Onko 1-2 kertaa seksiä viikossa liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pööpö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pööpö"

Vieras
Tuntuu, ettei miehelle riitä mikään tuolla seksin saralla. Meillä on kaksi pientä lasta (nuorempi on 1 v.) ja miehen mielestä seksiä pitäisi harrastaa vähintään se kaksi kertaa viikossa. Itselleni riittäisi kerta viikkoon tai joskus ei edes sitä tarvittaisi.

Toki seksi on tärkeää, mutta kun on talossa pieniä lapsia ja muutenkin aika kiireistä ja hektistä tämä elämä, niin mielestäni on mieheltä kohtuutonta "vaatia" seksiä useampaan kertaan viikossa. Vai mitä mieltä olette?

Mulla melkein sama tilanne. Tuntuu, että päivät vain menee kauhealla vauhdilla ja tekemistä riittää. Ei siinä paljon ehdi edes seksiä ajatella. Ja sitten ne tilanteet tulee vaan jotenkin yhtäkkiä, kun on illalla saanut lapsen nukkumaan ja kodin kuntoon ja kaatuu sohvalle niin sitten yhtäkkiä pitäis vielä jaksaa sitä seksiä. Ei jotenkin ole kerinnyt yhtään virittäytyä ajatukseen.

Sitäpaitsi mun mielestä 1-2 krt/ vko on aika normi.

[QUOTE="mau";22576353]Mulla melkein sama tilanne. Tuntuu, että päivät vain menee kauhealla vauhdilla ja tekemistä riittää. Ei siinä paljon ehdi edes seksiä ajatella. Ja sitten ne tilanteet tulee vaan jotenkin yhtäkkiä, kun on illalla saanut lapsen nukkumaan ja kodin kuntoon ja kaatuu sohvalle niin sitten yhtäkkiä pitäis vielä jaksaa sitä seksiä. Ei jotenkin ole kerinnyt yhtään virittäytyä ajatukseen.

Sitäpaitsi mun mielestä 1-2 krt/ vko on aika normi.[/QUOTE]

Ajattelet täysin samoin kuin minä:) Mies on jo mulle sanonut, että "ei oo normaalia, jos ei halua seksiä". Mutta jotenkin sitä tosiaan on niiiiin väsynyt sitten kun lapset saa nukkumaan, ettei vaan kerta kaikkiaan jaksa:/

mulla itselle olis oikein hyvä se 1-2krt viikko ja luulen että miehellekin mutta eihän tota saa käytännössä toteutettua kahden pienen kanssa... välillä se on sen 2krt viikko ja välillä voi olla kolmekin viikkoa välissä, hui kamala :D

normaalia ei tässä asiassa ole olemassakaan, jokaisella omanlaisensa halut, kyllähän sen jo järkikin sanoo, mutta ei se nyt ihan niinkään mene että aina se joka ei ole kerinnyt virittäytymään ajatukseen saa päättää sen että tänäkään iltana ei muuta tapahdu kuin nukkumista sängyssä. kaksisuuntainen tie tämä parisuhde, jos tuntuu ettei kerkiä muutakuin velvollisuudesta toiseen kiitämään niin voipi vihjata sille puolisolle että jos seksiä haluaa niin voi panostaa enemmän kotiin jolloin jää toiselle aikaa virittäytyä tunnelmaan. tuo on ikuinen kiistakapula suhteissa missä halut ei kohtaa tuo seksin määrä, se vaan menee turhan helposti sellaiseksi "kiristyspeliksi". pääasia on tosiaan muistaa että ei ole olemassakaan mitään "normaalia" määrää, jokainen harrastaa seksiä juuri sen verran kuin harrastaa, ei ole tarkoitus toista aina miellyttää, mutta ei sekään ole tarkoitus että toisen aina torjuu. itse elin monta vuotta suhteessa missä nainen kontrolloi 100% seksin määrän, ei sekään ole oikein, mutta ei myös sekään että mies painostaa seksiin, kyllä sen kuuluu tulla molempien vapaasta tahdosta, mutta mitenkäs sitten suu pannaan jos toiselta puuttuu halut kokonaan, ei se ole reilua kenellekkään, edes sille jolta ne puuttuvat.

