii. Vuokralaisen kanssa ei kovin lämpimiä välejä kannata alkaa tekemään, joillakin on paha tapa käyttää hyväksi noita ystävyyssuhteita. Itse olen pitänyt ihan neutraalit välit vuokralaisiin ja homma on toiminut hyvin, ystäviä en heistä tarvitse, enkä halua. Sitten jos jää vaikka vuokria rästiin tai joutuu irtisanomaan, niin se on ikävä tehdä kaverille.

Toisekseen, vuokraaminen on bisnestä, jossa yritetään hankkia sijoittamalleen rahalle paras tuotto. Se tuotto rapisee aika nopeasti kun aletaan sille vuokralaiselle ostelemaan ensin niitä hiekkalaatikoita, sitten liukumäkiä, keinuja, trampoliineja, mattotelineitä, leikkimökkejä yms... Ensimmäisen asunnon kanssa tein sen virheen, että tein kaikennäköistä remppaa kunnossa olevaan asuntoon, kun vuokralainen halusi välillä uudet tapetit, maalia kattoon yms. Noille pyynnöille ei tullut sitten loppua. Lopuksi olisi pitänyt vaihtaa keittiön kalusteet, jotka oli viisi vuotta vanhat, mutta eivät miellyttäneet silmää. Tähän en suostunut ja vuokralainen lähtikin alle puolen vuoden tuosta. Sen jälkeen olen tehnyt vain sellaiset asiat, jotka oleellisesti vaikuttaa viihtyvyyteen.

Eli älä ota itseesi tuosta vuokranantajasta itseesi, noin tuo homma vain toimii. Suhtaudut häneen kuin naapurina joka ei halua olla kanssasi tekemisissä. Sillä ei se mitään muuta ole. Ei naapurin tarvitse päästää lapsiasi pihalleen leikkimään, jos hän ei halua. Miksi silloin vuokranantajan pitäisi?[/QUOTE]
Juuri näin. Ja se ei ole ikävää vain sen vuokranantajan näkökulmasta vaan tekee vuokrasopimuksen irtisanomisen vieläkin ikävämmäksi vuokralaiselle, jos hän piti irtisanojaa kaverinaan/ystävänään. Kaksinverroin paha mieli.

Ap oikeasti.
Se naapuri on vuokrannut teille sen talon, ei pihaleluja, ei seurustelupalvelua, ei leikkiseuraa, eikä lastenhoitoapua.
Eikä kyse ole heidän kylmyydestä tai epäinhimillisyydestä; heillä on täysi oikeus olla teidän kanssa tekemisissä vain ja ainoastaan vuokranantajan roolissa. Eikä teillä ole oikeutta määritellä teidän välien laatu, jos he eivät halua ystävystyä kanssanne niin silloin kannattaa vaan totutella ajatukseen että teitä yhdistää vaan seinä ja olematon piha-aita.

Ja kuten moni on jo sanonutkin niin miksi vuokranantajien tulisi teidän pihalle hommata haluamianne tavaroita? Seuraavat vuokralaiset eivät välttämättä halua niitä samoja, jotkut haluavat laittaa pihansa itse mieleiksekseen ilman edellisen asukkaiden visioita. Ja mieti minkälaista olisi jos jokainen vuokralainen erikseen kävisi aina pyytämässä haluamansa tavarat ja huvikkeet pihallensa.

Ikäväähän se on että lapset pettyy mutta vaarallista se ei ole. Meidänkin lapsia polttelee naapurin pihassa oleva Salama McQueen kolmipyörä mutta uskon heidän selviävän vaikkeivat kyseistä pyörää sieltä saakaan.

[QUOTE="mimmuliini";28517181]Soitapa! Minäkin tuossa aloitusviestissä sanoin, että pyysin vuokranantajalta heidän pihansa kopiota meidän pihalle! Ja että vuokranantaja itse tulisi uimapöksyissä tarjoilemaan mulle viinirypäleitä!

(ihanaa tää asioiden kärjistys täällä kaksplussassa)[/QUOTE]

No koko alootusviesti on aiva naurettava. :D Hommaa itte trampoliinit yms. ei ne vuokranantajan velvollisuus oo.

