Onko asuntoa järkeä myydä itse? esim. oikotie.fi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymässä

Vieras
Onko järkeä myydä itse kerrostaloasuntoa? Onko joku myynyt ja mihin kannattaa ilmoitus pistää? Tuo oikotie on suht kallis paikka laittaa, onkohan siellä millainen mahdollisuus saada asunto itse myytyä? Ei se tietysti sitten paljoa ole, jos asunto sen kautta kaupaksi menee, mutta jos kuitenkin joutuu antamaan välittäjälle välitykseen, niin sitten harmittaa ylimääräinen rahanmeno. Ollaan jo paikallislehteen laitettu ilmoituksia.

ostajan näkökulmasta... mieluummin lähden katsomaan ja ostamaan asuntoa, joka on välittäjällä myynnissä.. en tiedä, miksi, mutta välittäjä on isona apuna ostajalle käytännön asioissa, mitä itsenäisesti myyjä, ei välttämättä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja myymässä;24223791:
Onko järkeä myydä itse kerrostaloasuntoa? Onko joku myynyt ja mihin kannattaa ilmoitus pistää? Tuo oikotie on suht kallis paikka laittaa, onkohan siellä millainen mahdollisuus saada asunto itse myytyä? Ei se tietysti sitten paljoa ole, jos asunto sen kautta kaupaksi menee, mutta jos kuitenkin joutuu antamaan välittäjälle välitykseen, niin sitten harmittaa ylimääräinen rahanmeno. Ollaan jo paikallislehteen laitettu ilmoituksia.

Kannattaa ehdottomasti myydä itse. Me laitettiin asuntoilmoitus nettiasunto.com:iin (ilmainen) ja sovittiin viikon sisällä ilmoituksen laittamisesta viidet asuntoesittelyt. Kahden viikon kuluttua asunto oli myyty. Olin ihan ihmeissäni kuinka helposti asunto meni kaupan, koska ei myyty mitenkään alihintaan. Kannattaa panostaa hyviin valokuviin (sisutus/siisteys) ja tarkkoihin kohdetietoihin.

tuohon asunnon menemiseen/myyntiaikaan tuskin vaikuttaa tippaakaan se, myykö itse vai pistääkö välttäjälle. asunnon ostaja seuraa tarkasti yleensä etuovea ja oikotietä tai vastaavia. itsellä herättää enemmän luottamusta myynti-ilmoitus, jossa on välittäjälle annettu myynti tehtäväksi. on hieman puolueettomampi kuin oman asunnon myyjä, vaikka tokikin hekin vain tekevät työtään ja haluavat saada myytyä asunnon. mutta kuten joku mainitsi, välittäjästä on iso apu ostajalle sitten käytännön asioissa, tarjouksen jättämisissä, siihen liittyvissä koukeroissa, paperiasioissa jne.

Yhteistyössä