Onko 100 / viikko liian vähän palkkaa teinille lapsenhoidosta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LLLL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LLLL

Vieras
8-vuotiasta poikaani pitäisi "hoitaa" viikko ( 5 arkipäivää ) meillä kotona.
Käytännössä olla läsnä ja huolehtia että poika muistaa syödä. Poika viilettää ulkona/ kavereilla mutta olisi hyvä jos joku "päivystää".
Kotihommia, ruokaa ei tarvitse tehdä.
Työaika 9-15 ( max )
Aaattelin tarjota satasta mutta onkohan se OK ?

Mä en myöskään ymmärrä tuota kun aina puolustellaan, että ei tarvitse paljon tehdä mitään. Se on kuitenkin vastuussa lapsesta, joka on todella tärkeätä työtä ja eihän se kuitenkaan vapaalla ole vaan joutuu koko päivän olemaan töissä.

[QUOTE="niin";26559013]Ainakin 200 pitäs maksaa, sittenkin tuntipalkka alle 7€.[/QUOTE]

En maksa näin paljoa ! Kyseessä on naapurin 15-vuotias eikä mikään alan opiskelija.

[QUOTE="niin";26559013]Ainakin 200 pitäs maksaa, sittenkin tuntipalkka alle 7€.[/QUOTE]

Teollisuudessa / kaupungilla on "tienaa tonni" jossa saavat 200 / 2 viikon työstä. Työaika 6 tuntia. Siltä pohjalta 100 on OK.

Meillä on ollu siskon tyttö hoitamassa lapsia ja saa 25e/6h ja on ihan tyytyväinen siihen. Oon itekin kotona ja kattoo lähinnä tuon 2v:n perään ja leikkii sen kans.

100 euroa ihan hyvä. Hän varmaan syö päivällä lapsen kanssa, jolloin te maksatte myös ruoan? Lisänä pakastimessa voi olla vaikka jäätelöä, että saa herkkuakin.

No minusta tuo 100e viidestä päivästä teinille tuolla työmäärä on vähintäänkin riittävä korvaus. Eri asia sitten jos vahdittava olisi pienempi lapsi ja täytyisi tehdä enemmän töitä tuon eteen. Ehdota ainakin sitä 100e teinille ja jos se ei kelpaa, niin kysy, mikä hänestä sitten olisi sopiva korvaus ja mieti sen mukaan sitten mitä teet. Älytöntä työntää teinille monia satoja noinkin helposta hommasta.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Kyllä mulle tuossa iässä olisi se satanen kelvannut siitä että istun jonkun toisen kotona ja teen mitä tykkään. Satanen viikossa rahaa on paljon, varsinkin kun ilmeisesti ei ole saanut oikeita kesätöitä ja kelpais mullekin se satanen tähän lisäksi, kun olen kotosalla lapsein kanssa.

100€/vko itse maksoin sukulaistytölle kun oli meillä vahtimassa eka ja tokaluokkalaisen perään. Olin tehnyt ruuat valmiiksi ja ostanut herkkujakin kaappiin eikä tytöltä vaadittu muuta kun että oli meillä päivän (8tuntia) ja lämmitti ruuan lapsille ja piti huolen että söivät. Muuten katsoi vapaasti leffoja/surffaili netissä/otti aurinkoa pihalla. Tyttö oli tosi tyytyväinen palkkaansa ja monta kertaa sanoi, että oli kyllä tosi kiva kesähomma =)

Kaikki on niin suhteellista...mulla oli viime kesänä kaverin 16-vuotias tytär viikon hoitamassa 2,5-vuotiasta tyttöämme. Hän opiskelee lähihoitajaksi, joutui tulemaan aamulla klo 6, mutta jatkoi kyllä unia tytön kans...askarteli, puistoili jne lapsen kanssa. Sai ruuan ja aamupalan meiltä. Hänelle maksoin 200 €.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti35;26559134:
Kaikki on niin suhteellista...mulla oli viime kesänä kaverin 16-vuotias tytär viikon hoitamassa 2,5-vuotiasta tyttöämme. Hän opiskelee lähihoitajaksi, joutui tulemaan aamulla klo 6, mutta jatkoi kyllä unia tytön kans...askarteli, puistoili jne lapsen kanssa. Sai ruuan ja aamupalan meiltä. Hänelle maksoin 200 €.

Olisikahan siitä 8 vuotiaasta yhtä paljon hommaa kuin 2 vuotiaasta? Ja teinille todella kauhistus, herätä ennen kuutta.

OK; kompromissi ! Tarjoan 130. Ja tosiaan syödä saa, herkkuja saa. Netissä luurata ja mitä vaan tykkää-vaikka saunoa ! Kunhan on vain tavoitettavissa ja hyvin lähellä taloa ( olkoot vaikka kotonaan välillä ) ja vastaa puhelimeen. Siinäpä ne ehdot.

Yhteistyössä