Onko enää normaaleja äitejä olemassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Jotka elävät omaa elämää, eivät kadehdi kaikkia muita äitejä, eivät kyttää naapureita?
Yrittävät nauttia lapsistaan ja elää omaa elämää ja auttaa toisia mahdollisuuksien mukaan?

Vai onko tuo ainoa ihmislaji nykyään, kadehditaan jokaista ja mietitään, josko hän pääsee vähän helpommalla. Kytätään päivät toisten ulkoiluja, vaatetusta, lasten kokoa, miten kulkevat (onko rattaissa yli 3v), onko läski, vai ehkä liian laiha?

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vai onko tuollainen käytös ihan normaalia kaikkien mielestä? Kuvittelenko vain, mutta eikö ennen autettu niitä lapsia, jotka apua näyttivät kaipaavan? Yhteisvoimin vuorotellen autettiin , jos vanhemmat eivät selvinnet tehtävästä? Ruokittiin vuorotellen ym.? Vai onko minulla turhia kuvitelmia?

Todella ilkeys ja kateus ja pahuus loistaa kauas monista.

Mietin monesti samaa.
Lisään tuohon listaan vielä sellaisen, että onko enää ihmisiä ylipäätään jotka eivät tunge seksuaalisuutta joka nappiin ja velliin!? Siis kun nykyään ajatellaan kaikki seksin kautta ja ihmiset pyrkivät tuskaisesti ikuiseen hyvänolontunteeseen, seksikkyyteen ja "ikuiseen nuoruuteen"? Sitten kun sitä ei saakaan -kas kun elämä on mitä on- niin sitten masennutaan, ollaan epätoivoisia, tarvitaan päihteitä jotta kestettäisi se kaikki jne. Sanalla sanoen: onko enää ihmisiä, jotka eivät olisi niin vieraantuneita ELÄMÄSTÄ?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä en käyttäisi sanoja enää tai nykysin. Uskosin, että kuvaamiasi ihmisiä on ollut aina ja tulee aina olemaan...Mutta on onneksi erilaisiakin.

Kyllä varmasti on ollut kaikenlaisia aina, mutta ei taatusti ole tämä maailma ollut aina näin pinnallinen, kuin se on nykyään. Kyllä on maailmanmeno muuttunut ja pahenee vain hetki hetkeltä.

Mä myönnän kyllä itsekseni ajattelevani ja ihmetteleväni joitain asioita mitä toiset äidit tekee...esim. syöttää alle vuoden ikäiselle dallaspullaa kahvipöydässä tai haukkuvat mammanpojaksi jos toinen pelästyy. Mutta en sano ääneen ajatuksiani. Toisia en kadehdi. Heillä kun ei ole mitään suurempaa kuin mitä minulla on. Poikani.

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä en käyttäisi sanoja enää tai nykysin. Uskosin, että kuvaamiasi ihmisiä on ollut aina ja tulee aina olemaan...Mutta on onneksi erilaisiakin.

Kyllä varmasti on ollut kaikenlaisia aina, mutta ei taatusti ole tämä maailma ollut aina näin pinnallinen, kuin se on nykyään. Kyllä on maailmanmeno muuttunut ja pahenee vain hetki hetkeltä.

Tähän kommentoin että näin on, mutta sitten jos joku haluaa korostaa esim. kasvatuksessa pehmeitä arvoja, sanotaan että sitten lapsi ei pärjää kun maailma on nykyään niin kova. Ja noidankierre jatkuu ja jatkuu....mutta jos kaikki korostaisivat niitä pehmeitä arvoja.... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Mä myönnän kyllä itsekseni ajattelevani ja ihmetteleväni joitain asioita mitä toiset äidit tekee...esim. syöttää alle vuoden ikäiselle dallaspullaa kahvipöydässä tai haukkuvat mammanpojaksi jos toinen pelästyy. Mutta en sano ääneen ajatuksiani. Toisia en kadehdi. Heillä kun ei ole mitään suurempaa kuin mitä minulla on. Poikani.

Toisaalta, heidän lapsensa ovat yhtä "suuria" heille, kuin sinun lapsesi sinulle? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:

Samasta viljasta se dallaspulla on tehty kuin puurotkin. Ihmettelen juuri tätä fanatismia ruoankin suhteen. Ennen on syötetty lapsille sitä mitä on ollut, kahvihörpyt päiväkahvilla 5-vuotiaalle. Vauvoilla sokerivettä ja muuta yhtä terveellistä.
Ei ollut tätä ihmeellistä sähläämistä aivan pienten lasten ruoan kanssa, ja sitten isompien syömisistä ei kukaan enää välitä. Vaikka söisivät lisäaineita aamusta iltaan, sipsejä ja hampurilaisia. Mutta ihan pienten kanssa vahditaan niitä naapureiden ruokia ja mitä jättävät tekemättä ja mitä tekevät.

