Onko 200e paljon sekarotusesta koirasta joka on vain madotettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En maksais! Ensinnäkään sekarotusta en ottas, siitä ei voi tietää mikä se loppuviimen oikeen on. Ja toisekseen jos ottasin niin en todellakaan maksais yli viittäkymppiä vaikka olis mikä!

Me maksoimme 100 euroa, joka minusta oli ihan hyvä hinta. En muista oliko madotettu, mutta ainakin kallista ruokaa pennuille syötettiin ja muutenkin hoitivat todella hyvin niitä.

Viimeksi muokattu:
kyllä se on aivan liikaa seropista. Itse maksaisin korkeintaan sen 50e, mutta ehkä jonkun kympin enemmän. Riippuen onko esim sirutettu, ja jos leikattua koiraa etsin niin valmiiksi steriloidusta/kastroitudusta enempi... Mutta ehkä sen max 100 riippuen tosiaan siitä mitä koiraan "sisältyy".

Pelkästään madotetusta on. Kyllä pitäisi olla rokotukset (jos siis aikuisesta kyse) ja vähintään eläinlääkäri tarkastanut (oli aikuinen tai pentu) ja kunnon sapuskalla ruokittu (Pedigree, Luppa tms kaupan moska ei ole kunnon ruokaa). Aikuisella ja miksei pennullakin olis hyvä olla myös siru tai tatuointi, siru mielummin.

Itsellä kaksi sekarotuista, kummastakaan en ole maksanut senttiäkään, mutta molemmat ovatkin vähän erikoisempia tapauksia, toinen ulkomailta tuotu.

Voisin maksaa max 200 euroa sekarotuisesta, mutta rokotetusta ja madotetusta sellaisesta. Mieluummin rehellisesti sekis parilla sadalla kuin paperiton rotukoira kuudella sadalla.

Koirien hinnnoista ylipäätäänkin - eikö 1500e koirasta ole ihan helkkarin paljon :O Siis toki rekattu ja niin eespäin, mutta silti....kauhee summa. En yhtään ihmettele että tehtailijat ja hämärä koirabisnes kukoistaa kun hinta tippuu sinne 200- 500euroon, niin aika moni varmasti miettii kumman summan maksaa :(

Meillä on myös seropin otosta ollut puhetta mutta kovia hintoja ottavat juurikin vain madotetuista repsukoista.
Vain madotetusta ja ruokitusta pennusta en 200e suostu maksamaan.
Jos tuohon summaan lisätään rokotukset ja sirutukset niin sitten aletaan olla oikeilla jäljillä.

Kyllä mä uskon että joskus vielä löytyy koira joka on oikeasti kotia vailla, eikä pentutehtailijoilta. Tottakai olen valmis maksamaan pennun kulut ruuista, rokotteista ym, mutta mitään turhaa en kyllä seropista liikoja ala maksamaan. Vaikkakin pitää muistaa se että yhtälailla varmasti seropipentujen kanssa on tekemistä kuin rotukoirienkin :-)

Koirien hinnnoista ylipäätäänkin - eikö 1500e koirasta ole ihan helkkarin paljon :O Siis toki rekattu ja niin eespäin, mutta silti....kauhee summa. En yhtään ihmettele että tehtailijat ja hämärä koirabisnes kukoistaa kun hinta tippuu sinne 200- 500euroon, niin aika moni varmasti miettii kumman summan maksaa :(

Ei multa kyl tuu lähtee yksikään borkkupenikka (jos niitä joskus tulee) alta 1600€. Ihan normihinta toi siis ko. rodussa.

Meillä on myös seropin otosta ollut puhetta mutta kovia hintoja ottavat juurikin vain madotetuista repsukoista.
Vain madotetusta ja ruokitusta pennusta en 200e suostu maksamaan.
Jos tuohon summaan lisätään rokotukset ja sirutukset niin sitten aletaan olla oikeilla jäljillä.

Kyllä mä uskon että joskus vielä löytyy koira joka on oikeasti kotia vailla, eikä pentutehtailijoilta. Tottakai olen valmis maksamaan pennun kulut ruuista, rokotteista ym, mutta mitään turhaa en kyllä seropista liikoja ala maksamaan. Vaikkakin pitää muistaa se että yhtälailla varmasti seropipentujen kanssa on tekemistä kuin rotukoirienkin :-)

Jos sä pentua oot hakemas niin varmaan tiedätkin ettei niitä pentuja rokotella alta 12 viikkosina ja kyllä niistä vaan pyritään pääsemään eroon ennen tota ikää. Pennut kyllä usein madotetaan useampaankin kertaa ennnen luovutusikää mikä pyörii 7-9 viikossa. Samoin emä madotetaan kantoaikana enemmän ku vaan kerran.

En mä pidä 200€ koirasta pahana hintana vaikka papruja ei olis, jos seropin on muutenki valmis ottamaan, niin miks siitä ei sit vois maksaa jos se kunnon paikasta on.

Ei multa kyl tuu lähtee yksikään borkkupenikka (jos niitä joskus tulee) alta 1600€. Ihan normihinta toi siis ko. rodussa.

Nojoo. Toki se on normihinta jos mennään samalla tasolla ylipäätään mitä muistakin rotuyksilöistä pyydetään.

MUTTA: mielestäni koirien hinnat on pompsahtaneet ihan pilviin. Itellä cockereita, joita myös kasvattanut ja mun mielestä 1000 euroa cockerista on jo ihan liikaa. Muutama vuosi sitten maksoivat vain 700, mikä oli vielä inhimillinen summa.

Meidän edellinen koira, joka oli seropi, ei maksanut meille mitään.
Oltiin valmiina maksamaan vanhoina mummoina 100, mutta koiraa ei oltu rokotettu, eikä tarkastettu muutenkaan, niin omistaja ei veloitanut penniäkään.

Koira oli loppuviimeksi perusterve ja ihana tapaus. :)

No joo, siis kyllä mä ymmärrän harvinaiset rodut, erittäin hyväsukuiset pentueet, tms.

Mutta että ihan normisesse maksaa sen 1600e, niin on vähän ilmaa hinnassa vai ovatko kulut oikeasti nousseet niin paljon? jos ajatellaan että synnytys sujuu ilman eläinlekuria ja rotu pieni, ettei voi ruokakuluihinkaan niin paljoa laskea ja vanhemmat ovat näyttelyissä käymättömiä ( tai esim. 1 näyttely käytynä ) ?

Yhteistyössä