Onko eroaminen helppoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tässä kuumeisesti mietin eroa, joka taitaa olla meillä ainut vaihtoehto.
Harmi vaan, kun tiedän ettei se käy helposti.
Mies on alkoholisti ja juovuksissaan saattaa olla väkivaltainen, ei tosin ole minuun ja lapsiin käynyt kiinni ikinä. Mutta hän huutaa, rikkoo tavaroita ja haukkuu juovuksissaan jos suuttuu.

Meillä tuli riitaa viikonlopun aikana ja nyt mies kiehuu raivosta, kun lähdin lasten kanssa pois meidän kodista.
Ei huvita palata sinne yhtään ja en jaksa enää katsoa sitä juomista, enkä tahdo lapsienikaan sitä enää katsovan, joten vaihtoehdot on että mies hoitoon tai ero.

Meillä on yhteinen omakotitalo, joka pitäisi sit laittaa myyntiin ja minun vaihtaa lasten kanssa kaupunkia, kun en samaan kaupunkiin enää miehen kanssa tahtoisi jäädä.

Mies on vaan niin hullu, että voi tehdä mitä vaan ku sil ei oo enää mitään menetettävää, joten sillä tää ero pelottaa.

Selviääköhän tälläsestä mitenkään...?

voi se joskus olla alussa. silti..en tiiä yhtäkään eroo mikä olis menny niinkuin pitäis. aina joku muuttuu katkeraks ja alkaa häiriköidä. valitettavasti. kai niitä "hyviä ja helppoja" ertoja on. mutta ei meiän lähipiirissä. :(

voimia sulle.jos tuntuu että mies ei päästä sua lähtemään ja uhkailee sua tms.niin ota vaikka viranomaisiin yhtetyttä ja kerro nille että tarvitset apua jotta pääset miehestäsi eroon ja että voit aloitttaa uuden elämän.tiedän kyllä tapauksia jotka ovat eron jälkeen tehneet elämän helvetiksi toiselle osapuololelle

Niin, siis sillä juuri haluan eron, koska en halua että kukaan meistä enää joutuu sietämään juopunutta äijää!
Olen antanut hänelle jos tilaisuuksia muuttua, mutta mitään ei ole tapahtunut.
ainoa vaihtoehto olisi enää lähtö vieroitushoitoon.
mies on nyt uhkaillut sukulaisillemme, että hän hakkaa miut ku saa kiinni jne.
mitenkä talon myynti onnistuu ku tilanne tällänen? Velkaa ja laskuja on vaik kuin ja rahaa ei juurikaan ole. siis sekin huolestuttaa, ku mun pitäis sit selvitä noista kaikista yksin, ku mies ei ottais mihinkään enää osaa.
tiedän, että alkaa jumalaton häiriköinti joka puolelle, mutta onneks molempien suku ja ystävämme ovat mun puolella. hui, pelottaa ja surettaa tää tilanne ihan mielettömästi.

joo ajattelinkin, että vuokrataan asunto ja muutetaan sinne. Enkä aio kertoa miehelle osoitetta. Äijä katkas mun puh liittymänkin joten eipä se saa enää kännykälläkään mua kiinni.
Olen ollut asiasta jo yhteydessä soskuun.
huono puoli vaan tässä on se että mulla ei ole rahaa vuokrata asuntoa ja muutenkin rahat on kiinni tuossa meidän omakotitalossa, jonka mies on nyt uhannut tuhota jos sieltä pois muutan. hitto mikä sotku! ja kaikki alkoholin syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
joo ajattelinkin, että vuokrataan asunto ja muutetaan sinne. Enkä aio kertoa miehelle osoitetta. Äijä katkas mun puh liittymänkin joten eipä se saa enää kännykälläkään mua kiinni.
huono puoli vaan tässä on se että mulla ei ole rahaa vuokrata asuntoa ja muutenkin rahat on kiinni tuossa meidän omakotitalossa, jonka mies on nyt uhannut tuhota jos sieltä pois muutan. hitto mikä sotku! ja kaikki alkoholin syytä.

Saat varmasti sieltä soskusta rahaa siihen, että saat elämäsi järjestykseen. Turvakotikin on, jos tilanne kovin pahaksi äityy, eikä vielä asunnosta tietoa.

