onko faktatietoa mahdollisesta passin voimassaoloaikavaatimuksesta matkan jälkeen EU-maissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kevään kuluessa on muutama työmatka tulossa ja passi vanhenee parin viikon päästä viimeisestä matkasta.

Onko jollain tietoa onko Iso-Britannialla ja/tai Ranskalla vaatimuksia passin voimassaolosta matkan jälkeen? Googlettamalla en löytänyt faktaa asiasta.

Viimeksi kun asiaa olen tarkastellut (en kyllä muista enää mistä ) niin Iso-Britannian kohdalla oli se, että passin pitää olla voimassa 6 kk matkan päättymisen (tai siis maasta poistumisen ) jälkeen. Tämä oli viime vuonna, kun siellä viimeksi kävin. Ranskasta en muista nähneeni tuota säännöstä.

tuntuu kyllä hassulta, että EU-maiden välillä olisi 6 kk? Ulkoministeriöstä eivät suostuneet sanomaan muuta kuin, että ottaa yhteyttä suurlähetystöön. Suurlähetystön nauhoitus ilmoitti, etteivät vastaa passikysymyksiin...

Taidan mennä suosiolla uudistamaan passin, niin ei tarvitse murehtia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuntuu kyllä hassulta, että EU-maiden välillä olisi 6 kk? Ulkoministeriöstä eivät suostuneet sanomaan muuta kuin, että ottaa yhteyttä suurlähetystöön. Suurlähetystön nauhoitus ilmoitti, etteivät vastaa passikysymyksiin...

Taidan mennä suosiolla uudistamaan passin, niin ei tarvitse murehtia.

Minä jostain sen olen joskus sen syynkin lukenut, mutta en muista enää. Olisiko se Schengen-sopimukseen liittyvää?

Yhteistyössä