Onko 32 v. liian vanha opiskelemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Kaveri sanoi, että oon jo niin vanha kun kerroin suunnittelevani alanvaihtoa :( Oonko mä nyt niin pohjattoman vanha etten enää vois uutta alaa opiskella?

Mietin, että siihen mennessä kun ois mun eläkeikä (65-68), se raja on varmaan noussut 75 vuoteen. Jos opiskelisin nyt vaikka viisikin vuotta niin mulla ois kuitenkin vielä nykyiselläkin eläkeiällä 30 v. työssäoloaikaa...

Vai pitääkö sitä vaan tyytyä nykyiseen vaikka ei siitä tykkääkään...

:ashamed:

Et ole liian vanha opiskelemaan! Sulla on työaikaa jäljellä vaikka kuinka paljon, vaikka opiskelisitkin sen 5v!

Tee se nyt tai se kuitenkin harmittaa. Kyllä töitä kerkiää elämänsä tehdä!

Kaverisi ei taida tietää, että jopa yli 50v. voi opiskella. :whistle: Eli et todellakaan ole liian vanha. Kyllä nykyään monet joutuu kouluttautumaan uudelleen.

Mä valmistun nyt keväällä ja ehkä jatkan opiskelua lisää. Aivan sama pitääkö mua joku liian vanha, itte en ajattele niin rajoittuneesti, että 20v. pitää olla eka ammatti ja se sama ammatti pysyy koko loppuelämän. :xmas:

No, et todellakaan, itse opiskelen ja valmistuttuani oon 39v. ja ihan tarpeeks tulevia työvuosia jäljellä sen jälkeenkin..luokallani vanhin opiskelija on 55v. valmistuttuaan!

No hyvä että muutkin on sitä mieltä!! Mä ajattelin eka alottaa tässä avoimessa yliopistossa töiden ohessa ja sitten kun mies valmistuu ens vuonna (ja toivon mukaan samantien työllistyy) niin mä siirryn koulunpenkille ja elellään taas yhden hengen tuloilla :D Helppoohan se on kun ei oo liian materialistiksi ehtinyt oppiakaan missään välissä ;)

No et oo liian vanha! Ikinä ei oo liian vanha opiskelemaan. Sinne vaan koulunpenkille. Ja nykyään on niin paljon erilaisia opiskelumahdollisuuksia, että varmasti löytyy sopiva sulle. Itsekin olen 32 v ja suunnittelen alanvaihtoa =0)

no ei todellakaan ole liian vanha=) minä olen ikuinen opiskelija, eli työn ohessa olen opiskellut omaa alaani tai sitä sivuten avoimen korkeakoulun opintoja. tällä hetkellä valmiina on kahdet avoimen perusopinnot ja toisesta aineesta aineopinnot valmistuvat toukokuuhun mennessä. opiskelen myös ylempää amk-tutkintoa ja noiden kaikkien aineiden yhdistelmällä on tarkoitus vielä jatkaa yliopisto-opintoja. tavoitteena on oman alani suunnitelu- ja kehittämistyö, johon ei kyllä ilman yliopisto-opintoja ja titteleitä pääse. opiskeluaikani on ollut sekä työnohessa että äippälomalla, opintovapaata minulla ei ole ollut. ai niin, ja olen 38v, 3 pienen pojan äiti (alle kouluikäisiä).

No ei ole!
Mä aion hakea kouluun kunhan saan ensin synnytettyä ja äitiysloman pidettyä. No joo, on eri asia pääsenkö mä sinne, mut suunnitelmissa on kuitenkin vaihtaa ammattia. Ja oon kans nyt 32.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
No hyvä että muutkin on sitä mieltä!! Mä ajattelin eka alottaa tässä avoimessa yliopistossa töiden ohessa ja sitten kun mies valmistuu ens vuonna (ja toivon mukaan samantien työllistyy) niin mä siirryn koulunpenkille ja elellään taas yhden hengen tuloilla :D Helppoohan se on kun ei oo liian materialistiksi ehtinyt oppiakaan missään välissä ;)

Hyvä idea! Avoimessa on tosiaan kaikki samat kurssit kuin yo:lla ja ne tulee suoraan opiskelijarekisteriin ilman että sun ees täytyy tehdä mitään. Ja ne kurssit on ilta-aikaan, et hyvin onnistuu töiden ohella. Aina kannattaa kehittää itseään! Musta on vaan älykkään ja rohkean ihmisen merkki, jos 32-v:nä lähtee yliopistoon.

T. 28-vuotiaana opinnot aloittanut :D

No ei todellakaan ole! Jos vain kiinnostaa opiskelu niin anna palaa! Minäkin lähes 30 - v ja keväällä saan paperit, vaihdoin alaa. Ja vanhin "luokkakaveri" 54 - v!
Tsemppiä!

Et ole. Kun lukee vastauksia täytyy muistaa, että 20-vuotiaista yli kolmekymppiset on liian vanhoja ihan kaikkeen. Toinen jalka haudassa. Vaikka oikeastaan elämä vasta alkaa silloin =).

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Et ole. Kun lukee vastauksia täytyy muistaa, että 20-vuotiaista yli kolmekymppiset on liian vanhoja ihan kaikkeen. Toinen jalka haudassa. Vaikka oikeastaan elämä vasta alkaa silloin =).

Tuo on NIIN totta! ON vasta oikeesti kasvanut aikuiseksi ja alkaa nauttia elämästä ;)

Yhteistyössä