Onko aivan hullu kuvitelma, että laihtuis toukokuun loppuun mennessä 7 kg??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en osaa

Vieras
kun kuitenkaan nytkään en ole ylipainoinen (bmi 23.7) mutta ylimääräistä löysää on tosi paljon. Pituus 168 cm, nyt paino 67, tavoite 60 kesäksi!

Mä en tiedä miksi mulla paino aina jämähtää tähän 67 kiloon. Oon kymmenen vuotta halunnut päästä tohon 60 kiloon muta aina se jää tähän eikä putoo enempää. Lähtöpaino mulla oli nyt (ja aina ennenkin) 72 kg...eli 5 kg putoo hyvin, sit ei putoo enää. MIKS?

Toukokuun loppuun on just sen verran viikkoja, että 0,5 kg/vko vauhdilla kerkeet tuon tiputtaa.
Kirjoita ylös kaikki mitä syöt ja syö säännöllisesti. Minulla ainakin auttaa (siis kun ei enää parin päivän jälkeen kehtaa herkuttelujaan kirjata).

Kerro mullekkin kun sen keksit, mä vaan oon lihavempi kuin sä. Mä 162 ja 68 ja siitä se ei lähe laskuun ei millään joka kerta sama homma. Mitä sä harrastat? meinaan vaan et oisko aerobisen liikkunnan osuus liian pieni, tää vain aarvailua, itse tanssin 2 krt viikossa, lenkkeilen ja salilla käyn jos kerkeen =D

Juttu on näin: jos olet pitkään ollut suht normaalipainossa (vuosia) niin keho pyrkii yleensä vastustamaan sekä painonnousua (usko pois!) sekä painon laskua. Tuo nykyinen painosi saattaa olla se paino, jossa kehosi toimii parhaiten (kuukautiset on ok, aineenvaihdunta ok ym.). Joudut siis tekemään suurenkin muutoksen elämäntavoissasi jotta pääset tuonne 60 kiloon. Keho on viisas eikä sitä niin vaan huijata.

mä en juurikaan harrasta liikuntaa :/ Joka päivä teen 200 vatsalihasliikettä ja ne onki hyväs kunnossa, mutta muuten kunto on p.a.s.k.a. :( Ei oo aikaa liikkumiseen, neljä lasta...tai no liikutaan me puistoon joka päivä, noin 400 m suuntaansa...

eikä mul oo aikaa syömiseenkaan nykyisin, ja se on hyvä :)

No jos jatkat ruokavaliolla millä olet tähänkin mennessä kiloja tiputtanut ja harrastat liikuntaa niin varmasti kiinteydyt, vaa'an näyttämään lukuun on turha tuijotella, ennemmin peiliin...

Ja paino jumahtaa välillä pitkiksikin ajoiksi samaan lukemaan kunnes sitten jatkaa laskuaan jos jatkaa... Uskon että toukokuun loppuun mennessä olet sellainen kuin haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en juurikaan harrasta liikuntaa :/ Joka päivä teen 200 vatsalihasliikettä ja ne onki hyväs kunnossa, mutta muuten kunto on p.a.s.k.a. :( Ei oo aikaa liikkumiseen, neljä lasta...tai no liikutaan me puistoon joka päivä, noin 400 m suuntaansa...

Muistathan sä tehdä muitekin vatsalihaksia kuin suoria? :) Sulla varmasti kiinteytyis kroppa ja painokin alkais tippumaan, jos harrastaisit liikuntaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja CupCake-:
Juttu on näin: jos olet pitkään ollut suht normaalipainossa (vuosia) niin keho pyrkii yleensä vastustamaan sekä painonnousua (usko pois!) sekä painon laskua. Tuo nykyinen painosi saattaa olla se paino, jossa kehosi toimii parhaiten (kuukautiset on ok, aineenvaihdunta ok ym.). Joudut siis tekemään suurenkin muutoksen elämäntavoissasi jotta pääset tuonne 60 kiloon. Keho on viisas eikä sitä niin vaan huijata.

Kiitos tästä, mielenkiintoinen ( ja varmasti tosi!) teoria!

Mä luulen myös, ettei mun ongelmat olekaan laihtumisessa vaan kiinteytyksessä. Kroppa olis varmaan tässäkin painossa tosi kiva, jos olisin kiinteä enkä tällainen löllökasa. Mut siinäpä sitten kysymyks onkin, että laihduttaa ehkä kerkeis kesäks, muttei kiinteytyä...vai ehtiskö? Ja riittäiskö esim. juoksu? Ehtisin ehkä iltaisin käydä lenkillä...

kiloklubiin mars mars, siellä saa pitää kirjaa syömisistä ja ainakin mulla TOIMII.. Tai mulla on kyllä ylipainoa, bmi on tällä hetkellä 29.9 :ashamed: ja hyvin on silmät avannut tuo kirjaaminen, lähinnä et missä mun syömisessä on vika..

