Meillä ainakin on juuri niin, että ensimmäinen lapsenlapsi on kaikista tärkein.

Eli siis mieheni siskon lapsi saa vaikka mitä, mutta meidän lapsemme ei. Tämä pätee niin huomionantamiseen, kuin materiaankin. Meidän poikamme on puoli vuotta nuorempi kuin tämä ensimmäinen lapsenlapsi (poika hänkin) ja tämä ero alkaa näkyä jo räikeämmin. Tulen mielestäni hyvin juttuun anopin kanssa ja käymme siellä useammin, kuin minun vanhemmillani. Tämä poikamme serkku sai isovanhemmilta vaunut ja kaukalon, sekä isomman turvaistuimen, pinnasängyn, syöttötuolin, vaatteita ym ja meidän poikamme ei ole saanut vielä mitään. Tämä ensimmäinen lapsenlapsi saa tuliaisiksi matkoilta vaikka mitä, vaatteita ym ja meidän poikamme jotain pientä. Aina perustellaan sillä, että miehen siskon perheellä ei ole rahaa liikaa. No, eipä ole meilläkään. Miehen sisko aina odottaa saavansa valmiiksi, eikä hän osta itse mitään jos ei ole AIVAN pakko. Me taas sitten säästämme pikkuhiljaa ja ostamme itse. Miehen siskon lapsi on paljon hoidossa miehen vanhemmilla, joten meidän pojalle ei aikaa pahemmin riitä.

harmittaa poikamme puolesta, vaikka hän onkin vasta 6kk vanha, eikä ymmärrä. Villasukatkin kutoi molemmille pojille, mutta meidän pojan villasukat päätyi sitten kuitenkin serkkuvauvalle. No eipä mitään, mammani teki meille sitten useammat. Onneksi, sillä meillä ei ollut ainoitakaan..

Usein käy niin, että mennään käymään mummolassa ja lähdetään pois, koska mieheni siskon vauva ei saa nukuttua jos on liikaa meteliä. Jos siis jonkun pitää lähteä, niin aina meidän. Sitten kuitenkin kysytään miksi emme käy... Ja meillä tämä suosiminen ulottuu ihan isomummoon asti(anopin äiti)! Hänkin ostaa tälle mieheni siskon pojalle vaikka mitä, mutta miedän poika harvemmin saa mitään. Jos kuulumisia kerron, esim että meillä opittiin kääntymään selältä mahalleen, niin todetaan vaan "kiva" ja aletaan puhumaan kuinka tämä ensimmäinen lapsenlapsi kävelee jo tukea vasten. Todella sääli... Ihan mielelläni ostan tietenkin ihan itse lapselleni kaiken tarpeellisen, mutta en pistäisi pahitteeksi, jos joskus haluaisivat osallistua, niin kuin ovat osallistuneet ensimmäisen lapsenlapsensa hankintoihin...
Mutta tämä taitaa olla aika yleistä...