Kyllä on aika suuri syy ottaa aikaa suhteelle jos seksin määrä aiheuttaa jatkuvaa eripuraa. SE ei ole normaalia että siitä täytyy aina neuvotella ja keskustella, että onko sitä tänään vai ei. Muistakaapa myös se että niin paljon kuin se ärsyttää että toinen on jatkuvasti vonkaamassa ihan yhtä paljon se ärsyttää että aina pitää vongata jos jotain haluaa.

tuohon voi sanoa tietysto että työ, lapsi, harrastukset, sukulaiset, kaverit jne jne aikaa kuluu niin paljon että illalla ei jaksa enää antaa aikaa intiimeille ajatuksille kun haluaa vaan levätä, silloin on ongelma jos tälläinen on jatkuvaa, kyllä parisuhdekkin aikaa tarvitsee, miehelle se usein ilmenee seksin vonkaamisena, naisella läheisyyden kaipuuna sen eri muodoissa, oli kyse hieromisesta tai vain kainalossa telkun katsomisesta. mutta se on varma että jos suhteella on toivoa, niin kyllä ne halut tulee sieltä kun se läheisyys ja yhteinen aika vähän lisääntyy, toki on elämänvaiheita millon jää vähemmän aikaa suhteelle mutta siihen ei saa jumahtaa että aina karsii suhteesta, siinä on vain yksi tie eli se klisee "kasvettiin erilleen". mitä nihkeemmin nainen suhtautuu seksiin, sitä nihkeemmin mies suhtautuu läheisyyteen, se on ikävä noidanrinki, mutta näin se vain on, molemmat ajattelee ennenpitkää "miksi minun pitäisi tehdä asiaa X kun toinen ei tee asiaa Y" ja päinvastoin.

jokatoinen päivä :) tai joka päivä. lapset 2v ja 5v melkeimpä aina menny näin

Meillä sama juttu. :D Ekan kerran sekstailtiin 6 päivää synnytyksestä, aiemminkin olisi tehnyt mieli mutta oltiin neljä päivää synnärillä ja mulla olo oli kun katujyrän alle jääneellä, odoteltiin pari päivää vielä.

Musta yksilökohtaista. Jotkut kaipaa seksiä useammin ja joillekin se 1-2 kertaa viikossa on riittävä, hyvä niinkin kuin ei seksiä koskaan.

Viimeksi muokattu:
Jokaisen parin tulee päästä kompromissiin myös seksin määrästä viikkotasolla.
Ei ole toisiin pareihin verrattavissa oleva asia ollenkaan vaan teidänkin täytyy tehdä tietoinen kompromissi asiasta, joka tyydyttää teidät molemmat ja olette kumpikin sopimukseen valmiita sitoutumaan.

miestä kyllä useemmin.
Miten te käytännössä toteutatte asian,siis te jotka 1krt päivässä tai jokatoinen päivä harrastelette. Meillä ainakin lapset pyörii jaloissa.
Aaamuyöllä yks tulee viereen niin et aamuseksi omassa saängyssä ei käy,no joskus mennään sohvalle.Illalla kun ne saa nukkuun niin sitä on ihan silimätristissä valmiina itse nukkumatin maille.

Joskus jos huvittais niin se ois päivällä.Ja silloin mies töissä ja lapset kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja SILIMÄTRISTISSÄ;22576704:
miestä kyllä useemmin.
Miten te käytännössä toteutatte asian,siis te jotka 1krt päivässä tai jokatoinen päivä harrastelette. Meillä ainakin lapset pyörii jaloissa.
Aaamuyöllä yks tulee viereen niin et aamuseksi omassa saängyssä ei käy,no joskus mennään sohvalle.Illalla kun ne saa nukkuun niin sitä on ihan silimätristissä valmiina itse nukkumatin maille.

Joskus jos huvittais niin se ois päivällä.Ja silloin mies töissä ja lapset kotona.

lapset pysyy aika hyvin omissa sängyissään joten ongelmaa ei juuri tuon asian kanssa ole.

Meillä lapset menee sänkyy kasilta, sinne ne sammuu.. siinä on sitte illalla hyvää aikaa sekstailla, sohvalla, sängyssä, suihkussa.. Missä vaan haluaa.. :) Joskus sekstaillaan päivällä kun lapset on ihan uppoutuneina johonki leffaan tai lasten ohjelmaan, sillon on kyl vaa sellaset pikaset.. :) piristää kummasti päivää.. Joskus aamusin ennen ku lapset on heränny..