Let's Zumba?! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hm :

Muistathan sä tehdä muitekin vatsalihaksia kuin suoria? :) Sulla varmasti kiinteytyis kroppa ja painokin alkais tippumaan, jos harrastaisit liikuntaa enemmän.

Joo, mä teen lähinnä syviä ja vinoja vatsalihaksia, tavallisia istumaannousuja en pysty tekemäänkään vinkkuran häntäluun takia ;)

Joo, mä teen lähinnä syviä ja vinoja vatsalihaksia, tavallisia istumaannousuja en pysty tekemäänkään vinkkuran häntäluun takia ;)

No hyvä, että ei jää pelkästään yksittäisiin lihaksiin treeunaus :) Miten olis joku kotijumppa dvd:n parissa? Isommat lapsetki vois jumpata sun kanssa

juoksu olis tosi hyvä ja energiaa polttava harrastus!! Suosittelen :) Teet esim. 4-5 kertaa viikossa 45-60 min pituisen hölkkä-, juoksu- tai reippaan kävelylenkin mahdollisimman vaihtelevassa maastossa. Ja sanoisin näin: unohda puntari, hanki kunnollinen, joustamaton kangasmittanauha, jolla mittaat vaikka kerran viikossa ympärysmitat navan yläpuolelta (vyötärön kapein kohta), navan päältä, lantio, peppu, rintojen alta ja reiden keskikohdan. Suorita mittaus aina samaan vuorokauden aikaan ja ilman vaatteita peilin edessä.
Muista myös se, että kun paino alkaa laskemaan, tarvitset vähemmän kaloreita kuin silloin kun painoin enemmän. Joten tsekkaa myös ruokavalio riittävän usein. Huh... tätä asiaa olis niin paljon mutta kaikkea en jaksa kirjoittaa.. Pitäsköhän perustaa joku uus blogi näistä liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja koskevista asioista... :D

juoksu olis tosi hyvä ja energiaa polttava harrastus!! Suosittelen :) Teet esim. 4-5 kertaa viikossa 45-60 min pituisen hölkkä-, juoksu- tai reippaan kävelylenkin mahdollisimman vaihtelevassa maastossa.

Noin pitkä hölkkäys- /juoksilenkki olisi silkkaa hulluutta aloittelijalta.

juoksu olis tosi hyvä ja energiaa polttava harrastus!! Suosittelen :) Teet esim. 4-5 kertaa viikossa 45-60 min pituisen hölkkä-, juoksu- tai reippaan kävelylenkin mahdollisimman vaihtelevassa maastossa.

Noin pitkä hölkkäys- /juoksilenkki olisi silkkaa hulluutta aloittelijalta.

:headwall: höpö höpö. Siksi laitoinkin tuohon hölkkä/juoksu/kävelylenkki! Ja lenkkeilijä yleensä itse määrää tahdin. Ja ap:lla ei ole ylipainoa joten hänen on helppo aloittaa lenkkeily juuri tuolla kevyellä hölkällä ja reippaalla kävelyllä. Ei pidä olla niin mustavalkoinen, että tekee juuri niinkuin paperissa lukee. Maalaisjärki käyttöön ja ap varmasti ymmärsi mitä tarkoitin. Ja siis olettaen että ap on muuten terve (kun ei sairauksista tms. maininnut) niin jos ei nyt ihan eläkeläinen ole, niin varmasti pystyy reippaan lenkkeilyn aloittamaan ilman että ensin täytyy puoli vuotta töpöttää menemään niitä parinkytä minuutin lenkkejä. Älkää muijat arkailko liikaa sellaista liikuntaa jossa kunnollla hikoilee ja hengästyy :D

Minä onnistuin laihduttamaan :)
Saman pituinen olen eli 168cm.Lähtöpaino oli 72kg.Tammikuussa aloitin laihiksen ja kesällä painoin 65kg.Pikkuhiljaa hiisasin painon sinne 60kg,nyt olen 63kg.
Vaatekokoni on pienempi nyt kuin 65kg painaessani vaikka vain 2kg ero.
Niin paljon olen saanu itteäni kiintetettyä =)
Urakka oli kova,sen sanon.Itsekuria vaati paaaaljon.Mutta ku alkuun pääsi ni sokerihimot ym.hiipuivat.Tsemppiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minä onnistuin laihduttamaan :)
Saman pituinen olen eli 168cm.Lähtöpaino oli 72kg.Tammikuussa aloitin laihiksen ja kesällä painoin 65kg.Pikkuhiljaa hiisasin painon sinne 60kg,nyt olen 63kg.
Vaatekokoni on pienempi nyt kuin 65kg painaessani vaikka vain 2kg ero.
Niin paljon olen saanu itteäni kiintetettyä =)
Urakka oli kova,sen sanon.Itsekuria vaati paaaaljon.Mutta ku alkuun pääsi ni sokerihimot ym.hiipuivat.Tsemppiä =)

Mitä liikuntaa sä harrastit, että kiinteydyit?

Yhteistyössä