Mä ainakin haluan olla pihallani ilman, että tarvii alkaa jauhamaan turhaa paskaa kenenkään kanssa. On todella turhauttavaa jos ei saa olla rauhassa vaan koko ajan pitäs olla keskusteluntynkää naapurin kanssa. Eiköhän heillä ole jo tarpeeksi ystäviä joita voi tavata, kun niin haluavat. Inhottaisi olla naapurisi, anteeks nyt vaan..

[QUOTE="mimmuliini";28517154]Jos oltas ostettu itse tämä meidän asunto, niin en todellakaan odottaisi naapureilta sen kummempaa huomiota meitä kohtaan. Mutta koska me asutaan noiden naapureiden omistamassa asunnossa, niin mun mielestä on outoa, että he eivät osoita meitä kohtaan kiinnostusta tai halua tehdä oloamme kotoisaksi. Ei se ole heidän tehtävänsä, mutta se olisi heiltä ystävällistä ja INHIMILLISTÄ. Koska me ollaan muutettu ihan uuteen paikkaan ja ympäristöön ja ollaan kuitenkin hyvin tiiviisti yhteydessä naapureihin (siis vietetään aikaa samalla pihalla hyvin paljon ilman mitään näkö- tai kuuloestettä), niin mun mielestä olisi LUONNOLLISTA tutustua edes vähän. Siis sen verran että voi vaihtaa pikaisesti kuulumisia silloin tällöin. Tai lainata vaikka maitoa hädän iskiessä. Tai jos tulee joku isompi hätä, niin pyytää vaikka lastenhoitoapua hetkeksi. En näe sille mitään muuta estettä kuin ihmisten itsekkyyden ja kylmyyden. :( Ja se surettaa mua kovasti.[/QUOTE]

Minäminäminmä meillemeillemeille. Pyydä SINÄ heidän lapset leikkimään teidän lasten kanssa TEIDÄN pihalle tai vaikka sisälle. Lainaa SINÄ naapureille maitoa tai tarjoudu heille lapsenvahdiksi. SINÄ se olet joka niihin naapureihin haluaa tutstua, joten tee jotain sen eteen äläkä inise täällä. Sinä tässä itsekäs olet kun et mitään viitsisi, et edes ostaa leluja omille lapsillesi kun ne maksaa. :mad:

[QUOTE="...";28517228]Mä ainakin haluan olla pihallani ilman, että tarvii alkaa jauhamaan turhaa paskaa kenenkään kanssa. On todella turhauttavaa jos ei saa olla rauhassa vaan koko ajan pitäs olla keskusteluntynkää naapurin kanssa. Eiköhän heillä ole jo tarpeeksi ystäviä joita voi tavata, kun niin haluavat. Inhottaisi olla naapurisi, anteeks nyt vaan..[/QUOTE]

Mun mielestä tää on just niin suomalaista jurottamista ku voi vaan olla! Nyhjätään siellä omassa pihassa niskat kyyryssä eikä vahingossakaan jutella kenellekään tuntemattomalle. Saa vaan loppuelämäksi jonku idiootin kimppuunsa jos joskus jotain ystävällistä uskaltautuu suustaan päästämään.

Mun kaveri asuu rivarissa ja heillä on neljän muun äidin kanssa siellä yhteinen hoitorinki! Vievät vuorotellen kerran viikossa yhden äidin luokse lapset hoitoon ja pitävät pari tuntia omaa aikaa. Kuvitelkaa! Mitä sekopäitä!

Ja edellisessä kämpässä meidän seinänaapuri saattoi tulla aamulla kahdeksalta soittaan ovikelloa, kun oli vessapaperi loppu. Ja minusta se oli ihan ok. Hain itekin heiltä kerran särkylääkettä ja kerran kahviin maitoa!

:)

[QUOTE="mimmuliini";28517255]Mun mielestä tää on just niin suomalaista jurottamista ku voi vaan olla! Nyhjätään siellä omassa pihassa niskat kyyryssä eikä vahingossakaan jutella kenellekään tuntemattomalle. Saa vaan loppuelämäksi jonku idiootin kimppuunsa jos joskus jotain ystävällistä uskaltautuu suustaan päästämään.

