Onko 100 / viikko liian vähän palkkaa teinille lapsenhoidosta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LLLL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lll";26562776]No faktahan on se että mainosten jakamisella ei kyllä cvssäkään tee yhtään mitään.
Parempi hakea alansa töitä tai edes töitä josta on hyötyäkin.
Palkka on todellakin pieni työmäärään nähden.[/QUOTE]

Okei....mä olen tehnyt kesätöitä 16 vuotiaasta, eka pesti oli keittiöapulainen (joka myös pesi ulkovessat + siivosi leiriläisten sotkuja).
Ei ollu kovinkaan hohdokasta, mutta oppi rahan arvoa edes vähän, koska se oli ITSE tienattua.

Kyllä nuoren ihmisen CV:stä katsotaan, onko viittinyt tehdä mitään koskaan. Ihan sama liittyykö opiskeltuun alaan vai ei.

Okei....mä olen tehnyt kesätöitä 16 vuotiaasta, eka pesti oli keittiöapulainen (joka myös pesi ulkovessat + siivosi leiriläisten sotkuja).
Ei ollu kovinkaan hohdokasta, mutta oppi rahan arvoa edes vähän, koska se oli ITSE tienattua.

Kyllä nuoren ihmisen CV:stä katsotaan, onko viittinyt tehdä mitään koskaan. Ihan sama liittyykö opiskeltuun alaan vai ei.

Jos ilmaisjakelustakin maksetaan n. 3 senttiä per mainos, niin mieti nyt vähän sitä liksaa..

Ja kyllä, olen itsekin tehnyt nuorena ns. paskaduunia mutta en kyllä sanoisi että se on kylläkään merkinnyt mitään cvssäni, opiskelut ja muu aktiivisuus sen sijaan on.

Koulutettu perhepäivähoitaja saa yhdestä lapsesta jolle tarjoaa oman kotinsa ja aikansa ja täyden vastuun, 370€/kk. Eli alle satasen viikossa..

Että suhteutta, kiitos.

[QUOTE="Lilli";26562905]Koulutettu perhepäivähoitaja saa yhdestä lapsesta jolle tarjoaa oman kotinsa ja aikansa ja täyden vastuun, 370€/kk. Eli alle satasen viikossa..

Että suhteutta, kiitos.[/QUOTE]

Meinasin juuri huomauttaa tästä samasta asiasta. 100 euroa on todellakin hyvä/sopiva korvaus teinille, jonka vain tarvitsee olla läsnä. Turha siitä vastuustakaan on jauhaa. Teinin tehtäviinhän ei kuulu seurata poikaa, eli jos jotain sattuu, sille ei mahda mitään, eikä se ole teinin vika.

Meillä naapurin tyttö haluasi 120€ kahdesta päivästä! 660mk!? On kummat käsitykset nuorilla. Ei kaikki asiat mene kirjojen mukaan vaan on myös muunlaisia. Sitä paitsi jos itse tienaa vähemmän, pitää suhteuttaa se omaan palkkaan. 100€ on hyvä korvaus viikosta nuorelle. Kysy haluaako hän satasen käteen loppuviikosta vai ei.

Yhteistyössä