onko etelässä all inclusive paras vaihtoehto?

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;27920853:
kertokaa kaikki plussat ja miinukset all inclusivesta etelän reissussa varsinkin lastenkaa
onko järkeä ottaa sitä?

vai riittääkö pelkkä aamupala,jos käy syömässä sitten jossain joka pv...

kertokaa te jotka ootte reissanneet lastenkaa kuinka ootte hoitaneet ruokapuolen

Oletko käynyt millään matkailupalstalla lukemassa viestejä? Ainakin Plazan Elleissä on matkailuosio, jossa on erikseen Lasten kanssa matkailu. Sieltä saa hurjasti tietoa ja vinkkejä lasten kanssa matkailusta.

[QUOTE="vieras";27921555]Aloittajan aiempiin kirjoituksiin ja kysymyksiin nojaten, AI voi hänen perheelleen olla kätevin vaihtoehto..[/QUOTE]

Aivan ehdottomasti. Voi olla koko matkan hotellin läheisyydessä, eikä tarvitse tehdä itse mitään. :laugh:

[QUOTE="vieras";27921591]Aivan ehdottomasti. Voi olla koko matkan hotellin läheisyydessä, eikä tarvitse tehdä itse mitään. :laugh:[/QUOTE]

No hyvänen aika, että on hauskaa. Jos ei ennen ole matkustellut ja on pieniä lapsia mukana, niin AI on ihan hyvä vaihtoehto. Sittenhän siinä näkee, millaisen matkan haluaa seuraavalla kerralla tai matkustaako enää ollenkaan.

Ihan valmismatkalla minäkin aloitin, kun yksin lasten kanssa ekan matkan tein. Sen jälkeen menimme omatoimireissuille, jotka nekin helpottuivat sitä mukaa mitä lapsille tuli lisää ikää.

Jos haluaa viettää lähes koko loman hotellin läheisyydessä, niin sitten..itse en lähtisi all inclusive lomalle, lomalla jos millä haluaa olla ja mennä ilman kelloa/aikataulua.Varmasti löydätte ihan itsekin ravintoloita, mihin poiketa syömään.

Itse olen viimeksi ollut Lontoossa tytön kanssa, en ottanut edes aamupalaa hotellilta vaan kävimme erilaisissa kahviloissa aamupalalla.

Kyse on tosiaan paljon siitä miten paljon aikoo siellä käydä retkillä, tai muuten katsoa nähtävyyksiä. Meillä on lasten kanssa ollut pääosin niin että ollaan otettu vain aamupala hotellilta, ja syöty sitten loput ruoat missä on haluttu (usein lounasta rannalla, ja päivällinen jossain kaupungilla).

Mutta jos hotellin läheisyydessä on ranta eikä aio kovin paljoa hotellilta poistua, niin all inclusive on helppo ja usein aika edullinen. Minua siinä pelottaisi se, että entäs jos siitä ruoasta ei sitten pidäkään. Kaikissa paikoissa ruoka ei all inclusivessa ole kvoin tasokasta, vaan tyyliin ranskalaisia, riisiä, kanaa yms. Eli sellaista huoltoaseman noutopöytätasoa, tai vähän parempaa. Mutta toisaalta siinä on sitten niitä välipalojakin tarjolla, ja lasten kanssa se on kätevää että lähes aina on ruokaa tarjolla.

Seuraavalle reissulle on varattu puolihoito, koska se oli liki ilmainen. Sillä ajatuksella, että jos ruoka ei miellytä niin tuossa pari kertaa voi hotellilla syödä ja loput jossain muualla.

