Onko abortti oikein tässä tilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gathe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Hiukan se on turha nyt parkua kun maito on jo maassa, mutta minusta on väärin ettei ota vastuuta asiasta.

Joskus on elämässä riskejä otettava, jos jotain haluaa. Abortti on täysin oikea ja vastuullinen ratkaisu, mikäli ei lasta halua.

Älä ole meillä abortoijille katkera, jos et omaa mukulaa pysty saamaan!

Minä en ajattele tässä kohtaa itseäni vaan sitä lasta joka tässä kärsii. Kyllä minä pärjään ilman lapsiakin jos luoja ei niitä minulle suo!
Tässä kun ei ole "sitä lasta, joka tässä kärsii". Ei ole kuin alkio, pieni rusinan kukoinen solurykelmä, joka ei ole koskaan abortin jälkeen tullut kertomaan tähän maailmaan kuinka se kärsi. Se, mitä ei ole olemassa itsenäisesti, ei lasta haluamattomalle ole olemassakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Hiukan se on turha nyt parkua kun maito on jo maassa, mutta minusta on väärin ettei ota vastuuta asiasta.

Joskus on elämässä riskejä otettava, jos jotain haluaa. Abortti on täysin oikea ja vastuullinen ratkaisu, mikäli ei lasta halua.

Älä ole meillä abortoijille katkera, jos et omaa mukulaa pysty saamaan!

Abortoijille...mielenkiintoinen sanamuoto, kuulostaa ihan joltain ideologialta tms...Vähän niinkuin vegaani... Elämäntehtäväni on abortoida koska uskon sen olevan hyvä :P
 
Alkuperäinen kirjoittaja hattis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
Alkuperäinen kirjoittaja gathe:
Nainen on 24-vuotias, valmistunut aikoinaan hyvillä papereilla lukiosta, lahjakas ja päässyt juuri sisään yliopistoon opiskelemaan sitä alaa, jota on halunnutkin opiskella. Käyttänyt paljon aikaa sisäänpääsyyn ja valmistautumiseen, opiskelujen alku on unelmien täyttymys ja elämä näyttää taas hyvältä ja toiveikkaalta.

Sitten hän tulee raskaaksi pillereistä huolimatta, ei ole ajatellut koko lapsiasiaa eikä se tunnu ajankohtaiselta, päin vastoin. Ajatus vauvasta nyt tympäisee ja ahdistaa, ei tunnu ollenkaan hyvältä. Mies kuitenkin haluaisi pitää lapsen, mutta ymmärtää abortinkin.

Tietysti se on oikein, jos niin päättävät. tai jos eivät päätä, se ei ole oikein.

Koko ketju ja kysymyksenasettelu on aivan järjetön. Täysin riippumatta kuvailemastasi tilanteesta, abortinvastustajat kertovat abortin olevan väärin ja puolustajat puolustelevat sitä. Abortinvastustajat eivät keksi yhtäkään tilannetta, jolloin se olisi perusteltua. Joten miksi koko avaus?

Minä vastustan aborttia tässä tilanteessa. Mutta jos ei ole ollut yhdynnässä omasta tahdostaan, niin sitten se on mielestäni oikeutettua. Samoin, jos oma terveydentila niin vaatii
Pitäisikö hyvä seksi pilata ajattelemalla ja murehtimalla koko toimituksen ajan raskauden pelkoa? Ei kai kukaan aikuinen ja järkevä ihminen suostu selibaattiin vuosiksi, mikäli ei lasta halua. Jos tietää tarkasti, ettei lasta halua, huolehtii ehkäisystä (joka tosin ei ole koskaan 100% luotettava sekään) ja jos sattuu raskautumaan, turvautuu aborttiin.

Abortti on henkilökohtainen valinta, joka ei todellakaan ole lapsettomilta pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Hiukan se on turha nyt parkua kun maito on jo maassa, mutta minusta on väärin ettei ota vastuuta asiasta.

Joskus on elämässä riskejä otettava, jos jotain haluaa. Abortti on täysin oikea ja vastuullinen ratkaisu, mikäli ei lasta halua.

