[QUOTE="Vieras";28517176]Jos näin vuokranantajan näkökulmasta saan sanoa, niin fiksusti mielestäni tuo vuokranantaja toimii. Vuokralaisen kanssa ei kovin lämpimiä välejä kannata alkaa tekemään, joillakin on paha tapa käyttää hyväksi noita ystävyyssuhteita. Itse olen pitänyt ihan neutraalit välit vuokralaisiin ja homma on toiminut hyvin, ystäviä en heistä tarvitse, enkä halua. Sitten jos jää vaikka vuokria rästiin tai joutuu irtisanomaan, niin se on ikävä tehdä kaverille.
Toisekseen, vuokraaminen on bisnestä, jossa yritetään hankkia sijoittamalleen rahalle paras tuotto. Se tuotto rapisee aika nopeasti kun aletaan sille vuokralaiselle ostelemaan ensin niitä hiekkalaatikoita, sitten liukumäkiä, keinuja, trampoliineja, mattotelineitä, leikkimökkejä yms... Ensimmäisen asunnon kanssa tein sen virheen, että tein kaikennäköistä remppaa kunnossa olevaan asuntoon, kun vuokralainen halusi välillä uudet tapetit, maalia kattoon yms. Noille pyynnöille ei tullut sitten loppua. Lopuksi olisi pitänyt vaihtaa keittiön kalusteet, jotka oli viisi vuotta vanhat, mutta eivät miellyttäneet silmää. Tähän en suostunut ja vuokralainen lähtikin alle puolen vuoden tuosta. Sen jälkeen olen tehnyt vain sellaiset asiat, jotka oleellisesti vaikuttaa viihtyvyyteen.
Eli älä ota itseesi tuosta vuokranantajasta itseesi, noin tuo homma vain toimii. Suhtaudut häneen kuin naapurina joka ei halua olla kanssasi tekemisissä. Sillä ei se mitään muuta ole. Ei naapurin tarvitse päästää lapsiasi pihalleen leikkimään, jos hän ei halua. Miksi silloin vuokranantajan pitäisi?[/QUOTE]
Juuri näin. Ja se ei ole ikävää vain sen vuokranantajan näkökulmasta vaan tekee vuokrasopimuksen irtisanomisen vieläkin ikävämmäksi vuokralaiselle, jos hän piti irtisanojaa kaverinaan/ystävänään. Kaksinverroin paha mieli.