Erosin myös alkoholistista. Elämäni paras päätös vaikka vaikee se oli tehdä, vuosien kypsyttely. Mutta saman tien aurinko paistoi meillekkin vaikka en sitä ois mitenkään päin uskonu etukäteen!! Kertaakaa en oo sen päivän jälkee itkeny. Tosin agressiivisia kokemuksia mulla ei ole.. jos oikein paha tilanne sun täytyy suunnitella pikalähtö miehen poissaollessa ja tukijoukkoja mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Saat varmasti sieltä soskusta rahaa siihen, että saat elämäsi järjestykseen. Turvakotikin on, jos tilanne kovin pahaksi äityy, eikä vielä asunnosta tietoa.
saisinko oikeasti sieltä rahaa?
poliisiin aion kyllä olla yhteydessä jos tilanne niin pahaks menee. ja luultavammin menee.
ero päätöstä kyllä helpottais huomattavasti se tieto että voisin saada rahallistakin apua soskusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Quiero:
Erosin myös alkoholistista. Elämäni paras päätös vaikka vaikee se oli tehdä, vuosien kypsyttely. Mutta saman tien aurinko paistoi meillekkin vaikka en sitä ois mitenkään päin uskonu etukäteen!! Kertaakaa en oo sen päivän jälkee itkeny. Tosin agressiivisia kokemuksia mulla ei ole.. jos oikein paha tilanne sun täytyy suunnitella pikalähtö miehen poissaollessa ja tukijoukkoja mukaan.
Luulen kans että ero tuntuu haikealle alussa, mutta elämä voittaa ja helpottuu varmasti kun pääsen alkoholistista eroon. Rakastan tietty miestäni jollain tasolla edeleen ja hän on ihana ihminen selvinpäin, mutta tuota juomista on nyt jatkunu sen verta kauan, että äijän pää on alkanu menemöön sekaisisn, mm. mustasukkaisuus on astunut kuvioihin mitä ei ennen ollut.
Ero päätös on itänyt päässäni pitkään ja nyt loppuviikon tapahtumat ovat voimistaneet sitä huomattavasti!
ehkäpä minä nyt löydän ne voimat jostain jolla hänestä eroon pääseen. ainakin niin toivon kovasti.

oletteko naimisissa? jos haluat jäädä taloonne voit käsittääkseni hakea käräjäoikeudelta päätöksen, jossa miehesi määrätään muuttamaan pois, perusteena siis miehesi väkivaltaisuus, tälle on olemassa virallinen nimityskin, mut en muista sitä, näin et joudu maksamaan vuokra-asunnon ja omakotitalosi kuluja ja miehesi ei voi tuhota taloa poissaollessasi. sinä ja lapset saatte pysyä tutussa kodissa siihen asti ku saatte talon myytyä.

ehkä toi käräjäoikeuden päätös on mahdollinen vaikka ette naimisissa olisikaan, avoliitossa kumminkin, sitä kannattaa kysyä, jos toi vaihtoehto tuntuisi susta hyvältä.

tuntuisi muuten tosi hyvältä vaihtoehdolta, mutta pelkään miestäni sen verran, että hän pääsisi liian helposti meihin "käsiksi" jos asuisimme meidän omakotitalossa. lähestymiskiellot ym ei häntä pidättelis.

Tehkää erovalmistelut salassa mieheltä. Valmisteluihin voisi kuulua uuden asuinpaikan etsiminen, tai/ja aseen hankinta itsepuolustusta/uhkailijan pelottelua varten. Aseluvan voisi saada jos harrastaa tai on harrastavinaan metsästystä tai tarkkuusammuntaa hallilla. Myös yksi tai kaksi saksanpaimenkoiraa yms. voisi auttaa. Tai sitten otat ja tutustut aseen omaavaan mieheen ja pyydät asumaan kanssasi, mut älä ota sulle itselle vaarallista miestä, muuten on uusi ongelma. Jos mies uhkaa polttaa talon, ota iso palo/kotivakuutus. Jos haluat asua omistamassasi talossa, muuta vuokralle/turvakotiin vain väliaikaisesti ja palaa sittenkun mies on häädetty virkavallan avulla. Älä jätä koskaan lemmikkieläimiä miehen luokse kun lähdet vaan ota ne mukaan. Kysy sukulaisten apua asumisessa. Äärimmäisen vaarallisen alkoholistin ehkä houkuttelet humalassa kuutamouinille niin iltapäivä lehtiin tulee vain et mies hukkui, alkoholilla oli osuutta asiaan...no toi on vast se viimeinen keino. Sanon vielä että on kokemusta miten pahoin uhkaileva kanssaasuja voi tuhota elämän, olisimpa muuttanut ajoissa pois. Kyse oli/on isästäni joka on vieläkin äidin harmina äidin talossa. Jos sulla ei ole rahaa muuttaa mee ensin sossuun ja sitten tee etätyötä yms. Ole luova!