Onko enää tavallisia äitejä järki päässä edes olemassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miula imetys epäonnistui molemmilla kerroilla, en jäänut märehtimään asiaa vaan annoin korviketta.
sama mitä se vauva juo, kunhan ei nälkään tapeta! kertakäyttävaippoja käytän surutta, samoin vauvan ruuat ostan purkissa mitä nyt joskus surautan peruna/porkkana-mössöä.. ja nukkumisen suhteen miule on sama, missä kukakin nukkuu kunhan ovat hiljaa!

[QUOTE="lintunen";28085844]Mua kummastuttaa lähinnä se miten toiset voivat sanoa että joku lapsi kärsii jostain. En minä voi tietää mistä kukakin kärsii ja mistä ei. Kun se mikä itsestä tuntuu pahalta ei välttämättä toisesta tunnu samalta. Kun me kuitenkin olemma hyvin erilaisia.

Ja nin on lapsetki erilaisia. Jollekin lapselle päiväkodissa olo on painajainen. Kun taas toinen ui siellä kuin kala vedessä jo pienestä lähtien. Tutkimusten tuloksetkin ilmoitetaan aina että "voi altistaa". Tai "voi aiheuttaa". Kas - kun tutkimuksissakaan ei voida pois sulkea ihmisten erilaisuutta, erilaista luonnetta jne. Siksi haistatan h:t tutkimuksille ja seuraan omaa lastani ja koitan parhaani mukaan oppia tuntemaan hänet. Minä en voi tietää mikä on naapurin pikku-Tellervolle parasta, ja mikä huonointa. Siksi en sääli häntä siitä että hänen vanhempansa vaikka vievät hänet pienenä hoitoo. Tai nukuttavat omassa huoneessa. What ever.

Täällä on kuitenkin näitä jeesustelijoita jotka milloin mistäkin säälivät mitäkin lasta. MIKSI? mistä ihmeestä te tiedätte onko sillä lapsella paha olla vai ei? Pahimmillaan pohjaatte ajatuksen vaan johonkin kasvatusfilosofiaan. JA toisaalta myös samalla unohdatte että itsetunnon kehitys ja yleensäkin onni on paljonpaljon suurempi kokonaisuus kuin joku yksittäisen tekijän summa. Miettikää joskus elämää kokonaisuutena.[/QUOTE]

Riippuu vähän asiasta. Ei ihmisvauvat esim. niin paljon eroa toisistaan, että vaatisivat yleensä aivan erilaista hoitoa keskenään vaikka temperamenttieroja ja muuta on. Aika vajavaisina syntyvät ja samoilla vaistoilla. Ei esim. ole muutaman kuukauden ikäistä vauvaa, jolle ei olisi potentiaalisesti haittaa siitä, että vanhemmat lähtevät viikoksi pois ilman vauvaa. Isoista päiväkotiryhmistä ei ole kenellekään hyötyä ja niiden pienentämiseen on hyvä yrittää vaikuttaa jne. Mielestäni siinä ei ole mitään kummallista, jos netissä kauhistelee jotain tapaa jtai jakaa mielipiteitä. Sen sijaan on typerää kritisoida jotain tiettyä ihmistä, etenkin netissä. Rakentavasti voi keskustella ja antaa tukea/neuvoja joissain tilanteissa, mutta muuten jokaisen oma asia, miten lapsensa kasvattaa.

Viimeksi muokattu:
Riippuu vähän asiasta. Ei ihmisvauvat esim. niin paljon eroa toisistaan, että vaatisivat yleensä aivan erilaista hoitoa keskenään vaikka temperamenttieroja ja muuta on. Aika vajavaisina syntyvät ja samoilla vaistoilla.

Tässä näkee kokemattomuutesi. Minulla on kaksi lasta, jotka ovat vauvasta asti olleet kuin yö ja päivä.

Toinen ei ikinä oppinut imuotetta eli imetys kaatui muutaman kuukauden jälkeen, toinen taas oli oikea tissitakiainen alusta asti.
Toisen kanssa nukkumaan meneminen oli yli vuoden ikäiseksi oikea tahtojen taisto, toisen heitti sänkyyn ja sinne se simahti.
Toinen nukkui yönsä hyvin, toinen herätteli vähintään kahden tunnin välein yli vuosikkaaksi.
Toinen vihasi kaiken mailman kantoliinoja ja reppuja, toinen taas rakasti olla niissä.
Toinen tykkäsi nukkua perhepedissä, toinen nukkui selvästi paremmin omassa sängyssä. jne jne.

Eli älä tule ainakaan minulle sanomaan, että ei vauvoissa ja heidän hoitotavoissaan ole eroa. Koska pitääkseni nuo kaksi vauvaa tyytyväisenä minun täytyi hoitaa niitä ihan eri tavalla.

Tässä näkee kokemattomuutesi. Minulla on kaksi lasta, jotka ovat vauvasta asti olleet kuin yö ja päivä.

Toinen ei ikinä oppinut imuotetta eli imetys kaatui muutaman kuukauden jälkeen, toinen taas oli oikea tissitakiainen alusta asti.
Toisen kanssa nukkumaan meneminen oli yli vuoden ikäiseksi oikea tahtojen taisto, toisen heitti sänkyyn ja sinne se simahti.
Toinen nukkui yönsä hyvin, toinen herätteli vähintään kahden tunnin välein yli vuosikkaaksi.
Toinen vihasi kaiken mailman kantoliinoja ja reppuja, toinen taas rakasti olla niissä.
Toinen tykkäsi nukkua perhepedissä, toinen nukkui selvästi paremmin omassa sängyssä. jne jne.

Eli älä tule ainakaan minulle sanomaan, että ei vauvoissa ja heidän hoitotavoissaan ole eroa. Koska pitääkseni nuo kaksi vauvaa tyytyväisenä minun täytyi hoitaa niitä ihan eri tavalla.

En vissiin sanonut, ettei lapsissa olisi eroja? Niitä eroja nyt voi vaan olla tiettyyn pisteeseen asti vain. Tietyt taidot saavutetaan tietyissä kehitysvaiheissa vaikka vaihtelua voi olla paljonkin. Vauvat eivät kuitenkaan voi erota tarpeiltaan siinä määrin kuin vaikka aikuiset. Täällä joku saattaisi sanoa, ettei 3 kk:n ikäinen vauva kärsi, jos vanhemmat lähtevät viikoksi ulkomaille. Siihen ei päde mikään "lapset ovat erilaisia"-selitys. Ei toinen 3 kk:n ikäinen voi olla niin paljon toista "kehittyneempi".

Yhteistyössä