Onko hobby hallilla oikeutta tällaiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esko

Vieras
Ostin 400e maksavan tuotteen hobby hallista osamaksulla. Nyt yksi erä on viivästynyt. Eräpäivä oli 10.1 ja on maksamatta. Tänään tuli lasku, johon on merkitty joko jäljellä oleva velka. Ellen maksa heti, se menee perintätoimistolle. Voiko erännyttää noin?

Mitä tapahtuu, jos nyt maksan 10.1 ja 10.2 olevat laskut ja loput jätän myöhemmäksi? Meneekö se perintään?

On oikeus. Olet sopinut Hobbarin kanssa sopimuksen ja olet nyt rikkonut sen. Ovat huolissaan - ihan ymmärrettävästi - rahoistaan joten sopimus katkesi nyt.

Lue sopimusehdot, siellä varmasti on tuollainen mainittu.

juu voi tulla, luin uuestaan nytten tuon alotuksen....

ja soita jatkossa sinne aina ETUKÄTEEN ja sovi että voitko maksaa myöhemmin sen erän. tosin jatkossa se voi olla hankalaa jos kerta on jo kerran tullu tommonen muistutus...

Voi tietysti olla että heillä maksumuistutukset hoitaa perintätoimisto ja tarkoittivat kirjeellä sitä, suoraan perintään ei voi mennä. Mutta soita laskuttajalle ja sovi maksuaikaa lisää, yleensä ei ole ongelma.

Eikö ennen tullut silti maksumuistutus? Mietin vaan sitäkin, kun osamaksusopimuksissa yleensä lukee: erääntyy, jos on edelleen maksamatta (ne tietyt erät) ja pitää olla tietty prosenttimäärä jne....ja aikaa kulunut enempi kuin 3 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja esko:
Eikö ennen tullut silti maksumuistutus? Mietin vaan sitäkin, kun osamaksusopimuksissa yleensä lukee: erääntyy, jos on edelleen maksamatta (ne tietyt erät) ja pitää olla tietty prosenttimäärä jne....ja aikaa kulunut enempi kuin 3 viikkoa.

ota kuluttaja-asiamieheen yhteyttä niin sieltä saat sen oikean tiedon.

Alkuperäinen kirjoittaja paljon tilannut:
Ei mulle ole koskaan noin käynyt vaikka joskus joku erä unohtunut maksaa.

Sepä se. Ei minullakaan ole aiemmin ollut ongelmia. Tulikohan tällekkin firmalle nyt se ahneus, joka jo elisalla ja sähköyhtiöllä on. Elisalta tuli jopa sellainen lasku perintätoimistolta,joka ei ollut erääntynyt vielä.

Lähettävät tuollaisen laskun vasta kolmannen maksumuistutuksen jälkeen. Kyllä on nyt tainnut jäädä muutama kirjekuori avaamatta, tai sitten Hobbari on mokannut.

Mutta nou hätä, soita sinne ja sovi, että hoidat maksut ajan tasalle. Ei sinun tarvitse sitä koko summaa kerralla maksaa, jos vaan otat sinne yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja minätoinen:
Lähettävät tuollaisen laskun vasta kolmannen maksumuistutuksen jälkeen. Kyllä on nyt tainnut jäädä muutama kirjekuori avaamatta, tai sitten Hobbari on mokannut.

Mutta nou hätä, soita sinne ja sovi, että hoidat maksut ajan tasalle. Ei sinun tarvitse sitä koko summaa kerralla maksaa, jos vaan otat sinne yhteyttä.

Ei todellakaan ole jäänyt kirjeitä avaamatta. Ja ajattele, ehtisikö hobby hall edes lähettää kolmea muistutusta, kun eräpäivä tosiaan oli 10.1. Tuskin edes kahta!!!

