Onko apteekin kosmetiikka-tuotteet parempia kun esim. prismasta ostetut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miks ihmeessä jotkut laittaa kaikki markettikamat samaan lokeroon? Niissäkin on eroja, esim. Lumene on tosi hyvää lähes joka tuotteessa mut sit taas vaikkapa Nivea ja Garnier on suurimmaks osaks täyttä skeidaa.

Mun naamalle käy vaan perusvoiteet ilman hajusteita (esim hydrolan) ja niitä ei kai normi marketeissa ole...? Oon kokeillut monet markettituotteet läpi ja aina tulee jotain ihottumaa, finnejä tms. joten pakko ostaa aptekista.

Käsivoiteista voin sanoa sen verran, että aiempina talvina kun olen käyttänyt kauppojen käsivoiteita, miten tahansa paljon olen voidellut, niin kädet on kuivuneet välillä niin pahasti että iho mennyt rikki. Tänä talvena ollut käytössä apteekin voiteet, ja iho on pysynyt kunnossa vaikka tuntuu että voitelen harvemmin.

[QUOTE="eden";22731583]Mun naamalle käy vaan perusvoiteet ilman hajusteita (esim hydrolan) ja niitä ei kai normi marketeissa ole...? Oon kokeillut monet markettituotteet läpi ja aina tulee jotain ihottumaa, finnejä tms. joten pakko ostaa aptekista.[/QUOTE]

On marketeissa ainakin Erisania hajustamattomana.

No kerro esimerkkejä hyvistä tuotteista.

Riippuu toki pitkälti siitä mitä tuotetta haetaan ja millaisiin tarpeisiin. Voiteista puhuttaessa ensinnäkin mulle on tärkeää, ettei tuote sisällä lainkaan esim. mineraaliöljyjä, parabeeneja ja denaturoitua alkoholia. Hieman käyttötarkoituksesta riippuen silikonia voi olla hieman, mutta mieluiten ei lainkaan. Mielelläni suosin luontaiskosmetiikkaa.

Jos puhutaan vaikka markettituotteista, niin ihan ok on Lumenen sensitive- sarja. En nyt tähän hätään löytänyt inciä, että olisin saanut sen tarkistettua. Hinta on kuitenkin ainakin mulle liikaa.

Pirkan Lastenvoide on melko ok myös.

Nykyisin yritän löytää iHerbistä hyviä tuotteita, koska sieltä on mahdollista saada luontaiskosmetiikan kaltaisia tuotteita tosi halvalla.

Meikeissä olen vetänyt itse sellaisen rajan, kuten muussakin kosmetiikassa, että se mikä ei pahemmin imeydy ihoon, saa olla sisällöltään mitä on. Esimerkiksi luomiväreissä en kyttää sisältöjä, mutta meikkipohjana mulla on käytössä vain mineraalimeikit (Joita ei siis pahemmin saa Suomesta, mitkään lorealin "mineraalimeikit" ei ole sitä mitä tarkoitan.)

Niin... Että aika vaikea vastata suorilta noin yleismaailmalliseen tiedusteluun :D

Miks ihmeessä jotkut laittaa kaikki markettikamat samaan lokeroon? Niissäkin on eroja, esim. Lumene on tosi hyvää lähes joka tuotteessa mut sit taas vaikkapa Nivea ja Garnier on suurimmaks osaks täyttä skeidaa.

Mulla taas on pelkästään huonoja kokemuksia Lumenesta: kasvojen puhdistusaineet (ainakin milky touch ja joku toinen) ei poista meikinjämiä kunnolla, yövoiteet jää iholle kalvoksi, päivävoide aiheuttaa ihottumaa, ripsivärit ei tuuheuta saati pidennä... Garnier on kans aika huttua, mutta Nivea ja yllättäen Pirkka on monesti hyviä!

Mulla taas on pelkästään huonoja kokemuksia Lumenesta: kasvojen puhdistusaineet (ainakin milky touch ja joku toinen) ei poista meikinjämiä kunnolla, yövoiteet jää iholle kalvoksi, päivävoide aiheuttaa ihottumaa, ripsivärit ei tuuheuta saati pidennä... Garnier on kans aika huttua, mutta Nivea ja yllättäen Pirkka on monesti hyviä!

Tietysti ihmiset tykkää eri tuotteista ja ihmisille sopii eri tuotteet. Mut pointti olikin se, että kaikki markettitavara ei ole samanlaista vaan siellä on sekä huonoja että laadukkaampia tuotteita/sarjoja.

Toki on kaksi aivan eri asiaa, että mitkä tuotteet ovat sisällöllisesti, lähtökohtaisesti ns. laadukkaita ja mitkä sitten sopii kellekin. Vaikka tuote olisi sinänsä kuinka huippulaadukas tahansa, se ei varmasti sovi kaikille.

Tuossa kun mietin vielä noita esimerkkejä mun mielestä hyvistä tuotteista, niin Now Foodsin Shea Butter (Now Foods, Shea Butter, 7 fl oz (207 ml) - iHerb.com) on ihan huippuhyvää tavaraa eritoten nyt talvi- iholle. Mun kasvojen iho ei niin tykkää pelkästä karitevoista, mutta kropalle toi on ihan parasta.

Jason Naturalsin Aloe Vera Gel (Jason Natural, Aloe Vera 98%, Moisturizing Gel, 4 oz (113 g) - iHerb.com) rauhoittaa aivan mahtavasti mun kasvojen ihoa. Sekoitan sitä yleensä yöksi Pirkan Lastenvoiteen kanssa. Tämän tuotteen käytön jälkeen mun ihon epäpuhtaudet ja finnit lähes katosivat. Sopii myös muualle kroppaan rauhoittamaan.

Huulirasvoista Lauressin voide on ollut tähän astisista paras: Lip Ease Moisture Balm | LaurEss Pure Mineral Makeup | Clear

Noin muutaman mainitakseni :) Sisältö on mun mielestä laadukas ja tuotteet toimivat!

[QUOTE="suski";22731234]Tiesitkö, että (Prisman tuote) Lumene on apteekkikosmetiikkaa Atlantin toisella puolella?[/QUOTE]

Lumene löytyy kyllä ihan paikallisista halpamarketeistakin Atlantin takaa - Apteekki ei ole Atlantin tuolla puolen mikään laadun tae!

Tää menee vähän aiheen vierestä, mutta oli mun mielestä tosi mielenkiintoinen blogipostaus luksusmerkkien ja tavismerkkien välisistä eroista ainesosavertailun kautta.

Kalsiumvoiteiden pinnan alla | Karkkipäivä

Itselläni on aika ongelmaton ihoja jaksan tosi huonosti sitä rasvailla. Nyt talvellakin vain pari kertaa viikossa. Tuotteina tällä hetkellä ihan Lumenen yö- ja päivävoiteet. Täytyy vielä lopuksi tunnustaa että mulla on ollu vaikka minkämerkkisiä rasvoja mutten oikein huomaa eroja niiden välillä. Ehkä jos olisi ongelmallisempi iho niin erot huomaisi paremmin.

Yhteistyössä