Älä ole meillä abortoijille katkera, jos et omaa mukulaa pysty saamaan!

Minä en ajattele tässä kohtaa itseäni vaan sitä lasta joka tässä kärsii. Kyllä minä pärjään ilman lapsiakin jos luoja ei niitä minulle suo!
Tässä kun ei ole "sitä lasta, joka tässä kärsii". Ei ole kuin alkio, pieni rusinan kukoinen solurykelmä, joka ei ole koskaan abortin jälkeen tullut kertomaan tähän maailmaan kuinka se kärsi. Se, mitä ei ole olemassa itsenäisesti, ei lasta haluamattomalle ole olemassakaan.

Eli jos et pysty nousemaan barrikaadeille ja puhumaan niin et ole mitään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hattis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
Alkuperäinen kirjoittaja gathe:
Nainen on 24-vuotias, valmistunut aikoinaan hyvillä papereilla lukiosta, lahjakas ja päässyt juuri sisään yliopistoon opiskelemaan sitä alaa, jota on halunnutkin opiskella. Käyttänyt paljon aikaa sisäänpääsyyn ja valmistautumiseen, opiskelujen alku on unelmien täyttymys ja elämä näyttää taas hyvältä ja toiveikkaalta.

Sitten hän tulee raskaaksi pillereistä huolimatta, ei ole ajatellut koko lapsiasiaa eikä se tunnu ajankohtaiselta, päin vastoin. Ajatus vauvasta nyt tympäisee ja ahdistaa, ei tunnu ollenkaan hyvältä. Mies kuitenkin haluaisi pitää lapsen, mutta ymmärtää abortinkin.

Tietysti se on oikein, jos niin päättävät. tai jos eivät päätä, se ei ole oikein.

Koko ketju ja kysymyksenasettelu on aivan järjetön. Täysin riippumatta kuvailemastasi tilanteesta, abortinvastustajat kertovat abortin olevan väärin ja puolustajat puolustelevat sitä. Abortinvastustajat eivät keksi yhtäkään tilannetta, jolloin se olisi perusteltua. Joten miksi koko avaus?

Minä vastustan aborttia tässä tilanteessa. Mutta jos ei ole ollut yhdynnässä omasta tahdostaan, niin sitten se on mielestäni oikeutettua. Samoin, jos oma terveydentila niin vaatii
Pitäisikö hyvä seksi pilata ajattelemalla ja murehtimalla koko toimituksen ajan raskauden pelkoa? Ei kai kukaan aikuinen ja järkevä ihminen suostu selibaattiin vuosiksi, mikäli ei lasta halua. Jos tietää tarkasti, ettei lasta halua, huolehtii ehkäisystä (joka tosin ei ole koskaan 100% luotettava sekään) ja jos sattuu raskautumaan, turvautuu aborttiin.

Abortti on henkilökohtainen valinta, joka ei todellakaan ole lapsettomilta pois.

Ei tietenkään toisten ratkaisut ole lapsettomilta pois. Minäkään en ole lapseton.

Ei tietenkään sitä koko ajan tarvitse miettiöä ja murehtia, mutta kyllä sen joka ikinen tietää että niin voi käydä, että tulee raskaaksi.
 
lähtökohtasesti abortti ei ole ehkäisykeino, mutta tässä tapauksessahan ehkäisyä on käytetty.
Kyllä se niin on että muiden mielipiteistä huolimatta täytyy tehdä niinkuin itsestä parhaalta tuntuu, mieluummin se abortti kuin tehdä lapsi vaikkei sitä halua. Lapsi tarvitsee ehdottomasti rakkautta ja paljon, ja jos äidistä tuntuu että lapsi on ns."pilannut" jotain ja pientä katkeruutta on niin minusta se ei ole hyvä lähtökohta lapsen ja äidin suhteelle, ja lapsen kehitykselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Hiukan se on turha nyt parkua kun maito on jo maassa, mutta minusta on väärin ettei ota vastuuta asiasta.

Joskus on elämässä riskejä otettava, jos jotain haluaa. Abortti on täysin oikea ja vastuullinen ratkaisu, mikäli ei lasta halua.