Mun kaveri asuu rivarissa ja heillä on neljän muun äidin kanssa siellä yhteinen hoitorinki! Vievät vuorotellen kerran viikossa yhden äidin luokse lapset hoitoon ja pitävät pari tuntia omaa aikaa. Kuvitelkaa! Mitä sekopäitä!

Ja edellisessä kämpässä meidän seinänaapuri saattoi tulla aamulla kahdeksalta soittaan ovikelloa, kun oli vessapaperi loppu. Ja minusta se oli ihan ok. Hain itekin heiltä kerran särkylääkettä ja kerran kahviin maitoa!

:)[/QUOTE]

Tuossa on jo aika moni kertonut miksi vuokranantaja näin toimii. Esim. viestissä 55 on hyvät perustelut tälle.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Minäminäminmä meillemeillemeille. Pyydä SINÄ heidän lapset leikkimään teidän lasten kanssa TEIDÄN pihalle tai vaikka sisälle. Lainaa SINÄ naapureille maitoa tai tarjoudu heille lapsenvahdiksi. SINÄ se olet joka niihin naapureihin haluaa tutstua, joten tee jotain sen eteen äläkä inise täällä. Sinä tässä itsekäs olet kun et mitään viitsisi, et edes ostaa leluja omille lapsillesi kun ne maksaa. :mad:

Lapsilla on kyllä leluja mielin määrin pihalla. Leikkivät niillä ihan innoissaan. Tänään pystytetään pihalle sellainen pieni retkiteltta. Mutta on varmaan ihan ymmärrettvää, jos oma leikkimopo ei kiinnosta kauheasti kun vieressä naapurin lapset kiljuu hyppiessään trampoliinissa tai keinuessa. Se on sallittavaa heiltä, mutta kyllä mua mietityttää vähän, kun lapset kysyy "Eikö me saada mennä noiden kanssa laskemaan liukumäkeä? Miksei me saada mennä hyppimään noiden kanssa trampoliinissa?". Tietenkään kaikkea ei voi saada, mutta inhottaa katsella omien sitä pettymystä omien lasten kasvoilla.

Lupasin kyllä että kesällä ostetaan meillekin trampoliini, vaikka rahaa ei kauheasti olekaan. Ja totta kai aion itse laittaa pihaa siistimmäksi. Naapuri ei ole velvollinen ostamaan meille yhtään mitään, se on ihan ok. Ja jos naapurit meiltä pyytävät mitään palvelusta, niin varmasti autetaan parhaamme mukaan. Ollaan kyllä yritetty saada keskustelua aikaiseksi pihalla, mutta heitä ei kiinnosta. Se on ihan ok. Mutta kyllä mua surettaa tämä suomalaisille niin hemmetin tyypillinen jurottaminen ja itsekkyys.

[QUOTE="mimmuliini";28517255]Mun mielestä tää on just niin suomalaista jurottamista ku voi vaan olla! Nyhjätään siellä omassa pihassa niskat kyyryssä eikä vahingossakaan jutella kenellekään tuntemattomalle. Saa vaan loppuelämäksi jonku idiootin kimppuunsa jos joskus jotain ystävällistä uskaltautuu suustaan päästämään.

:)[/QUOTE]
Tuota noin... jos kaipasit neljän äidin lastenhoitorinkiä, niin minkä ihmeen vuoksi muutit paritaloon? Vieläpä sellaiseen, jossa toisella puolella asuu vuokraisäntäsi? Kaikella todennäköisyydellä vuokraisäntäsi selviää lastenhoito-ongelmistaan ilman sinun apuasikin eikä siis tarvitse mitään hoitoapuhärdelliä kanssasi. Tuollaiset ringit on hienoja silloin, kun se kaikille osallistujille sopii. Mutta ei niin, että yks haluaa ja muut ei.

Ja tervetuloa maailmaan, jossa klo 8 aamulla ei soiteta naapureiden ovikelloa muuta kuin siinä tapauksessa, että talo on tulessa. Eikä muutenkaan eletä kuin kommuunissa. Jos kaipaat toisenlaista elämää, niin ei ehkä kannata kauheasti investoida siihen pihaan vaan alkaa katselemaan asuntoa jostain muualta.

