Onko aamulenkki oikeasti tehokkaampi rasvan polttaja kuin muuhun vrk aikaan tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko totta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko totta

Vieras
Kun ammattilaiset sitä aina suosittelevat ja perustelevat sillä, että yön jäljiltä hiilari varastot olis tyhjät ja liikunta polttais heti suoraan rasvakudoksesta...

Onko kenelläkään omaa kokemusta tästä?

Alkuperäinen kirjoittaja yksilöllistä;25264911:
Periaatteesa joo. Mutta kaikille lenkki tyhjillä hiilarivarastoilla ei sovi, joten älä tee sitä jos siitä tulee huono olo!

Ei mulle tule. Mut haluaisin kuulla lisää perusteluja tuolle, tietääkö kukaan?

Mä en kykene aamulenkkeilyyn, ei ole energiaa ollenkaan. Käy oksettamaan ja pyörryttämään heti, ei siitä mitään tuu..

Mut sehän riippuu yksilöstä, toivottavasti sulla onnistuu paremmin :)

Kyllä se on ihan totta. Sillon kun ei ole varastossa hiilareita (yön jälkeen ei ole, kun elimistö polttaa niitä ensisijaisesti), niin elimistölle on "helpompaa" polttaa olemassa olevaa rasvakudosta, kun tehdä hiilihydraatteja .

Mulla on joskus labratesteissä näkyny ketoaineta, kun en ole aamupalaa syönyt, ja pissa-ja verinäyte on otettu. Ketoaineita syntyy sillon kun rasva palaa. Lääkäri sano että ihan normaalia, kun ei oo syönyt sitä aamupalaa. Ja siis ihan normaali ruokavaliolla olin.

Ainakin sen takia suositeltavaa että tulee tehtyä. Päivän aikana saattaa iskeä laiskotus ja sitten jää tekemättä. Itse kyllä söisin jotakin pientä vaikka jugurttia tai joisin esim. lasin piimää, muuten minulle tulisi huono olo

Yhteistyössä