Älä ole meillä abortoijille katkera, jos et omaa mukulaa pysty saamaan!

Minä en ajattele tässä kohtaa itseäni vaan sitä lasta joka tässä kärsii. Kyllä minä pärjään ilman lapsiakin jos luoja ei niitä minulle suo!
Tässä kun ei ole "sitä lasta, joka tässä kärsii". Ei ole kuin alkio, pieni rusinan kukoinen solurykelmä, joka ei ole koskaan abortin jälkeen tullut kertomaan tähän maailmaan kuinka se kärsi. Se, mitä ei ole olemassa itsenäisesti, ei lasta haluamattomalle ole olemassakaan.

Eli jos et pysty nousemaan barrikaadeille ja puhumaan niin et ole mitään?
Syntymättömällä lapsella ei ole mitään oikeuksia ja jo syntyneenkin vauvan halut ja tahtomiset järjestää vanhemmat. Ei kissa ja koirakaan pysty äänestämään ja valitsemaan ruokaansa jota syö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Ei kait seksiä aina harrastetakaan siksi että lapsia halutaan, mutta se on ihan tietoinen riski, että niin voi käydä jos sitä harrastaa. Jos ei halua lapsia missään tapauksessa, niinkuin ap, niin pitäköön housut jalassaan.

Ei kai ulkona kävellä sen takia että jäädään auton alle, mutta se on ihan tietoinen riski että niin voi käydä jos sitä harrastaa. Jos ei halua jäädä auton alle missään tapauksessa kuten useimmat meistä, niin pysykööt sisällä asunnossa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Ei kait seksiä aina harrastetakaan siksi että lapsia halutaan, mutta se on ihan tietoinen riski, että niin voi käydä jos sitä harrastaa. Jos ei halua lapsia missään tapauksessa, niinkuin ap, niin pitäköön housut jalassaan.

Ei kai ulkona kävellä sen takia että jäädään auton alle, mutta se on ihan tietoinen riski että niin voi käydä jos sitä harrastaa. Jos ei halua jäädä auton alle missään tapauksessa kuten useimmat meistä, niin pysykööt sisällä asunnossa.

Tähän voi lisätä:

Ei kai kukaan matkusta lomalle siksi että lentokone tippuisi, mutta riski sekin on, pysykööt kotonaan, jos ei halua kuolla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Hiukan se on turha nyt parkua kun maito on jo maassa, mutta minusta on väärin ettei ota vastuuta asiasta.

Joskus on elämässä riskejä otettava, jos jotain haluaa. Abortti on täysin oikea ja vastuullinen ratkaisu, mikäli ei lasta halua.

Älä ole meillä abortoijille katkera, jos et omaa mukulaa pysty saamaan!

Minä en ajattele tässä kohtaa itseäni vaan sitä lasta joka tässä kärsii. Kyllä minä pärjään ilman lapsiakin jos luoja ei niitä minulle suo!
Tässä kun ei ole "sitä lasta, joka tässä kärsii". Ei ole kuin alkio, pieni rusinan kukoinen solurykelmä, joka ei ole koskaan abortin jälkeen tullut kertomaan tähän maailmaan kuinka se kärsi. Se, mitä ei ole olemassa itsenäisesti, ei lasta haluamattomalle ole olemassakaan.

Eli jos et pysty nousemaan barrikaadeille ja puhumaan niin et ole mitään?

No näkisin, että jos et omaa aivoja, elintoimintoja tai erikoistumattomia soluja, et ole käytännössä mitään. Sillä tavalla, että millään ratkaisulla olisi kovin paljoa väliä. Arvon antaminenhan riippuu täysin tulkinnasta ja tulkinta henkilöstä ja hänen käsityksistään ja päätelmistään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Ei kait seksiä aina harrastetakaan siksi että lapsia halutaan, mutta se on ihan tietoinen riski, että niin voi käydä jos sitä harrastaa. Jos ei halua lapsia missään tapauksessa, niinkuin ap, niin pitäköön housut jalassaan.

