Onko hautajaisetkin nykyään täyttä rahastusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pintelin

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
11 065
0
36
Äijän pappa otti ja nakkas lusikan nurkkaan ja tuossa just mulle kertoi kun anoppi oli käynny kyselemässä hintoja.Halvin arkku puukehikko ja paperista tehty päällystä 380e? :o Jos haluaa kirkonkellojen soivan sekin kuulemma maksaa...Pöytäliinojen vuokraus jatkopaikalle 74e? :o Mitähän maksaa ruumiin kuljetus 50km matka? :o Taidan olla kuolematta kun on noin kallista. :/

Kuuluiko kirkkoon? Ei täällä ainakaan maksanu kirkonkellojen soitto mtn viime marraskuussa. Ja meillä siis soi kellot (sielunkellot) silloin illalla kun käytiin iskä hakemassa sairaalalta kylmiöön odottamaan hautajaisia sekä hautajaispäivänä normaalisti ennen ja jälkeen siunaustilaisuuden.

Se on kallista kun meillä päin joutuu maksaa jo säilytyksestäkin vuokraa ja kesällä oli jonoa niin tuli kallis lasku omaisille. Kuljetus maksaa myös oliskos ollu mun isältä 50? ja matkaa 5km. Mutta muistotilaisuus niin siellä onneksi pöytäliinat sisälty ruokaan ja muuhun palveluun. Kuoleminen on h...tin kallista

Moni vanhempi ihminen ennakoi asian, juuri noista syistä, ja on laittanut rahan sitä varten että saa tietynlaisen arkun ym. rekvisiitan. Mutta onhan se kuitenkin todella iso hintahaarukka. Jos antaa ruumiin esim. lääketieteen käyttöön ja tuhka ripsotellaan johkin muistolehtoon, ei voi tulla kalliiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Kuuluiko kirkkoon? Ei täällä ainakaan maksanu kirkonkellojen soitto mtn viime marraskuussa. Ja meillä siis soi kellot (sielunkellot) silloin illalla kun käytiin iskä hakemassa sairaalalta kylmiöön odottamaan hautajaisia sekä hautajaispäivänä normaalisti ennen ja jälkeen siunaustilaisuuden.
Kuului kirkkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Ne arkut tehdään käsityönä ja se maksaa. Jos siellä on pienikin virhe niin se arkku palautetaan.

Niin joo, vainaja reklamoi jossain vaiheessa kun huomaa? Ei oo varmaan paljon valituksia tullu.

Joo kyllä pitää iso rahasäkki olla kun kuolema oveen kolkuttaa, kallista on sanon minä :kieh: mutta siis vainajan varoistahan kulut menee, eikö? vai olenko aivan väärässä. Olen siis vanhempani haudannut ja niin meillä ainakin meni, emme me lapset mitään maksamaan joutuneet. Ja jos vainajalla ei ole varoja sosiaalitoimistohan siinä apuun tulee :/

Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
Siinä luulossa minäkin olen ollut että vainajan rahoista hautauskulut maksetaan ja anotaan tarvittaessa hautausavustusta Kelalta(?)... vaiko sossusta?
Vainaja on tässä tapauksessa persaukinen.Sossusta oli sanottu et n.300egeä arkkuun ja 100egeä jatkoille ruokaan ym...

joo vainajan varoista menee kulut. mutta kun jos ei ole varoja niin ei ne kelat tai sossut nyt ihan kaikkea maksa. ei meillä ainakaan maksanut. en minä toki ole noita kuluja joutunut maksamaan. mutta isän vaimo joutui. jotain apua sai soskusta ainakin. mutta meni omastaki pussista.

Yhteistyössä