onko hopea kihla- ja vihkisormus epänormaali?? pitääkö sen olla kultaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jjj"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miulla kihlasormus on hopeaa. Vihkisormus valkokultaa. Nyt jos saisin valita uudestaan, niin ottaisin vihkisormuksenkin hopeisena. En tykkää keltakullan väristä ja tuo valkokultainen sormus on jo kertaalleen rodinoitu ja pian pitäis viedä taas... hintaa tulee vuosien mittaan kivasti tuolle valkokultasormukselle kun n. 4-5 vuoden välein saa rodinoida...

Hopea on pehmeämpää materiaalia, ja itsellä ainakin hopea meni neljän vuoden jälkeen naarmuiseksi ja sitten kovassa kulutuksessa meni myös katki. Pitkäaikainen hopeasormus ei ehkä ole, mutta sitten taas nolo se ei ole. Itselleni olisi nykyisen kanssa kihlaksi sopinut hopeinenkin, mutta mies halusi ostaa mieluummin kultaisen, koska hopea ei kestä niin kauaa... :)

Jotkut papit ei suostu vihkimään paria, jos sormus ei ole perinteinen kultainen. Maistraatissa ei olla niin tarkkoja. Kannattaa kysellä etukäteen, ettei sitten ole nolo tilanne edessä siellä kirkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja älä..;25878191:
Hopeassa näkyy naarmut heti, ja on kamalan näköinen jo vuoden käytön jälkeen. Miettisit vielä!

Itselläni on ollut samat hopeasormukset yötä päivää, toinen 8 ja toinen 12 vuotta, eikä ole mitenkään rumiksi mennyt.

Itsekin haluaisin hopeisen kihlasormuksen, ajattelin että sitten kaksivärinen kultainen vihkisormus vois jopa sopia sen kanssa yhteen, ehkä.

Suomalaisessa hopeassa ei ole nikkeliä. Minulla on todella paha nikkeliallergia. Vihkisormukseni on hopeinen Kalevala-koru eikä ole mennyt 6 vuodessa miksikään, vaikka en koskaan ota sitä sormestani.

Eikös valkokulta ole hopeaa suositumpi myös sen takia, että hopea tummuu? Ja sormus joka on kuitenkin käytössä koko ajan myös likaantuu ja tummuu varmaan todella nopeasti jos se on hopeaa..

Hopea tummuu jos sitä EI käytetä. Itse en ole koskaan omia sormuksia putsaillut (hurjat pöpöpesäkkeet :D ), ja hienosti ne kiiltää about 10 vuoden jälkeenkin. Rannekorutkin on ollut yhtäjaksoisesti päällä yli 5v, ja kiiltelevät ihan kuin uudet :)

Mun mielestä hopea ja valkokulta näyttää ihan samalle, en siis itse ottais. Toisaalta, jos näen valkokultaisen sormuksen morsiamen sormessa, niin en erota onko se maksanut 1999€ vai 9,90€. Ota itse sellainen kuin tykkäät!

Yhteistyössä