Onko facebook nostellut teillä piilotettuja kaveripyyntöjä esiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekoileeko vai eikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekoileeko vai eikö

Vieras
Kun mulle tuli vuosi/pari vuotta sitten kauheasti ulkomaalaisten kaveripyyntöjä ja sitten en poistellut niitä kaikkia vaan piilotin ne vaan. En muista saiko ne silloin jotenkin klönttinä piilotettua vai miksi tein niin. Joukossa oli silloin yhden suomalaisen tyypin kaveripyyntö jolla oli muutamia yhteisiä kavereita, mutta jota en oikeastaan tunne, en muista piilotinko sen vai poistinko. Nyt facebook kuitenkin taas ilmoittaa (sillä punaisella pikkumerkillä) että tämä tyyppi pyytää kaveriksi. Sekoileekohan tuo facebook vaan ja on nostanut jonkun vanhan piilotetun pyynnön esiin? Toisaalta kukaan ei oo varmaan toiminut yhtä tyhmästi kuin minä että on piilottanut pyyntöjä

Se on hauska juttu tuo, tekee kaveripyyntöjä ihan itekseenkin. Tei itelleni joskus toisen profiilin yhtä juttua varten, ja yhtäkkiä olin itse pyytänyt itseäni kaveriksi (ja voin olla satavarma etten sellasta ollu tehny).

Sittemmin yks etänen tuttu pyysi minua kaveriksi ja ihmettelin mutta suostuin. Kun sitten tavattiin vuosi sen jälkeen, otin asian puheeksi, ja hän sanoi että juu, oli tosi kiva että pyysin kaveriksi, vähän oli ihmetelly kun ollaan niin etäsiä, mutta että on se ollu kiva kun on voinu kattella kuulumisia...

Näistä valaistuneena kysin parilta muulta kaverilta, ja heille on käynyt samoin...

Facebook siis ystävystyttää ihan itsekseen, ei tarvii pyytää...

Mä olin lukevinaan jostain, että saattaisi nostaa uudestaan esiin. Tai sit kaveri on poistanut, ja päättänyt laittaa uudestaan. Miksi jätät roikkumaan, on ikävä pähkäillä sekoileeko fb, etkä kenties ole saanut/huomannut pyyntöä, kun poistaminen olisi sentään selkeä viesti, ettet pyyntöä kaipaa kys. henkilöltä. Vai luuletko olevasi hienotunteisempi näin, kun joku kenties kuukausia odottaa hyväksyntääsi, ja miettii eikö ole vastauksen arvoinen?

[QUOTE="pop";26127510]Se on hauska juttu tuo, tekee kaveripyyntöjä ihan itekseenkin. Tei itelleni joskus toisen profiilin yhtä juttua varten, ja yhtäkkiä olin itse pyytänyt itseäni kaveriksi (ja voin olla satavarma etten sellasta ollu tehny).

Sittemmin yks etänen tuttu pyysi minua kaveriksi ja ihmettelin mutta suostuin. Kun sitten tavattiin vuosi sen jälkeen, otin asian puheeksi, ja hän sanoi että juu, oli tosi kiva että pyysin kaveriksi, vähän oli ihmetelly kun ollaan niin etäsiä, mutta että on se ollu kiva kun on voinu kattella kuulumisia...

Näistä valaistuneena kysin parilta muulta kaverilta, ja heille on käynyt samoin...

Facebook siis ystävystyttää ihan itsekseen, ei tarvii pyytää...[/QUOTE]
ootko varma, ettei ne oo ollut niitä ehdotuksia vain, joita klikatessa kuvittelet hyväksyväsi pyynnön, kun todellisuudessa pyydätkin itse ehdotettua?

Kai mä en vaan osaa päättää otanko kaveriksi vai en, ja sitten ajattelen miettiä pari päivää ja se pyyntö jääkin viikoiksi roikkumaan. Mulla on periaatteena pitää vain vähän kavereita siellä ja sitten pelkään vähän sitä että joku loukkaantuu kun en otakaan kaveriksi. Tuskin kukaan erikoisemmin odottelee hyväksyntää, moni varmaan vaan pyytelee ketä facebook ehdottaa eikä itse edes muista ketä kaikkia on pyytänyt. Ja silloin kun noilta ulkomaalaisilta täysin tuntemattomilta tuli pyyntöjä niin en jaksanut vaan poistaa niitä kun niitä tuli parissa viikossa kymmeniä.

Pelottavaa kyllä tuo että facebook lähettelee noita pyyntöjä ihan itsekseenkin.

No tänäänkin on palstalla ollut joku joka odottelee kiihkeästi viestiinsä vastausta ihastukseltaan.
Ja mullakin on vain kourallinen kavereita, eikä mua oikeasti kiinnostakaan vanhojen tuttavien kuulumiset juurikaan, paitsi yksi. Luokittelin hänet läheisimmäksi ystäväkseni mitä mulla koskaan on ollut, ja olisin todella halunnut saada uudelleen yhteyden häneen.
Kuukauden odotin vastausta kaveripyyntöön, joten taisin erehtyä. Ja mietin kuitenkin, että jos sittenkin fb on jotenkin sekoillut, eikä hän saanut pyyntöä tai viestejäni, mutten nyt enää viitsi uudelleen kysyä.
Olen loukkaantunut, enkö ansaitse edes vastausta. Olisi nyt sitten edes vastannut "haista paska, en halua susta kuulla", niin ei tarvitsisi munkaan miettiä tätä enää.
En mäkään varsinaisesti kaveriksi olisi pyytänyt, mutta kun luin, että ei-kavereiden viestit hukkuvat usein sinne muut-kansioon, ja kun onnistuin vielä vahingossa sen pyynnön klikkaamaan, ajattelin, että ainakin hän jonkun yhteydenottoni saa.

Yhteistyössä