Onko huono idea 4v lahjapyynnöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4v lahja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4v lahja

Vieras
Lapsella aivan tajuttomat määrät leluja,ainokainen kun on eli ei siis haluta leluja lahjaksi. Mietin että olisiko paha asia jos pyytäisi kummeiltaan joita 2 kpl yhteistä aikaa. Synttärit vasta syksyllä mutta mietin jo nyt. Toisella kummilla 3 lasta mutta lapset jo aikuisia ja toinen kummi nuori mies jolla ei omia lapsia eikä kokemuksia lapsista. Ajattelin jos kummit voisivat käydä lapsen kanssa jossain tms. siis ihan muutaman tunnin vain eikä sen tarvitsisi mitään maksaa.

Eikö lapsi itse saa toivoa mitä haluaa? Eniveis ihan kiva idea, mutta kyllä mä kysyisin lapseltakin, tuo kuulostaa lähinnä siltä, että lapsi pois jalosita, jotta äippä saa omaa aikaa. Mutta vaikea sanoa kun en tunne lastasi/kummejasi, voi olla kivaakin :D

[QUOTE="vieras";26330475]Oikein hyvä idea. Kannattaa vain lasta vähän valmentaa ottamaan tuollainen lahja vastaan. Voi olla 4-vuotiaalle vaikeaa.[/QUOTE]

Saa kyllä muilta vierailta ihan tavaralahjoja että ilman niitä ei jäisi.

Eikö lapsi itse saa toivoa mitä haluaa? Eniveis ihan kiva idea, mutta kyllä mä kysyisin lapseltakin, tuo kuulostaa lähinnä siltä, että lapsi pois jalosita, jotta äippä saa omaa aikaa. Mutta vaikea sanoa kun en tunne lastasi/kummejasi, voi olla kivaakin :D

Saa lapsi itse toivoa mitä haluaa.Lapsi on kovin sosiaalinen ja varmasti haluaisi tutustua kummeihinsa nyt näkevät vain 1 kerran vuodessa synttäreillä.

Minä panostan ihan itse kummilasten kohdalla yhteiseen aikaan, teatteria, hoploppia, uimahallia. Kerran kaks vuodessa jotain extraa, synttärinä pieni paketti (vaatetta, herkkuja, askartelutarvikkeita tm kulutettavaa)

Kummilapsia 7kpl joten siksi harvemmin touhutaan,

Myös omille lapsille toivon sitä yhdessä olemista

Mun toisen lapsen kummeilla on itselläänkin suht samanikäisiä lapsia. He usein antavat lapselle jotain pientä synttäreillä + 'lahjakortin' kummien kanssa jonnekin sovittuna ajankohtana. Kerran kävivät museossa (lapsi halusi sinne) + jätskillä, kerran teatterissa yms. He laittavat omat lapsensa silloin hoitoon ja keskittyvät vain tähän kummilapseensa. Arvostan tätä ihan äärettömästi!
Toisen lapsen kummit ostavat lahjaksi vaatetta tai lelun mutta he viettävät muuten aikaa lapsen kanssa (meilläkin on saman ikäiset lapset, joten yökyläilyjä yms on paljon).

Mun mielestä toi on kiva idea, ihan varmasti lapsikin arvostaa sitä. Kyllä niitä leluja vaan on ja kertyy vaikka kummi antaisikin lahjaksi aikaansa eikä materiaa :D. Hlökohtaisesti arvostan enemmän aikaa kun tavaraa kummeilta, en odota edes kenenkään ostavan tavaraa lapselleni, kummitkin on valittu siten, että heidän kanssaan haluaisinkin lapseni viettävään aikaa.

Oma aika on kyllä kiva juttu, itsekin annan sitä pikkusiskolleni paljon lahjaksi, kummityttöni kun on. Tänä vuonna otamme pikkusiskon mukaan Turkin reissulle. Monena vuonna olen vienyt Särkänniemeen, shoppailemaan, syömään, puistoon.. Mitä ikinä on halunnut tehdä :) Tykännyt tosi paljon, kuten lahjoistakin.