Enkä ole missään väittänyt, etteikö tämä olisi minun omaa tyhmyyttäni. Kysyn nyt vaan oikeuksien perään.

nyt soita heti sinne!
mulla kävi ihan samoin. se sano että jos maksaa vaan sen ekan erän ni ohjelma kattoo sen automaattisesti jotenki käsirahaks ja että haluatkin maksaa kerralla, jos ei seuraavaa ala kuulumaan
ihan oli ok, laitto vaan merkinnän sinne et maksan osissa

Alkuperäinen kirjoittaja paljon tilannut:
Ei mulle ole koskaan noin käynyt vaikka joskus joku erä unohtunut maksaa.

Sepä se. Ei minullakaan ole aiemmin ollut ongelmia. Tulikohan tällekkin firmalle nyt se ahneus, joka jo elisalla ja sähköyhtiöllä on. Elisalta tuli jopa sellainen lasku perintätoimistolta,joka ei ollut erääntynyt vielä.

Meillekkin tuli tällänen Elisanlasku..Kiva!

Ostin 400e maksavan tuotteen hobby hallista osamaksulla. Nyt yksi erä on viivästynyt. Eräpäivä oli 10.1 ja on maksamatta. Tänään tuli lasku, johon on merkitty joko jäljellä oleva velka. Ellen maksa heti, se menee perintätoimistolle. Voiko erännyttää noin?

Mitä tapahtuu, jos nyt maksan 10.1 ja 10.2 olevat laskut ja loput jätän myöhemmäksi? Meneekö se perintään?

Minulla meni perintään ihan samassa tilanteessa. Maksoin sitten 633,33e samantien. Ja perintätoimisto halusi 45e. Valitin toki mutta edes perintätsto ei saanu ketään Hobby Hallilta kiinni. Käskivät vaan tehdä valituksen jos harmittaa.

Miksi ihmeessä et ole soittanut sinne etukäteen että et voi maksaa eräpäivänä. Nuo kun on luottosopimuksia nuo osamaksujutut niin ne kyllä voi mennä suoraankin ulosottoon riippuen luotonantajasta. Neuvoteluvaraa on lähes aina, mutta vain jos sopii etukäteen.

Minä ainakin meilasin 11 kertaa, ei ainoatakaan vastausta. Niin ja 42e meni puhelinlaskussa extraa jonotuksesta. En ikinä saanut vastausta. Oli ainakin meilit ja puheluerittely todisteena kun menin kuluttaja asiamiehelle. Joka edelleen vänkää niitä hukkaan menneitä rahoja takas. Kun 86e meni hukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Milkkis:

Minulla meni perintään ihan samassa tilanteessa. Maksoin sitten 633,33e samantien. Ja perintätoimisto halusi 45e. Valitin toki mutta edes perintätsto ei saanu ketään Hobby Hallilta kiinni. Käskivät vaan tehdä valituksen jos harmittaa.

Ihan laillista perintätoimistolta. Loput on asiakkaan ja toimeksiantajan välistä kinaa, pt on oman hommansa tehnyt.

Selvisihän tämäkin.
Eli lopullisessa laskussa on jotain vanhoja joulukuun maksumuistutuslaskuja. Eli 31euroa on karhuttu joulukuussa (edellinen, joulukuun erä), olen sen maksanut 36 euron ekalla karhulaskulla. Ehti tulla toinenkin karhu, vaikka olin jo maksanut.
Nyt tämän vitosen(joka jäänyt roikkumaan) takia karhutaan koko summaa. Että joopati joo vaan tuon firman kanssa.

Selvisihän tämäkin.
Eli lopullisessa laskussa on jotain vanhoja joulukuun maksumuistutuslaskuja. Eli 31euroa on karhuttu joulukuussa (edellinen, joulukuun erä), olen sen maksanut 36 euron ekalla karhulaskulla. Ehti tulla toinenkin karhu, vaikka olin jo maksanut.
Nyt tämän vitosen(joka jäänyt roikkumaan) takia karhutaan koko summaa. Että joopati joo vaan tuon firman kanssa.

Ittees voit syyttää. 400 ? ei taatustikkaan ole kauhee erä.

Yhteistyössä