Onko 120e/kk paljon työpaikkaruokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhlaaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhlaaja?

Vieras
Mies kuluttaa vähintää tämän kuussa työpaikalla ja se on toki ok, mutta harmittaa että mun pienistä ostoksista hän jaksaa naputtaa kun kk hänellä menee työruokaan ja röökiin 170e... siinä jää mun pienet ostokset hopealle kyllä.. esim. hiusväri tai panta kerran kuussa maksaa 15e..

muttei minusta voi minun pienistä ostoksista valittaa! Kun itse syö joka päivä hyvin ruokalassa ja polttaa askin tupakkaa. Jos minä kerran kuussa ostan jotain pientä (meikin, pannan, hiusvärin) niin ei pitäisi päätä aukoa! Tai sitten minäkin aloitan hemmetti suun soiton, että syököön eväitä hemmetti!

6? on ihan kohtuullinen työpaikkalounaan hinta. Tietty eväillä pääsee halvemmalla. Itse teen edellisenä päivänä sen verran enemmän evästä että jää seuraavan päivän lounaaksikin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
muttei minusta voi minun pienistä ostoksista valittaa! Kun itse syö joka päivä hyvin ruokalassa ja polttaa askin tupakkaa. Jos minä kerran kuussa ostan jotain pientä (meikin, pannan, hiusvärin) niin ei pitäisi päätä aukoa! Tai sitten minäkin aloitan hemmetti suun soiton, että syököön eväitä hemmetti!

No mutta tokiseen, näinhän sun sitten pitää tehä. Varustat miehen joka aamu eväillä ja säästyy ruokarahat, eipä tuo sen kummosempi juttu oo. Mieski varmaa mielissään kun saa kotiruokaa

Joskus vuosi sitten tästä keskusteltiin kun ollaan tiukoilla, että voisiko hän syödä eväitä niin ei voi, pitää saada syödä samaa kuin työkaverit. Ja sen toki ymmärrän, mutta minun pienet ostokset eivät ole verranollisia hänen jokapäiväisinn ostoihin. Kyllä minäkin söisin mielelläni ravintolassa joka päivä.. jos meillä olisi varaa!

Siis kyllä kannattaa käydä syömässä työpaikkaruokalassa. Se on oikein hyvä valinta. Mut sä voisit valittaa noista röökeistä. Ne jos mitkä on TURHIA! Ja kyllä sullakin on oikeus johonkin pieneen extraan eli sanopa sille ukollesi että sä et oo mikään sähköllä käyvä kodinkone et tarvitset myös mielihyvää jostain!!

Mä en kyllä ota kantaa siihen, minkä verran hiuspantoja toisen pitäisi saada, jos toinen saa syödä työpaikkaruokalassa. Se on teidän perheen sisäinen asia, ja sitä ei voi kukaan muu ohjeistaa. Mutta työpaikkaruokailu noin yleensä ottaen on mun mielestäni hintansa arvoista. Sillä rahalla saa yleensä valita useammasta ruokalajista ja lisäksi tulee salaatit, leipä, ruokajuomat, usein jälkkärikin. Toinen vaihtoehto olisi viedä eväät töihin. Siinä ei välttämättä isoja säästöjä päivää kohti saa tehtyä, mutta toisaalta ruoan laatu on melko varmasti heikompi (ainakaan mä en tiedä kovin monta ihmistä, jotka raahais itselleen töihin pääruokia ja salaatteja erikseen töihin).

6 ? lounaasta ei ehkä sinällään ole tavattoman paljon, mutta jos rahat on tiukilla niin mun mielestäni tuosta kannattaisi karsia. Ehkä eri asia, jos miehesi on fyysisessä työssä ja tarvitsee hirmutankkauksen energiaa.
Itsellä menee alle 6 ? viikon eväisiin. Juon viikon aikana litran maitoa kahvin seassa (1 ?), syön kilon Lidlin turkkilaista jogurttia (2,49 ?) ja sen kanssa syön Lidlin mysliä (2,99 ? iso pussi, josta riittää aika pitkään). Ja tämä silkkana esimerkkinä. :)

Olen itse kokki ja mies saisi kyllä tosi luksus eväät joka päivä, mutta haluaa syödä samaa kuin muut ja se on toisaalta ok, MUTTA olemme tiukilla että kyllä miehenkin pitäisi ymmärtää niukentaa, esim, syödä 2x viikossa eväitä tms. mutta ei. Minä olen se joka pihtaa kaikessa, mies elää kuten ennenkin : (

Ja säkö et sit syö päivisin mitään?

Joskus vuosi sitten tästä keskusteltiin kun ollaan tiukoilla, että voisiko hän syödä eväitä niin ei voi, pitää saada syödä samaa kuin työkaverit. Ja sen toki ymmärrän, mutta minun pienet ostokset eivät ole verranollisia hänen jokapäiväisinn ostoihin. Kyllä minäkin söisin mielelläni ravintolassa joka päivä.. jos meillä olisi varaa!

Tokkopa siinä on se että samaa ruokaa kun työkaverit, vaan samassa paikassa kun työkaverit.

Jos kaikki muut lähtee työruokalaan niin on aika tympeää jäädä yksin väkertämään jonkun eväsrasian kanssa taukohuoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
6 ? lounaasta ei ehkä sinällään ole tavattoman paljon, mutta jos rahat on tiukilla niin mun mielestäni tuosta kannattaisi karsia. Ehkä eri asia, jos miehesi on fyysisessä työssä ja tarvitsee hirmutankkauksen energiaa.
Itsellä menee alle 6 ? viikon eväisiin. Juon viikon aikana litran maitoa kahvin seassa (1 ?), syön kilon Lidlin turkkilaista jogurttia (2,49 ?) ja sen kanssa syön Lidlin mysliä (2,99 ? iso pussi, josta riittää aika pitkään). Ja tämä silkkana esimerkkinä. :)

Aika harva mies pärjää syömällä lounaaksi kahvia, 200 grammaa (pieni purkki) jugurttia ja mysliä.

Eipä sillä, en mäkään viittis kyllä syödä joka päivä tollasta lounasta.

mutta kustannukset tuskin on 6-8 e kuten miehelläni päivittäin 8syö ravintoloissa. JA toki ymmärrän halun tähän, mutta kun ON tiukkaa niin hänkin voisi vähän joustaa esim. että söisi välillä eväitä ja yrittäisi vähentää sitä röökiä jne.