Enkä tarkoita, että itse korvaisin ateriat pullalla. Mutta jos kerran kyläpaikassa aterian sijasta syöttää aivan pienelle dallaspulllaa, niin ei lapsen elämä mene pilalle.
Jotenkin on vain aivan uskomatonta tuo ihmisten kyttäys ja oletusten tekeminen asioista, joista heillä ei ole mitään todellista tietoa.
Ja se ihmeellinen sählääminen aivan pienten lasten ruoan kanssa. Isommista ei jakseta enää välittää. Kun ovat 3v, tarhan ja sitten kouluun, iltapäiväkerhoon, kavereille. Pois silmistä pois mielestä.

ap.n kanssa samoilla linjoilla. ihmettelen sitä maalaisjärjen puutetta ja ohjekirjojen (neuvolaohjeet) orjallista noudaatamista. pahimpia hysteeria aiheita ovat pukeminen (vai paras voi olla hyvää) ja syöminen (ihan ihme vouhotusta). muiden kyttääminen ja arvosteleminen ja vertailu on jotain ihan järkyttävää.

desdemona: eiks toi ole just sitä turhaa kyttäämistä. mitä sitten jos joku antaa lapsellee dallaspullaa?toinen antaa ja toinen ei. ja lapset kasvaa ja maailma jatkuu, vaikka erilailla lapset hoidetaan. turha päivittely pois ja antaa ihmisten olla

DINGDING. Serkku istui mua vastapäätä. Olisko pitänyt laittaa silmät kii? Ja kuten totesin, ihmettelen joskus asioita itsekseni. Antakoot minun puolestani dallaspullaa vauvalle jos haluaa lisäaineita syöttää.

No kyllä nuo naapurin lapset ovat olleet tuossa meidän ruokapöydässä aika tiuhaan ja ovat meillä leikkimässä kun vanhemmat ovat harrastamassa ja huolehtimassa hevosistaan, isommat sisarukset, jotka jätetty lapsenlikoiksi...eivät oikein jaksa huolehtia eivätkä ehkä osaakaan...

Kummastuttaa, että kaikista ihmisistä juuri äidit ovat toisilleen piruja. Vahtivat ja arvostelevat ja kyttäävät.
Eivät eläkeläiset vahdi toisiaan, ja vaadi kaikkia käyttäytymään saman kaavan mukaan. Tai miehet eivät syyttele toisiaan miten isyys hoidetaan, ei ainakaan näin pahasti kuin äidit kyttäävät.

Ruoka, vaatteet, pukeminen, liikkuminen rattailla tai pyörällä. Huh! Jos vaan 3v täyttänyt istuu rattaissa. Sosiaalihuoltoa tarvitaan. Eikö voisi keskittyä omaan elämään, jos ei halua muille mitään muuta kuin pahaa?

Ei siinä lapsen hyvä kiinnosta. Yleensä lapsen kuin lapsen paras paikka on koti. Laitoslapsilla on todella heikot elämäneväät tilastojen valossa. Ei rakkautta korvaa mikään. Eri asia on väkivalta tai huumeet tai alkoholi, mutta dallaspullat ja naapurin lapsen collegehousut, kun omilla on reimat, on todella alhaista kyttäämistä.

Ja miksi kaikkien lasten pitäisi olla ylipainoisia jo taaperoiässä? Jos lapsi painaa saman verran kuin 20-50 vuotta sitten oli normaali, on nyt laiha. Kun taaperoita syötetään ja syötetään ja sählätään sen oman kullan ruoan kanssa aamusta iltaan. Vähänmaalaisjärkeä siihenkin touhuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kummastuttaa, että kaikista ihmisistä juuri äidit ovat toisilleen piruja. Vahtivat ja arvostelevat ja kyttäävät.
Eivät eläkeläiset vahdi toisiaan, ja vaadi kaikkia käyttäytymään saman kaavan mukaan. Tai miehet eivät syyttele toisiaan miten isyys hoidetaan, ei ainakaan näin pahasti kuin äidit kyttäävät.

Ruoka, vaatteet, pukeminen, liikkuminen rattailla tai pyörällä. Huh! Jos vaan 3v täyttänyt istuu rattaissa. Sosiaalihuoltoa tarvitaan. Eikö voisi keskittyä omaan elämään, jos ei halua muille mitään muuta kuin pahaa?

Ei siinä lapsen hyvä kiinnosta. Yleensä lapsen kuin lapsen paras paikka on koti. Laitoslapsilla on todella heikot elämäneväät tilastojen valossa. Ei rakkautta korvaa mikään. Eri asia on väkivalta tai huumeet tai alkoholi, mutta dallaspullat ja naapurin lapsen collegehousut, kun omilla on reimat, on todella alhaista kyttäämistä.

Ja miksi kaikkien lasten pitäisi olla ylipainoisia jo taaperoiässä? Jos lapsi painaa saman verran kuin 20-50 vuotta sitten oli normaali, on nyt laiha. Kun taaperoita syötetään ja syötetään ja sählätään sen oman kullan ruoan kanssa aamusta iltaan. Vähänmaalaisjärkeä siihenkin touhuun.

Ja dallaspullailuun!!!! :D terveisin alhainen kyttääjä

Jos toi on normaalin määritelmä, niin kai mä sitten olen, en kyttää muita vaan keskityn vain ja ainoastaan omaan napaani :D
Mutta tuskinpa normaalia voi määritelläkään, jokainen on erilainen ja hyvä niin.

Oi, on, minä! :wave: B)

Terve maalaisjärki, en vouhota, en niuhota, autan, hoidan muittenkin lapsia, yritän tukea jne. Enkä kadehdi tai kyttää. :)

Niin juu ja voisin jopa antaa vuosikkaalle palan dallaspullaa. :saint:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä