onko hassua, jos neljännelle lapselle antaa nimeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sia"

Vieras
Esim. jos isän nimi on Heikki, niin Pekka Heikinpoika. Siis niillä kolmella ensimmäisellä lapsella (tyttöjä) on ihan ns. normi nimet.

Niin onko hassua, että vasta neljäs, joka on poika, saa isänsä nimen toiseksi nimeksi?

:)

Mä olen juntti, mutta mulle vois vähän tulla ensin olo, että poika on tyttöjä tärkeämpi ja on tehty neljäs lapsi, kun halutaan poika. Vaikka oikeasti tiedän, että yleensä lapset ovat yhtä rakkaita sukupuolesta riippumatta.

Eiks noi ...poika nimet ole jo muodista pois? Eihän nimeä Heikinpoika voi edes käyttää nimenä. Miksei nimi voisi olla Pekka Heikki ... . Kolmas nimi voisi olla isän toinen nimi.

Ihanalta miehen suvulta tästä kuulee kuitenkin, että eikö nämä muut sitten ole "Heikin" tyttäriä, kun pitää erikseen mainita ja vakuuttaa pojan olevan hänen jälkeläinen... ;) Mutta se on semmosta niiden kanssa, laittoi minkä nimen vain...

[QUOTE="vieras";24523761]Eiks noi ...poika nimet ole jo muodista pois? Eihän nimeä Heikinpoika voi edes käyttää nimenä. Miksei nimi voisi olla Pekka Heikki ... . Kolmas nimi voisi olla isän toinen nimi.[/QUOTE]

Muodille ihan sama. Lapselle annetaan kaksi nimeä vain.

[QUOTE="vieras";24523758]Joo, mut sitten jos tulee ero, niin mua ärsyttäis kun mun lapsella olis mun ex-ukon nimi...[/QUOTE]

Ja 50% myös ex-ukon geenejä! Inhottavaa...

No minusta kuulostaa siltä, että vihdoinkin on saatu poika taloon ja se se vasta on merkityksellistä - ei niille tytöille niin väliä. Että heräshän se isäntäkin tykkäämään lapsestaan kun se on poika.

[QUOTE="vieras";24523785]No minusta kuulostaa siltä, että vihdoinkin on saatu poika taloon ja se se vasta on merkityksellistä - ei niille tytöille niin väliä. Että heräshän se isäntäkin tykkäämään lapsestaan kun se on poika.[/QUOTE]

Tätä minä juri pelkään, että ajatellaan. Kun nimenomaan ei olla neljättä tai sitä ensimmäistäkään tehty sen takia, että saataisiin jotain tiettyä sukupuolta oleva lapsi. Vaikka niin kaikki tulevasta vauvasta onnittelemaan tulleet on tietenkin ensimmäisenä olettaneet. Todella loukkaavaa.

Ehkä lapselle annetaan joku muu toinen nimi...

[QUOTE="vieras";24523758]Joo, mut sitten jos tulee ero, niin mua ärsyttäis kun mun lapsella olis mun ex-ukon nimi...[/QUOTE]

no kai se sen pojan isä on erosta huolimatta?

Mun mielestä kiva idea..:D Olisin iteki voinut meidän pojalle sellaisen nimen haluta... mutta kun isän nimi on sellainen, että sovi yhtään yhdistelmään XXXXnpoika, ni menipä se nimi sitten ö-mappiin..:/
Ja ei ole tyhmää, että vasta neljännelle antaa... Miksi olis? :O

[QUOTE="sia";24523815]Tätä minä juri pelkään, että ajatellaan. Kun nimenomaan ei olla neljättä tai sitä ensimmäistäkään tehty sen takia, että saataisiin jotain tiettyä sukupuolta oleva lapsi. Vaikka niin kaikki tulevasta vauvasta onnittelemaan tulleet on tietenkin ensimmäisenä olettaneet. Todella loukkaavaa.

Ehkä lapselle annetaan joku muu toinen nimi...[/QUOTE]

Niinpä. Mutta vaikka en haluaisi, niin tuollainen ajatus pyyhälsi ensimmäisenä pintaan.

Mun mielestä kiva idea..:D Olisin iteki voinut meidän pojalle sellaisen nimen haluta... mutta kun isän nimi on sellainen, että sovi yhtään yhdistelmään XXXXnpoika, ni menipä se nimi sitten ö-mappiin..:/
Ja ei ole tyhmää, että vasta neljännelle antaa... Miksi olis? :O

Siksi, kun se on se kaikkien kauan odottama ja kauan kaipaama POIKA! Siksi se voisi olla tyhmää, kolme vanhempaa sisarusta ovat tyttöjä.

[QUOTE="sia";24523815]Tätä minä juri pelkään, että ajatellaan. Kun nimenomaan ei olla neljättä tai sitä ensimmäistäkään tehty sen takia, että saataisiin jotain tiettyä sukupuolta oleva lapsi. Vaikka niin kaikki tulevasta vauvasta onnittelemaan tulleet on tietenkin ensimmäisenä olettaneet. Todella loukkaavaa.

Ehkä lapselle annetaan joku muu toinen nimi...[/QUOTE]
Älä nyt pelkää mitään tommosia. Teet niin kuin olette meinanneet. Älä välitä siitä mitä muut sanoo.

[QUOTE="vieras";24523785]No minusta kuulostaa siltä, että vihdoinkin on saatu poika taloon ja se se vasta on merkityksellistä - ei niille tytöille niin väliä. Että heräshän se isäntäkin tykkäämään lapsestaan kun se on poika.[/QUOTE]

Peesi. Aivan sama ajatus tulee minullekkin.

Yhteistyössä