Ei kai ulkona kävellä sen takia että jäädään auton alle, mutta se on ihan tietoinen riski että niin voi käydä jos sitä harrastaa. Jos ei halua jäädä auton alle missään tapauksessa kuten useimmat meistä, niin pysykööt sisällä asunnossa.

Tähän voi lisätä:

Ei kai kukaan matkusta lomalle siksi että lentokone tippuisi, mutta riski sekin on, pysykööt kotonaan, jos ei halua kuolla.

Ei. Erona aborttiin on se, että tullessaan raskaaksi tahtomattaan, tilanteen voi korjata abortilla. Auton alle jäädessään, tai lento-onnettomuuteen joutuessaan ei ole mahdollisuutta itse vaikuttaa tilanteeseen. Ei voi verrata muutenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin:
Ei. Erona aborttiin on se, että tullessaan raskaaksi tahtomattaan, tilanteen voi korjata abortilla. Auton alle jäädessään, tai lento-onnettomuuteen joutuessaan ei ole mahdollisuutta itse vaikuttaa tilanteeseen. Ei voi verrata muutenkaan.

Ei, väärin.

Esimerkin tarkoitus ei ole puhua mistään hoitotoimenpiteistä vaan abortinvastustajien väittämästä _vastuu_ kysymyksestä.

'Jos harrastat jotain niin sinun pitää kantaa vastuu siitä, tapahtui vahinko tai ei.'

Tuo on se väittämä mihin tämä minun esittämä esimerkki puuttuu.

Mitä tulee tuohon lihavoituun kohtaan, niin väittämäni pätee edelleen.
Onnettomuuteen joutuessa et itse voi vaikuttaa tilanteeseen.
Ei nainenkaan voi vaikuttaa tilanteeseen jos onnettomuus tapahtuu (raskaus)

Jos väitämme että voi vaikuttaa sillä tavoin että ei harrasta seksiä ollenkaan niin silloin palaamme takaisin esittämääni vertauskuvaan liikenneonnettomuudesta


Ps: Verrata voi aina
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Hiukan se on turha nyt parkua kun maito on jo maassa, mutta minusta on väärin ettei ota vastuuta asiasta.

Joskus on elämässä riskejä otettava, jos jotain haluaa. Abortti on täysin oikea ja vastuullinen ratkaisu, mikäli ei lasta halua.

Älä ole meillä abortoijille katkera, jos et omaa mukulaa pysty saamaan!

Minä en ajattele tässä kohtaa itseäni vaan sitä lasta joka tässä kärsii. Kyllä minä pärjään ilman lapsiakin jos luoja ei niitä minulle suo!
Tässä kun ei ole "sitä lasta, joka tässä kärsii". Ei ole kuin alkio, pieni rusinan kukoinen solurykelmä, joka ei ole koskaan abortin jälkeen tullut kertomaan tähän maailmaan kuinka se kärsi. Se, mitä ei ole olemassa itsenäisesti, ei lasta haluamattomalle ole olemassakaan.

Eli jos et pysty nousemaan barrikaadeille ja puhumaan niin et ole mitään?
Syntymättömällä lapsella ei ole mitään oikeuksia ja jo syntyneenkin vauvan halut ja tahtomiset järjestää vanhemmat. Ei kissa ja koirakaan pysty äänestämään ja valitsemaan ruokaansa jota syö.

Hui! Mikäs sulla on lapsia vastaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja väärin:
Ei. Erona aborttiin on se, että tullessaan raskaaksi tahtomattaan, tilanteen voi korjata abortilla. Auton alle jäädessään, tai lento-onnettomuuteen joutuessaan ei ole mahdollisuutta itse vaikuttaa tilanteeseen. Ei voi verrata muutenkaan.

Ei, väärin.

Esimerkin tarkoitus ei ole puhua mistään hoitotoimenpiteistä vaan abortinvastustajien väittämästä _vastuu_ kysymyksestä.

'Jos harrastat jotain niin sinun pitää kantaa vastuu siitä, tapahtui vahinko tai ei.'

Tuo on se väittämä mihin tämä minun esittämä esimerkki puuttuu.