Alkuperäinen kirjoittaja SILIMÄTRISTISSÄ;22576704:
miestä kyllä useemmin.

anteeksi, pakko nauraa :laugh: "joskus kun huvittais niin se on päivällä.Ja silloin mies töissä ja lapset kotona"

noh saahan elämästä vaikeaa jos oikeasti haluaa, lapsia ei ole pakko päästää sänkyyn, on parisuhteellakin oma tilansa oltava, ei se lapsi saa elämän läpi kestäviä traumoja jos äiti ja isi haluaa yhden aamun varata seksille tai illan viikossa esimerkiksi eikä pääse viereen nukkumaan, jossain välissähän sekin on opetettava että se lapsen tahto ei ratkaise aina sitä mitä tapahtuu.

huh huh... mikään ihme jos suhteet natisee nykyaikana kun ei oikeasti osata tehdä tärkeysjärjestystä, aina ei tietty voi junailla asioita, mutta herranen aika, ei se elämä kuulu pyöriä 100% lapsen ehdoillakaan, edelleen siinä on mies ja nainen suhteessa keskenään, ei kukaan jää katselemaan sitä kun ei saa riittävästi huomiota, oli kyseessä nainen tai mies ja asiana läheisyys tai seksi tai joku muu olennainen osa ihmisen elämää. vieraantuminen on yllättävän helppoa kun pitkiä aikoja antaa kaiken muun mennä ohi intiimeistä asioista jotka nimenomaan liimaa ihmiset läheisemmiksi.

anteeksi, pakko nauraa :laugh: "joskus kun huvittais niin se on päivällä.Ja silloin mies töissä ja lapset kotona"

noh saahan elämästä vaikeaa jos oikeasti haluaa, lapsia ei ole pakko päästää sänkyyn, on parisuhteellakin oma tilansa oltava, ei se lapsi saa elämän läpi kestäviä traumoja jos äiti ja isi haluaa yhden aamun varata seksille tai illan viikossa esimerkiksi eikä pääse viereen nukkumaan, jossain välissähän sekin on opetettava että se lapsen tahto ei ratkaise aina sitä mitä tapahtuu.

.....
No yleensä sitä nukkuu itse niin sikeästi ,et mä en ainakaan huomaa milloin on viereen tullut.Ja jos mies huomaa ja yrittää kantaa lasta pois niin tämä alkaa huutamaan et mä olen kuule tässä ihan tarkotuksella...! : ) J ei sit raaski viedä omaan sänkyyn lasta.
Okei tilanne on tämä nyt.Mut ei mä ainakaan pysty sekstaa lasten katsellessa videoo,en sit millään.Johan ne huutelee et mis ootte.
Okei meillä ehkä vähän lyhyt napanuora esikoisella....pitänee kasvattaa.

huh huh... mikään ihme jos suhteet natisee nykyaikana kun ei oikeasti osata tehdä tärkeysjärjestystä, aina ei tietty voi junailla asioita, mutta herranen aika, ei se elämä kuulu pyöriä 100% lapsen ehdoillakaan, edelleen siinä on mies ja nainen suhteessa keskenään, ei kukaan jää katselemaan sitä kun ei saa riittävästi huomiota, oli kyseessä nainen tai mies ja asiana läheisyys tai seksi tai joku muu olennainen osa ihmisen elämää. vieraantuminen on yllättävän helppoa kun pitkiä aikoja antaa kaiken muun mennä ohi intiimeistä asioista jotka nimenomaan liimaa ihmiset läheisemmiksi.
.

Mua kanssa huvittaisi päiväsaikaan enemmän kuin illalla - jolloin olen tosi väsynyt. Hyvä, jos kerta viikkoon on.

Mies kyllä rutisee, mutta kaiketi on jotenkin tottunut sekin. Meillä aina minä olen ollut se haluttomampi osapuoli - vaikkakin sitten nautin kovastikin, kun hommaan ryhtyy.

Ihmiset on erilaisia. Ja elämäntilanteet.

Yhteistyössä