Onko epäkohteliasta pyytää kummeilta jotain tiettyä lahjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos se kaikenlisäksi on kallis. Eli pyytäisimme että jouluna ei tarvitsisi muistaa lasta ollenkaan, jos synttäreinä ostaisivat isomman lahjan.
Sen hinta on 40E. Ja olisi tarpeellinen lahja lapselle, ja jos se ei saa sitä lahjaksi synttärinä, niin ostamme sen sitten itse.

Ja siis kummit ei ikinä kysy, mitä lapsi tarvitsisi. Vaan ostavat mitä sattuvat keksimään. Olisi kiva saada jotain oikeesti tarpeellista.

No nyt justiin kun toisessa ketjussa puhuttiin rahalahjasta niin mielestäni sellainen toive sopisi nyt tähän. Eli jos joku tietty juttu on mielessä niin mielestäni ei olisi niin epäkohteliasta pyytää rahalahjaa kuin jotain tiettyä lahjaa.

Toivoisinkin että mulle sanottas aina että osta sitä tai tätä..Kun aina pitää arpoo ja sit ostaa kuitenki jotain täysin tarpeetonta. Ja mun lahjat kummilapsille maksaa aina yli 40e et ei ois mikään ongelma.. Mut en sit tiedä jos on raha tiukalla jollakin..

Jos kummit eivät kysy toiveita niin musta ei voi sanoa, paitsi vihjata että x tykkää v luona leikkiä kovasti y lelulla.
Jos kysyvät toiveita, niin sitten ehdottaisin tuota juttuja tolleen, mutta ehdottaisin jotain muutakin.
Joskus joku juttu voi maksaa jossain 40e mutta joku toinen löytää saman halvemmalla tai käytettynä (jos se taas kelpaa teille)
Jos kummit ostaa kalliita lahjoja, ja tiedät että hinta on tota luokkaa, niin sitten vois vihjata, jos taas tuovat parin euron juttuja niin ei musta voi toivoa.
Jos meiltä joku kysyy toiveita, niin mitään yli 20e hintaista en kyllä kehtais toivoa, mielummin hiin että maksaa alle kympin.

suoraan sanottuna v..tti, kun mulle esiteltiin barbietaloa, meidän ella haluaa tämmösen..
ei ella halunnut - vaan äiti, ja lypsäminen loppu siihen!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se kaikenlisäksi on kallis. Eli pyytäisimme että jouluna ei tarvitsisi muistaa lasta ollenkaan, jos synttäreinä ostaisivat isomman lahjan.
Sen hinta on 40E. Ja olisi tarpeellinen lahja lapselle, ja jos se ei saa sitä lahjaksi synttärinä, niin ostamme sen sitten itse.

Ja siis kummit ei ikinä kysy, mitä lapsi tarvitsisi. Vaan ostavat mitä sattuvat keksimään. Olisi kiva saada jotain oikeesti tarpeellista.

miksi vanhemmat ei voi ostaa tuota lahjaa tai ostaa sen muuten vaan, jos se niin tarpeellinen on. en minä lapsilla odotuttaisi jotakin "välttämätöntä" jonnekin synttäreille tms vaan ostaisin. Mutta jos kyseessä ei välttämätön vaan muuten vaan joku mikä vanhempien mielestä pitää saada ja mieluummin vielä jonkun muun ostamana. ei kummien eikä mummien kuulu elättää lasta eikä tehdä perushankintoja

vaatia ei tietenkään. Mutta minusta voi ihan oikeasti kertoa toiveensa ja suunnitelmat. Saahan kummi aina kertoa haluaako tulla siihen mukaan vai ei. Ei tuo ole edes mikään törkykallis lahja.

En ymmärrä ihmisiä jotka vetävät palkokasveja kuullessaan vinkin, vihjeen tai pyynnön.

Tosiaankin, yleisesti ottaen itse kyllä en ole kehdannut IKINÄ pyytää keneltäkään mitään tiettyä juttua tai edes rahaa tai edes ylipäätän mitään lahjaa lapsille.
Mutta jos joku välttämättä kysyy moneen kertaan että mitä ostaa (niinkin on käynyt) niin sitten voisin sanoa pakotetusti jtn. Silloinkin vielä useimmiten ettei mitään lahjaa tarvita.
Olenko outo ?

En kehtaisi kummeilta pyytaa.. en usko etta kehtaisin edes sanoa mita toiveissa olisi jos kysyisivat jos kyseessa olisi 40 euron hintainen lahja.
Itse annamme usein n tuon hintaista tai halvempaa kummilapsille mutta en kehtaisi tuoda ilmi etta MEIDAN perheessa odoteltaisiin jotain tuon hintaluokan lahjaa.. ylensa sanon etta tuovat mita haluavat jos sattuvat kysymaan ja lapsille sanon etta jos kummit kysyvat .. ei saa pyytaa mitaan kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja kummi muttei lypsettävä:
suoraan sanottuna v..tti, kun mulle esiteltiin barbietaloa, meidän ella haluaa tämmösen..
ei ella halunnut - vaan äiti, ja lypsäminen loppu siihen!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meille joskus esiteltiin mitä toinen kummi oli ostanut :D

Kyllä mä ostaisin sen tavaran ihan itse lapselleni, jos hän sitä kovasti toivoo. Ylipäänsä en tykkää maksattaa kummeilla mitään kallimpaa (vaikka ei 40? tuote kallis olekaan ) vaan on vanhempien velvollisuus kustantaa lapsilleen sellaiset jutut.

Meidän tytön kummi kysyi joululahjatoivetta, tiesi, että meillä on perintönä siskon lapsilta jo vaatetta paaljon ja leluja joka lähtöön. Kysyi siis, mikä olisi tarpeellista ja tuolloin taaperokärry oli se, mikä meillä puuttui. (maksaa uutena 25 eur noin). Totesin, että se on ainakin tarpeellinen, mutta noin kallista ei tarvitse ostaa jos ei halua - tai jos löytää käytetyn, sekin kelpaa mainiosti. Mutta mitään toiveita en ole alkanut tekemään pyytämättä... ja ittekin kummina aina kysyn mikä olis tarpeellista. Nyt ostin kummitytölle potkulaudan, kun sellaista tyttö kovasti on toivonu, tais maksaa jotain 45 euroa... Mutta siis jos kummi kysyy, mitä tarviis, niin tokihan voi sanoa mikä olisi mieleinen? Eikä 40 musta mikään karmiva summa ole...

Meitä pyydettiin kummeiksi ja heti perään esitettiin toive että kummilahjaksi voitaisiin ostaa lusikka, 70e. Oli musta liikaa ja meni vähän maku koko kummihommasta. Eli en kehtais pyytää mitään tiettyä.