Onko 29 -vuotias liian vanha vauvan äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vain

Vieras

Hämmästyin, ja aloin sitten miettimään asiaa, kun jossain keskustelussa joku oli sitä mieltä, että 27-vuotias on liian vanha vauvan äidiksi...

Ehkä näillä palstoilla pyörii vaan nuorempia äitejä? Osa äideistä on hyvinkin nuoria.

Tällä hetkellähän esikoinen saadaan Suomessa ja muissa Pohjoismaissa keskimäärin 30 -vuotiaana. Jostain luin, että maaseudulla ensisynnyttäjien keski-ikä olisi alhaisempi, noin 24-25 vuotta?

Itse olen pian 28 -vuotias ja jos esikoisen lähiaikoina alulle saisi olisin jo 29- vuotias vauvan syntyessä.

No, voin sanoa, että näillä palstoilla ollaan hyvinkin sitä mieltä, että yli kolmekymppisenä ei sovi enää vauvoja tehdä ja kolmevitosena voi jo hyvinkin rueta hakemaan sitä vanhainkotipaikkaa...

Itse sain lapseni 32 veenä.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin vain:
Hämmästyin, ja aloin sitten miettimään asiaa, kun jossain keskustelussa joku oli sitä mieltä, että 27-vuotias on liian vanha vauvan äidiksi...

Ehkä näillä palstoilla pyörii vaan nuorempia äitejä? Osa äideistä on hyvinkin nuoria.

Tällä hetkellähän esikoinen saadaan Suomessa ja muissa Pohjoismaissa keskimäärin 30 -vuotiaana. Jostain luin, että maaseudulla ensisynnyttäjien keski-ikä olisi alhaisempi, noin 24-25 vuotta?

Itse olen pian 28 -vuotias ja jos esikoisen lähiaikoina alulle saisi olisin jo 29- vuotias vauvan syntyessä.

:laugh:

Itse oon 30-vuotias ja odotan esikoistani, laskettu aika mulla on joulukuun alussa ja ehdin ennen sitä täyttämään jo 31v. Mielestäni oon äidiksi vielä ihan hyvän ikäinen ja sitä paitsi nyt on asiat muutenkin kunnossa, vakituinen työ ja ihana rakastava mies vierellä :) Ja biletysaika on taakse jäänyttä elämää, onneksi sekin on tullut koettua. Nyt oon onnellinen :)
Eli et mun mielestäni ole mitenkään liian vanha äidiksi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On tai ei... en taida olla kukaan enkä mikään tähän mitään vastamaan kun itse sain jo viidennen 28-vuotiaana... :kieh: :laugh:

Ja äitini oli 31-vuotiaana viiden lapsen äiti :)

Siihen ei mulla enää oo mahiksia... :D

:laugh: Melkoisen turhanpäiväistä pohtia näitä ikä-asioita....mua ei itseäni hetkauta "yleinen mielipide" eikä edes naapurin mielipide tässä asiassa..esikoinen syntyi kun olin 30v. ja kuopus kun olin 37v. Mitäpä siitä sitten...?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On tai ei... en taida olla kukaan enkä mikään tähän mitään vastamaan kun itse sain jo viidennen 28-vuotiaana... :kieh: :laugh:

Ja äitini oli 31-vuotiaana viiden lapsen äiti :)

Siihen ei mulla enää oo mahiksia... :D

Ei niitä toinna puskea peräperää niin riittää kaikille aikaa. Itsellä lapsia kolmella vuosikymmenellä.

Minä sain esikoisen aikanaan 24 vuotiaana ja koin olevani silloin kypsä äidiksi, mutta en ikinä unohda sitä, kun hoitajat laitoksella rouvittelivat minua. Nyt ikää 34 ja lapsia kolme. Neljännestä vielä haaveilen.