[QUOTE="Vieras";28517176]Jos näin vuokranantajan näkökulmasta: Ensimmäisen asunnon kanssa tein sen virheen, että tein kaikennäköistä remppaa kunnossa olevaan asuntoon, kun vuokralainen halusi välillä uudet tapetit, maalia kattoon yms. Noille pyynnöille ei tullut sitten loppua. Lopuksi olisi pitänyt vaihtaa keittiön kalusteet, jotka oli viisi vuotta vanhat, mutta eivät miellyttäneet silmää. Tähän en suostunut ja vuokralainen lähtikin alle puolen vuoden tuosta. Sen jälkeen olen tehnyt vain sellaiset asiat, jotka oleellisesti vaikuttaa viihtyvyyteen.[/QUOTE]

Me tehtiin vuokranantajan kanssa sellainen sopimus että me laitettiin kaksion seinäpinnat kokonaan uusiksi, eli tapettia ja maalia. Niin saatiin asua ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi, eli ekan kk vuokraa ei tarvinnut maksaa ollenkaan. Niin me tosiaan maksettiin ne tapetit ja maalit, että menihän niihinkin rahaa. Mutta mun mielestä toi oli ihan kiva sopimus.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28517287:
Tuota noin... jos kaipasit neljän äidin lastenhoitorinkiä, niin minkä ihmeen vuoksi muutit paritaloon? Vieläpä sellaiseen, jossa toisella puolella asuu vuokraisäntäsi? Kaikella todennäköisyydellä vuokraisäntäsi selviää lastenhoito-ongelmistaan ilman sinun apuasikin eikä siis tarvitse mitään hoitoapuhärdelliä kanssasi. Tuollaiset ringit on hienoja silloin, kun se kaikille osallistujille sopii. Mutta ei niin, että yks haluaa ja muut ei.

Ja tervetuloa maailmaan, jossa klo 8 aamulla ei soiteta naapureiden ovikelloa muuta kuin siinä tapauksessa, että talo on tulessa. Eikä muutenkaan eletä kuin kommuunissa. Jos kaipaat toisenlaista elämää, niin ei ehkä kannata kauheasti investoida siihen pihaan vaan alkaa katselemaan asuntoa jostain muualta.

Saatat olla ihan oikeassa. Tähän paritaloon muuttaminen saattoi olla virhe. Ajattelin että lasten kannalta tällainen asumismuoto olisi ihanteellinen, mutta ehkä me tosiaan ollaan liian sosiaalisia tällaiseen asumiseen. Lapset on tottuneet elämään muiden lasten seurassa, jakamaan ja nauramaan ja puhumaan naapureille. Ei kököttämään aidan takana ilman mitään kommunikaatiota toiselta puolelta. Kerrostaloasuminen oli mun mielestä ihanaa, vaikka meidän kämppä olikin neljännessä kerroksessa ja muutenkin pieni ja ahdas. Mutta siinä oli kuitenkin niitä positiisiakin puolia tosi paljon. Nimenomaan sellaista yhteisöllisyyttä mä kaipaisin. Kaikista siihen ei selvästikään ole. Ehkä tässä on yks selitys siihen, miksi Suomessa niin moni syrjäytyy ja niin moni kotiäiti väsyy ja masentuu? Kun sitä apua ei voi pyytää muilta? Ja kun ei haluta auttaa muita? Ei haluta jakaa omista muille?

[QUOTE="mimmuliini";28517312] Ehkä tässä on yks selitys siihen, miksi Suomessa niin moni syrjäytyy ja niin moni kotiäiti väsyy ja masentuu? Kun sitä apua ei voi pyytää muilta? Ja kun ei haluta auttaa muita? Ei haluta jakaa omista muille?[/QUOTE]

Edelleen, sinulle on selitetty aika moneen kertaan miksi se VUOKRANANTAJA ei välttämättä halua olla kanssasi kovin läheisissä tekemisissä. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa etteikö hän haluaisi muita auttaa tarittaessa. Mutta hänen tehtävänsä ei ole "jakaa omista muille", varsinkaan vuokralaiselle.

