Onko alkoholi tabu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alkoholistin kanssa elänyt utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alkoholistin kanssa elänyt utelias

Vieras
vai miksi siitä ja sen käytöstä ei keskustella täällä? Siis paljonko juot viikossa/päivässä? Oletko mielestäsi alkoholisti jos palkitset raskaan päivän vaikka siiderillä? MIkä on sinun mielestäsi alkoholisti, mikä suurkuluttaja, mikä kohtuukäyttöä? Missä kulkee raja? Siinäkö kuinka paljon ajattelee juomista, kuinka kauan jaksaa odottaa päivän palkintoa, vaikka sitä siideriä?

Kohtuukäyttö on kerran viikossa, parissa viikossa ja kohtuullisesti, ei siis pääsekaisin tyyliin.Ja suurkuluttaja on semmoin joka tarvii sen alkoholiannoksen joka päivä. Itse käytän pari kertaa vuodessa ja isä on alkoholisti.
Mielestäni ei ole alkoholisti kuitenkaan jos joka päivä juo sen yhden, mutta jos ei pysty olemaan juomatta sitä ja koko työpäivän miettii sitä kaljaa niin silloin on jo jotain vikaa.

Kyllä siitä täällä keskustellaan ja paljonkin :D

Mä juon lähes joka päivä kaljan tai pari
Alkoholisti.. Joo taidan olla

Suurkuluttaja on se, joka vetää joka ilta pienet humalat tai juo vaikka koko viikonlopun..

Kyllä täällä todellakin puhutaan alkoholista paljon, puolesta ja vastaan.
Tämä on kuitenkin foorumi, jossa aihe aiheuttaa suuria tunteita, onhan täällä tosiaan odottavia ja pienten lasten äitejä niin paljon.

suurkuluttaja on semmonen joka juo reippaasti mutta ei tarvii sitä.
alkoholisti on semmonen joka on koukussa siihen ja on pakko saada alkoholia.

ite juon harvoin.

Ainahan tääläkin väännetään kättä, että onko alkoholisti jos juo yhden saunakaljan... Mun mielipiden on se, että alkoholisti on silloin, kun ei jotain tiettyä (oli sitten suuri tai pieni määrä ) alkoholiannosta pysty jättämään väliin. Ongelma alkoholinkäyttö on silloin, kun se aiheuttaa itselle tai läheisille negatiivisia asioita elämään. Käyn baarissa, jossa myös juon sen verran, että tulen humalaan, n. kerran kuussa, joskus jää väliin. En siis mitään perseitä kuitenkaan vedä. Juomisestani ei ole koskaan ollut negatiivisia seurauksia (siis lapsen saatuani, ennen kyllä tuli sekoiltua ) enkä makaa krapulassa seuraavaakaan päivää. Joskus juon ruuan kanssa lasin viiniä tai oluen. Monien mielestä tämä on liikaa, tiedän. Mutta koen, että meidän elämässämme juomistapani ei aiheuta haittaa kenellekään.

Alkoholisti ei välttämätä juo joka päivä, mutta kun hän juo, ei pysty lopettamaan tai lopettaa vasta sikakännissä.

Itse juon noin 2-7 alkoholiannosta viikoittain, vaihtelee suuresti sen mukaan olenko ollut pitkällä illallisella tai kaverin kanssa istumassa iltaa viikon aikana.

Menee pikkasen ohi aiheen, mutta kun tehdään niitä alkoholinkulutustilastoja, niin nehän perustuu kaiketi alkoholin kulutukseen eikä siihen, paljonko sitä alkoholia juo. Mä tein muutama viikko sitten sunnuntaina ruuan, jossa lihan marinadiin meni litra punaviiniä ja kastikkeeseen toinen litra punaviiniä. Mietin siitä kolmen litran pönikästä viiniä laskiessani, että taas rumenee tilastot :D

No ei se taida kyllä tosiaankaan tabu olla. Minä näen niin kuin joku jo kirjoittikin et jos sitä annosta ei pysty jättämään väliin niin se alkaa olla ogelma (pakko juoda vaikka olis päättänyt olla juomatta) mut jos sä yhden saunakaljan haluat nauttia ni tuskin se susta vielä holistia tekee ja toiset juo sitä kaljaa päivittäin ihan ruokajuomana.

Sisareni, jolla on nippanappa kouluikäiset lapset, on alkanut lohduttautua iltaisin paukulla tai parilla. On yksinäinen kun mies on usein työssä. Olen huolissani, koska ennen raskauksiaan ja imetyksiään ja kotiäitiyttään hän jo oli "viinaan menevä". Viikon loppuisin kun mies on kotona, tämä muuten tunnollinen äiti saattaa vetää sen siiderinsä jo aamupalalla. Aikaisemmin jaksoi odottaa iltakuuteen kiukuteltuaan ensin koko päivän. Huutaa lapsille, pottuilee miehelle, kunnes saa tilkan rentoutusta. Sitten päivä sujuu.

Yhteistyössä