Mitä tulee tuohon lihavoituun kohtaan, niin väittämäni pätee edelleen.
Onnettomuuteen joutuessa et itse voi vaikuttaa tilanteeseen.
Ei nainenkaan voi vaikuttaa tilanteeseen jos onnettomuus tapahtuu (raskaus)

Jos väitämme että voi vaikuttaa sillä tavoin että ei harrasta seksiä ollenkaan niin silloin palaamme takaisin esittämääni vertauskuvaan liikenneonnettomuudesta


Ps: Verrata voi aina

Ja toki aina voi ennaltaehkäistä mahdollisia onnettomuuksia (raskaus, liikenneonnettomuus) olemalla selibaatissa ja pysymällä kotona, mutta eikös kotiinkin ole moni kuollut? On syöpää, sydänkohtausta, sähköiskuja, kaatumisia jne. Ei elämään voi elää, ottamatta riskejä. Tai voi, mutta mitä elämää se sitten enää on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja toki aina voi ennaltaehkäistä mahdollisia onnettomuuksia (raskaus, liikenneonnettomuus) olemalla selibaatissa ja pysymällä kotona, mutta eikös kotiinkin ole moni kuollut? On syöpää, sydänkohtausta, sähköiskuja, kaatumisia jne. Ei elämään voi elää, ottamatta riskejä. Tai voi, mutta mitä elämää se sitten enää on?

Nimenomaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja väärin:
Ei. Erona aborttiin on se, että tullessaan raskaaksi tahtomattaan, tilanteen voi korjata abortilla. Auton alle jäädessään, tai lento-onnettomuuteen joutuessaan ei ole mahdollisuutta itse vaikuttaa tilanteeseen. Ei voi verrata muutenkaan.

Ei, väärin.

Esimerkin tarkoitus ei ole puhua mistään hoitotoimenpiteistä vaan abortinvastustajien väittämästä _vastuu_ kysymyksestä.

'Jos harrastat jotain niin sinun pitää kantaa vastuu siitä, tapahtui vahinko tai ei.'

Tuo on se väittämä mihin tämä minun esittämä esimerkki puuttuu.

Mitä tulee tuohon lihavoituun kohtaan, niin väittämäni pätee edelleen.
Onnettomuuteen joutuessa et itse voi vaikuttaa tilanteeseen.
Ei nainenkaan voi vaikuttaa tilanteeseen jos onnettomuus tapahtuu (raskaus)

Jos väitämme että voi vaikuttaa sillä tavoin että ei harrasta seksiä ollenkaan niin silloin palaamme takaisin esittämääni vertauskuvaan liikenneonnettomuudesta


Ps: Verrata voi aina

Ja toki aina voi ennaltaehkäistä mahdollisia onnettomuuksia (raskaus, liikenneonnettomuus) olemalla selibaatissa ja pysymällä kotona, mutta eikös kotiinkin ole moni kuollut? On syöpää, sydänkohtausta, sähköiskuja, kaatumisia jne. Ei elämään voi elää, ottamatta riskejä. Tai voi, mutta mitä elämää se sitten enää on?

Mä ymmärränkin sen että oma elämä riskeerataan, siitä vaan, mutta tässä on kye toisen ihmisen elämästä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja varttitunti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja millijamolli:
Hiukan se on turha nyt parkua kun maito on jo maassa, mutta minusta on väärin ettei ota vastuuta asiasta.

Joskus on elämässä riskejä otettava, jos jotain haluaa. Abortti on täysin oikea ja vastuullinen ratkaisu, mikäli ei lasta halua.

Älä ole meillä abortoijille katkera, jos et omaa mukulaa pysty saamaan!

Minä en ajattele tässä kohtaa itseäni vaan sitä lasta joka tässä kärsii. Kyllä minä pärjään ilman lapsiakin jos luoja ei niitä minulle suo!
Tässä kun ei ole "sitä lasta, joka tässä kärsii". Ei ole kuin alkio, pieni rusinan kukoinen solurykelmä, joka ei ole koskaan abortin jälkeen tullut kertomaan tähän maailmaan kuinka se kärsi. Se, mitä ei ole olemassa itsenäisesti, ei lasta haluamattomalle ole olemassakaan.