[QUOTE="vieras";27921591]Aivan ehdottomasti. Voi olla koko matkan hotellin läheisyydessä, eikä tarvitse tehdä itse mitään. :laugh:[/QUOTE]

Mitä pahaa siinä on, ettei tahdo lomalla tehdä mitään? Kyllä mäkin olen reppureissaillut New Yorkit ja Mumbait, mutta enhän mä nyt 3 alle kouluikäisen kanssa lähde mitään kaupunkikortteleita nuohoamaan, tai tosiaan etsimään sitä kahvilaa tai ravintolaa 5krt/pvä (joo, meidän lapset tosiaan syö 5 kertaa päivässä, kun tuolla sitä joku ihmetteli). Saan ihan riittävästi laittaa pöytään sitä aamu- ja iltapalaa kotonakin, mulle kelpais aivan hyvin se että edes lomalla sen hoitaa joku toinen ;)

AI ollut meillä Turkissa ja Bulgariassa. Kreetalla ja Rodoksella huoneistohotellit. Thaikuissa, Unkarissa ja Kanarialla aamupaloilla. Huoneistohotellia en enää ottaisi, niissä ne keittomahdollisuudet on vaan huonoja. Keikkuvat paistinpannut ja astianpesuaineitten kiikuttaminen 3000km päähän ei kiinnosta. Vaikka oli AIiit niin kyllähän sieltä voi retkeillä vaikka mihin ja käytiin iltaisin myös muualla syömässä. Meillä tulee se säästö jo pelkistä juomisista, bisset ja kokis kuitenkin maksaa sen 2-4€ lasi ja niitä kun huitoo menemään päivässä 10 niin AI hinta tulee jo siinä käytetyksi.
Turkkiin mennään taas toukokuussa ja valittiin nytkin AI ja siihen hintaan tuli lapselle vielä sekin ilmaiseksi.

Meillä oli (2aik ja 2 lasta) AI-hinta jotain vähän alle 500€ Finnmatkoilta, majoituttiin silloin Kreetalla Blue Star-huoneistohotellissa.

Pienten lasten kanssa AI on erittäin kätevä, varsinkin jos haluaa viettää kunnon löhöloman. Jos joku haluaa ottaa iisisti ilman paineita mistään ruokien etsinnästä ja muusta matkaamisesta matkakohteessa (ja se voi kiristää kokeneenkin matkaajan pinnaa), niin keneltä se on pois? Muilta siis kuin matkakohteen paikallisilta pienyrittäjiltä...

Me ei olla oltu koskaan All Inclusive matkalla, joten en tiedä onko paras.

Tykätään liikkua, kierrellä, vuokrata auto, tehdä päiväretkiä omatoimisesti,syödä erilaisissa paikoissa jne.
Pelkkä hotellilla olo ei niinkään kiinnosta.
Ollaan kyl oltu hotelleissa, joissa olis mahdollista olla All Inclusive,
joten oon toki nähnyt kuinka se toimii.

Meillä on aina ollut perheen kanssa huoneisto, jossa keittiö niin että siellä voi olla omia eväitä jääkaapissa välipaloiksi.
Aamupala on kuulunut joskus ja joskus ei. Sillä ei oo merkitystä jos on keittiö.

Meidän lapset ei ole nirsoja vaan ulkomaillakin on löytynyt ravintolasta ruokaa.
Lomalla voi lounaaksi syödä vaikka ranskalaisia ja vihanneksia jos nälkä yllättää pikana. Niitä saa kaikkialta.
Pienempinä oli purkkiruokia, joita pysty itse lämmittämään tarpeen tullen lisäksi.

Viimeksi muokattu:
Oma kokemukseni all inclusivesta on se että viikon reissulla se jo alkaa kyllästyttämään vaikka sortteja ois sen sata. Mutta jo yksin juomien vuoksi se ehkä kannattaa ottaa. Varsinkin jos matkassa on myös lapsia. Edellyttäen, että juomat kuuluu siihen. Säästyy paljon aikaa ja vaivaa kun juomia ei tarvi roudata kaupasta. Ja toisaalta tulee kalliiksi jos joka vesi ja limulasillisesta alkosta puhumattakaan, maksaa erikseen. Eikä tarvi tosiaan joka ruokaa miettiä erikseen. Halutessaanhan voi sitten lisäksi syödä muuallakin.