• Tykkää
Reactions: Katylina ja Zarppa
[QUOTE="mimmuliini";28517312]Saatat olla ihan oikeassa. Tähän paritaloon muuttaminen saattoi olla virhe. Ajattelin että lasten kannalta tällainen asumismuoto olisi ihanteellinen, mutta ehkä me tosiaan ollaan liian sosiaalisia tällaiseen asumiseen. Lapset on tottuneet elämään muiden lasten seurassa, jakamaan ja nauramaan ja puhumaan naapureille. Ei kököttämään aidan takana ilman mitään kommunikaatiota toiselta puolelta. Kerrostaloasuminen oli mun mielestä ihanaa, vaikka meidän kämppä olikin neljännessä kerroksessa ja muutenkin pieni ja ahdas. Mutta siinä oli kuitenkin niitä positiisiakin puolia tosi paljon. Nimenomaan sellaista yhteisöllisyyttä mä kaipaisin. Kaikista siihen ei selvästikään ole. Ehkä tässä on yks selitys siihen, miksi Suomessa niin moni syrjäytyy ja niin moni kotiäiti väsyy ja masentuu? Kun sitä apua ei voi pyytää muilta? Ja kun ei haluta auttaa muita? Ei haluta jakaa omista muille?[/QUOTE]
Kuullostaa ihan siltä, että sinä et kuulu omakotitaloasujiin/paritaloasujiin :) Eikä siinä siis mitään vikaa ole, että et kuulu. Mutta ihmiset valitsevat yleensä asumismuotonsa omien mieltymystensä mukaan etkä voi odottaa, että kun itse "teet virheen", naapurisi muuttuisivat toisenlaisiksi.

On paljon ihmisiä, jotka eivät halua kaveerata naapureidensa kanssa, mutta joilla silti on vilkasta seuraelämää. Itse asiassa juuri silloin ei ehkä haluakaan yhtään ylimääräistä "kaveria", jos aika ja mielenkiinto ei tahdo riittää niille aiemmillekaan. Yhden perheen yhteisöllisyys voi varsin hyvin koostua omista vanhemmista, appivanhemmista, sisaruksista ja ystävistä eikä sitä yhteisöllisyyttä ole tarvetta sen suuremmaksi laajentaakaan.

Mä kyllä suosittelen lämpimästi, että alatte katsella jotain muuta asuntoa. Toivottavasti teillä ei ole määräaikainen vuokrasuhde tai jos onkin, niin ei kovin pitkä. Pahasti nimittäin pelkään, että et ehkä tule tuossa asunnossa kovin hyvin viihtymään.

Miksi ap puhut kokoajan suomalaisesta jurottamisesta? Onko niin vaikeaa ymmartaa etta jotkut vaan viihtyvat itsekseen tai ovat tosi valikoivia kenen kanssa kaveeraavat!? Olisiko parempi sitten sellainen tarkoitukseton mielinkielin-esittaminen? Annetaan kaikkien olla rehellisesti sellaisia kun ovat-kaytostapojen piuteissa toki.

Sähän haluat vaan käyttää naapurias hyväkseen. Sun lasten pitäs saada leikkiä toisten leluilla, sulle pitäs olla koko ajan kahvia keittämässä ja pullaa paistamassa ja seuraa pitämässä. Teidän pitäisi saada päästä heille grillaamaan. Sun lapsien pitäs päästä naapuriin hoitoon jotta voit sitten jossain vaiheessa viettää sitä omaakin aikaa...MIT VIT... Miten et voi tajuta, että ei kukaan tollaseen ryhdy ellei ole kommuunissa asuva hippi.
Monella on aika paljon niitä omiakin kavereita, ettei todellakaan kiinnosta olla kokoajan naapuria viihdyttämässä, koska sitähän sä haluat..viihdytystä.
Ja sun lasten tavarat on sun vastuulla, ihme touhua, että syyllistää muita kun sun lapsellas ei ole samoja juttuja kun naapurilla. Nyky-yhteiskunnassa on monesti jo huomattu kuinka jakaminen ei kannata, saa tuollaiset loiset riesakseen jotka imevät ihmiseltä kaiken omaksi hyödyksi.
Meneppä nyt ittees ja mieti vähän tarkemmin asiaa niin tulet kyllä ymmärtämään kuinka väärässä olet.

Yhteistyössä