Onko 200e paljon sekarotusesta koirasta joka on vain madotettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis todellakin on liikaa seropista. Omistan seropin tällä hetkellä, ja koirasta maksoin vain sen mitä bensa makso kun koira haettiin.
Avomieheni sisko myi kahta rotua omaavia koiria 300e, meillekkin yritti niitä kauppailla mutta eipä kauppoja tullut. Yllättäen.
Kyllähän noissa rotukoirissa (varsinki seropeissa!) nykyään hintaa on, verrattuna mitä ne ovat joitain vuosia sitten olleet. Itse valitettavasti olen kiinnostunu juuri sellaisista roduista joiden hinta hipoo jo 1000, ellei enemmänki, ja maksamaan niin paljoa en suostu.

Menee nyt täysin aiheen, mutta paljonkohan (noin) sirutus maksaa?

[QUOTE="Yks";23359110]Entä mitä mieltä ootte, onko 450€ liikaa hyväluonteisesta paperittomasta 3-vuotiaasta rotukoirasta?[/QUOTE]

Ei ole olemassa sellaista asiaa kun 'paperiton rotukoira'. Jos koiraa ei ole rekisteröity, se on sekarotuinen ja hälytyskellojen pitäisi aina soida kun myydään paperittomia 'rotukoiria', miksi koiraa ei ole rekisteröity? Onko se ns. välipentueesta (emällä teetetty pennut liian tiuhaan), eikö se täytä terveydellisiä minimivaatimuksia rodun piirissä jne.. Ei ole mitään järkevää syytä jättää pentuetta rekisteröimättä jos kaikki asiat on kunnossa... Ja kyllä on liikaa koska tuo koira rinnastetaan siihen sekarotuiseen. max.200e ja silloin pitäisi olla madotettu ja sirutettu koira.

[QUOTE="Yks";23359134]Koira siis päätynyt jo aikuisena nykyiselle omistajalleen eikä ole itse voinut vaikuttaa tuohon rekisteröinti-asiaan ja nyt olosuhteiden pakosta joutuu luopumaan tästä, eli varmasti ei ole kyse pentutehtailusta.[/QUOTE]

Ei se ostaja olis missään tapauksessa siihen rekisteröintiin vaikuttaa, vaan koiran kasvattaja. Mun mielestä 200e seropista on oikein hyvä hinta. Mä en ikinä ostais koiraa joka maksaa 50e, kuulostaa siltä että ne on kasvaneet jossain navetassa lähes vailla ihmiskontakteja eikä varmaan ole eläinlääkäriä kuunaan nähneetkään. Ja joku ihmetteli rotukoirien kalliita hintoja, meidän toinen koira maksoi 1500e ja oli rodun yleiseen hintatasoon nähden halpa. :)

[QUOTE="vieras";23367584]Ei ole minusta. Minusta on järkevää että sekarotuisestakin pyydetään, karsii edes jonkin verran hupiostajia.[/QUOTE]

Ei raha takaa hyvää kotia,se on selvä asia. Jos hirveät hinnat karsii hupiostajia,niin myös nostattaa pentutehtailijoiden määrää. Mikä sen helpompaa rahaa joillekkin?

[QUOTE="werty";23367728]Ei raha takaa hyvää kotia,se on selvä asia. Jos hirveät hinnat karsii hupiostajia,niin myös nostattaa pentutehtailijoiden määrää. Mikä sen helpompaa rahaa joillekkin?[/QUOTE]

Mä maksan ihan mielelläni sen pari sataa kun ensinnäkin löydän mieleisen rotusekoituksen, käyn katsomassa pentuja, tenttaan kasvattajia ja tulen siihen tuolokseen että ovat rehellisiä ihmisiä jotka oikeasti laittavat myös sitä rahaa niihin pentuihin. Saan eläinlääkärin tarkastaman, laaturuoalla ruokitun pennun ja kasvattaja on vielä minulta kysynyt, sopiiko mulle että syöttää sitä mitä syöttää. Antaa vielä säkin sapuskaa mukaan ja pyytää laittamaan toisen satasista paikallisen eläinsuojan tilille. Lisäksi pentu oli jo luovutusikäisenä käytännössä sisäsiisti, koska ne oli oppineet pyytämään ulos takaovesta kun hätä tulee eikä opetettu lehdelle pissimään.
Mun mielestä ihan hyvä jos se hinta vähän karsii ostajia. Ja myyjä vielä tenttaa loputkin tarkkaan ettei mene vääriin paikkoihin. Ilmaiseksi ei mun mielestä pitäis jaella kissanpentujakaan. Edes joku nimellinen maksu pitää olla.

Yhteistyössä