Eli jos et pysty nousemaan barrikaadeille ja puhumaan niin et ole mitään?
Syntymättömällä lapsella ei ole mitään oikeuksia ja jo syntyneenkin vauvan halut ja tahtomiset järjestää vanhemmat. Ei kissa ja koirakaan pysty äänestämään ja valitsemaan ruokaansa jota syö.

Hui! Mikäs sulla on lapsia vastaan?

Mitäh? Ei mulla ainakaan ole mitään lapsia vastaan, päinvastoin. Mutta kun alkiolla ei todellakaan ole mitään päätäntävaltaa tässä maailmassa, enkä halua, että maailmaan syntyisi yhtään lasta, jota hänen edes jonpikumpi vanhempi ei ole halunnut ja täten valmis rakkaudella ja huomiolla kasvattamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niilinkissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja väärin:
Ei. Erona aborttiin on se, että tullessaan raskaaksi tahtomattaan, tilanteen voi korjata abortilla. Auton alle jäädessään, tai lento-onnettomuuteen joutuessaan ei ole mahdollisuutta itse vaikuttaa tilanteeseen. Ei voi verrata muutenkaan.

Ei, väärin.

Esimerkin tarkoitus ei ole puhua mistään hoitotoimenpiteistä vaan abortinvastustajien väittämästä _vastuu_ kysymyksestä.

'Jos harrastat jotain niin sinun pitää kantaa vastuu siitä, tapahtui vahinko tai ei.'

Tuo on se väittämä mihin tämä minun esittämä esimerkki puuttuu.

Mitä tulee tuohon lihavoituun kohtaan, niin väittämäni pätee edelleen.
Onnettomuuteen joutuessa et itse voi vaikuttaa tilanteeseen.
Ei nainenkaan voi vaikuttaa tilanteeseen jos onnettomuus tapahtuu (raskaus)

Jos väitämme että voi vaikuttaa sillä tavoin että ei harrasta seksiä ollenkaan niin silloin palaamme takaisin esittämääni vertauskuvaan liikenneonnettomuudesta


Ps: Verrata voi aina

Ja toki aina voi ennaltaehkäistä mahdollisia onnettomuuksia (raskaus, liikenneonnettomuus) olemalla selibaatissa ja pysymällä kotona, mutta eikös kotiinkin ole moni kuollut? On syöpää, sydänkohtausta, sähköiskuja, kaatumisia jne. Ei elämään voi elää, ottamatta riskejä. Tai voi, mutta mitä elämää se sitten enää on?

Mä ymmärränkin sen että oma elämä riskeerataan, siitä vaan, mutta tässä on kye toisen ihmisen elämästä!

Kenen toisen? Alkiolla ei ole (vielä) elämää. Tai ainakaan elämää kohdun ulkopuolella. Eli alkio ei ole (vielä) ihminen.
 

Syntymättömällä lapsella ei ole mitään oikeuksia ja jo syntyneenkin vauvan halut ja tahtomiset järjestää vanhemmat. Ei kissa ja koirakaan pysty äänestämään ja valitsemaan ruokaansa jota syö.
[/quote]

Hui! Mikäs sulla on lapsia vastaan?[/quote]

Mitäh? Ei mulla ainakaan ole mitään lapsia vastaan, päinvastoin. Mutta kun alkiolla ei todellakaan ole mitään päätäntävaltaa tässä maailmassa, enkä halua, että maailmaan syntyisi yhtään lasta, jota hänen edes jonpikumpi vanhempi ei ole halunnut ja täten valmis rakkaudella ja huomiolla kasvattamaan.[/quote]

Hienosti ainakin rinnastit lapsen (jo syntyneenkin) eläimiin ja nollasit sekä syntymättömän että syntyneen lapsen arvon kokonaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niilinkissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja väärin:
Ei. Erona aborttiin on se, että tullessaan raskaaksi tahtomattaan, tilanteen voi korjata abortilla. Auton alle jäädessään, tai lento-onnettomuuteen joutuessaan ei ole mahdollisuutta itse vaikuttaa tilanteeseen. Ei voi verrata muutenkaan.

Ei, väärin.

