onko ebay siis nettihuutokauppa vai nettikauppa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onpakumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onpakumma

Vieras
aion hankkia ebay+paypal tunnukset. kiikarissa on pari dvd:ta, ja niissä hinta 17.30 euroa. no, jos laitan "määrä" -kohtaan yhden ja menen "kassalle", niin eikös minulle lähde dvd 17.30 e hinnalla eikä sitä kukaan muu voi huutaa? en kai pysty itse tarjoamaan/korottamaan hintaa? eli eikös se siis toimi, kuten tavallinen kauppa eikä niinkuin huutokaupat??

(olen siis ollut siinä käsityksessä, että se on kuin huutis: hintaa korotetaan, kunnes kohde menee kiinni ja korkein huuto voittaa....)

Noilla tiedoilla en lähtisi aloittamaan ebay-tilailua. Ebay on niin valtava kokonaisuus ja siellä on myyjiä ja ehtoja vaikka kuinka paljon erilaisia. Buy It Now -tuote maksaa juuri sen verran kuin se ilmoitus sanoo ja muut ovat huutokauppaperiaatteella. Jotkut myyjät eivät suostu postittamaan Suomeen ollenkaan ja toiset hyvin halvallakin. Jos postikuluja ei Suomeen näy suoraan, kysy ehdottomasti myyjältä ennen kauppaa. Muuten voi tulla epämielytävä yllätys.

Lue ebayn ehtoja ja tutustu siihen ennen ostamista. Muista myös isommissa EU:n tullialueen ulkopuolelta tulevissa tilauksissa tullin ja alv:n mahdollisuus.

Postareiden kanssa tosiaan varovaisuutta, itse juuri selailen ebayta ja pienelle paketille jopa 170 punnan postarit. Eihän ne oikeesti niin paljon ole, mut osa myyjistä pistää korkeat postit ettei kukaan ulkomaalainen edes tilais. Negaa voi tulla nopeesti jos ei oo tarkkana sääntöjen kanssa. Ja jos kirjautumattomana katselet niitä byu it now-hintoja, kirjautuneena ne postikulut saattaa rapsahtaa siihen päälle vielä...

Yhteistyössä