Onko eka-tokaluokkalaisilla tapana kutsua synttäreille kaikki luokan samaa sukupuolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttäripohdintaa täälläkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synttäripohdintaa täälläkin

Vieras
olevat kaverit?

Itse jo valmiiksi mietiskelen... Meillä ekaluokkalaisella on lokakuun alussa synttärit. Luokalla on 11 samaa sukupuolta olevaa. Näiden kaikkien kanssa oma lapseni on ihan kaveria, vaikka osan kanssa on tiiviimmin yhdessä kuin loppujen. Näiden luokkakavereiden lisäksi lapsellani on muita kavereita, jotka ovat tuttuja mm. päiväkotiajoilta, asuvat lähellä jne.

Kovin on vaikea päättää keitä kutsuu, kun kaikkia kavereita ei voi kutsua, osa on pakko karsia. Vaihtoehdot ovat varmaan joko koko luokan samaa sukupuolta olevat tai sitten osa heistä + lisäksi muita kavereita.

Kumpis teistä parempi?

Ei pakko kutsua kaikkia, mutta tuo lukumäärä ehkä saattaisi vielä mennä, kun kaiki ei kumminkaan pääse. Anna päivänsankarin itse päättää, ketä kutsuu, mutta jos meinaa kutsua melkein kaikki luokkakaverit, niin sit on ehkä kurjaa, jos yksi jäis kutsumatta,

meillä on aina kutsuttu kaverit,siis ne joiden kanssa kouluajan ulkopuolellakin viettää aikaansa.osa ollut luokkatoverita, osa muita, ja pojalla ollut tyttöjä juhlissa, ja tytöllä poikia..

Juuri laskeskelin, että jos kutsuisi kaikki luokkakaverit jotka samaa sukupuolta sekä muut hyvät kaverit niin tulisi yhteensä 15 lasta. Aikastamoinen satsi vai mitä? =O Pitäisi sitten varmaan karsia noista muista kavereita pois... On tää niiiiin vaikeeta.

Toisaalta olen kyllä samaa mieltä siitä että olisi reilua ja yhteishenkeä vahvistavaa kutsua kaikki luokan samaa sukupuolta olevat...

Munkin täytyy kyllä vielä tunnustaa että en mäkään ole jaksanut/viitsinyt järkätä kaverisynttäreitä kotosalla. En vain halua miljoonaa muksua pyörimään meidän huusholliin elukoitten keskelle. Joten meillä järkätään kaverisynttärit muualla, paikkaa vaihdellaan.. Ihan kivoja vaihtoehtoja löytyy missä pääsee itse helpolla.. Eikä ole edes tullut järkyn kalliiksi. Kotona sitten pidetään sukulaisille ja tuttaville toiset bileet.

No meilläkin kohta ekalaisella synttärit. Mutta tässä vaiheessa syksyä ei edes tunne vielä kaikkia luokkakavereitaan. Ei muista kaikkien nimiä ja osan kanssa ei ole vielä edes leikkinyt kertaakaan. Että nyt kyllä tänä vuonna kutsutaan vain ne jotka lapsi tuntee ja sitten lisäksi vanhoja tuttuja kavereita. Ehkä ensi vuonna sitten kaikki luokan tytöt, kun ovat tutustuneet paremmin toisiinsa.

Just tuossa puolen litran pullataikinan pulliksi väänsin, seuraavaksi savulohipiirakkaa.. viikolla voileipäkakut pakastimeen.. Mutta kysymykseen vastatakseni meillä ekaluokkalainen poika kutsuu ne jotka itse tahtoo -eli näillä näkymin tulee kaverisynttäreille 6 poikaa ja sitten suku-naapuriym kekkerit on toisena päivänä.

Valitsee omia kavereitaan sieltä mistä haluaa. Sen verran katsoisin ettei käy niin että yksi ainoa esim. luokkakaveri (tai naapurustokaveri) jää kutsumatta, vaan kutsutaan sitten se yksikin jos muut. Noin muuten saa itse valita, on esim. ok että kutsuu luokkakavereista 6 ja 4 jää kutsumatta.

Mietihän jos itselläsi olisi vaikka 30v tai 40v synttärijuhlat. Et varmaan itsekään kutsuisi järjestelmällisesti kaikkia työkavereitasi, vaan valitsisit ne oikeasti hyvät kaverit, eikö?

Meillä kutsutaan ekaluokkalaisen luokalta kaikki tytöt ja sitten tulee yksi toiselta luokalta jonka kanssa leikkii kuitenkin vapaa-ajalla =) ja siitä syystä kaikki koska vuosi alussa ja tutstumiset käynnissä ja tyttöni jo sanoi että yhtä ei kutsuisi synttäreille omalta luokalta ja minä siihen että kaikki tai ei ketään :kieh: koska jos se jää yhestä kiinni niin ompa tökeröä toimintaa jo vanhemmiltakin :o ja tyttöjä tulossa 13 + ite ja sisko tietysti :D eli hulinaa on mutta ajaksi kaavailin 1,5 tuntia ja syövät 2 osassa joten aika menee nopeasti ja mitään erikoisohjelmaa en meinaa järjestää kun kuitenki niin paljon lapsia että keksivät kuitenki itekseenki jo tekemistä =)

Periaatteessa todella hieno ajatus, että kaikki luokan tytöt/pojat kutsutaan. Ja erittäin hienoa, jos joku tosiaan kutsuu koko luokan. Mutta käytännössä aika vaikeaa monelle.

Meillä ainakin lapsilla on paljon muitakin hyviä kavereita, jotka tahtovat kutsua. Ei siihen LISÄKSI enää koko luokan tyttöjä/poikia kutsuta. Ei meille edes mahtuisi.

Yhteistyössä