Esimerkin tarkoitus ei ole puhua mistään hoitotoimenpiteistä vaan abortinvastustajien väittämästä _vastuu_ kysymyksestä.

'Jos harrastat jotain niin sinun pitää kantaa vastuu siitä, tapahtui vahinko tai ei.'

Tuo on se väittämä mihin tämä minun esittämä esimerkki puuttuu.

Mitä tulee tuohon lihavoituun kohtaan, niin väittämäni pätee edelleen.
Onnettomuuteen joutuessa et itse voi vaikuttaa tilanteeseen.
Ei nainenkaan voi vaikuttaa tilanteeseen jos onnettomuus tapahtuu (raskaus)

Jos väitämme että voi vaikuttaa sillä tavoin että ei harrasta seksiä ollenkaan niin silloin palaamme takaisin esittämääni vertauskuvaan liikenneonnettomuudesta


Ps: Verrata voi aina

Ja toki aina voi ennaltaehkäistä mahdollisia onnettomuuksia (raskaus, liikenneonnettomuus) olemalla selibaatissa ja pysymällä kotona, mutta eikös kotiinkin ole moni kuollut? On syöpää, sydänkohtausta, sähköiskuja, kaatumisia jne. Ei elämään voi elää, ottamatta riskejä. Tai voi, mutta mitä elämää se sitten enää on?

Mä ymmärränkin sen että oma elämä riskeerataan, siitä vaan, mutta tässä on kye toisen ihmisen elämästä!

Kenen toisen? Alkiolla ei ole (vielä) elämää. Tai ainakaan elämää kohdun ulkopuolella. Eli alkio ei ole (vielä) ihminen.

Miksei elämä kohdun sisäpuolella ole elämää? Ja jos henkesi roikkuu jonkun muun varassa, niin miten se vähentää millään tavalla elämän arvoa?
Alkio on ihminen, tosi nopeasti ellei joku sitä estä
 
Se mitä abortin suhteen kannattaa todella miettiä: Pystynkö elämään asian kanssa lopun elämääni. Paljon tuohon varmasti vaikuttaa se, minkä syyn itselleen vakuuttaa olevan tarpeeksi painavan abortin puolesta puhuvan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja väärin:
Ei. Erona aborttiin on se, että tullessaan raskaaksi tahtomattaan, tilanteen voi korjata abortilla. Auton alle jäädessään, tai lento-onnettomuuteen joutuessaan ei ole mahdollisuutta itse vaikuttaa tilanteeseen. Ei voi verrata muutenkaan.

Ei, väärin.

Esimerkin tarkoitus ei ole puhua mistään hoitotoimenpiteistä vaan abortinvastustajien väittämästä _vastuu_ kysymyksestä.

'Jos harrastat jotain niin sinun pitää kantaa vastuu siitä, tapahtui vahinko tai ei.'

Tuo on se väittämä mihin tämä minun esittämä esimerkki puuttuu.

Mitä tulee tuohon lihavoituun kohtaan, niin väittämäni pätee edelleen.
Onnettomuuteen joutuessa et itse voi vaikuttaa tilanteeseen.
Ei nainenkaan voi vaikuttaa tilanteeseen jos onnettomuus tapahtuu (raskaus)

Jos väitämme että voi vaikuttaa sillä tavoin että ei harrasta seksiä ollenkaan niin silloin palaamme takaisin esittämääni vertauskuvaan liikenneonnettomuudesta


Ps: Verrata voi aina

MIten sitten määritellään vastuun ottaminen? Vastuuta voi ottaa monella tavalla, vai ovatko abortin vastustajat päättäneet mielivaltaisesti vastuun ottamiseksi vain yhden tavan? Minusta abortti esim. ap:n tapauksessa on vastuun ottamista. Minun mielestäni tärkeintä on ottaa vastuu omasta elämästään ja tehdä sellaisia valintoja, että jaksaa elää itsensä ja muiden kanssa. Vastuullinen ihminen tietää jaksamisensa rajat ja sopeuttaa toimintansa niihin. Se on minun näkökulmastani vastuun ottoa.
 

Yhteistyössä