Onko hyvä syy lopettaa ystävyys, kun toinen ei halua liittyä Facebookiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä mieltä olette? Ystävyys alkoit aikaa ennen Faebookia, vähitellen yhteydenpito väheni, ystävä kertoi, että mieluummin pitäisi yhteyttä Facebookin kautta. Toinen ei ole halunnut liittyä Facebookiin, mutta koitti kyllä pitää yhteyttä samaan tapaan muita reittejä, kuten aikaisemminkin. Lopulta hän sai kuulla, ettei ystävyys voi jatkua, kun yhteyttä ei pidetä sen helpon kanavan kautta, Facebookin.

Olisiko hänen kannattanut tästä syystä liittyä?

Toki, toki sehän on vähintään joku rikollinen, kun ei ole ymmärtänyt naamakirjaan liittyä?:o Ne ketkä ei ole facessa on jotain kolmannen luokan kansalaisia, rikollisia, narkkeja, juoppoja?

[QUOTE="Sandelson";28781758]Paras syy ikinä. Not.[/QUOTE]

Oikeasti tietysti ymmärrän, että syy on jossain muussa, vaikkapa vaan etääntymisessä ja elämäntilanteiden muuttumisessa, tai hän ei vaan enää välittänyt. Mutta voi olla, että sellainen kevyt yhteydenpito olisikin jatkunut, jos olisin liittynyt Facebookiin.

Justiinsa. Itsekin olen joutunut hyväksymään sen tosiasian, että olen suurimman osaa aikaa ihan pihalla kaverien kuulumisesta kun en faboon liity, mutta ei nyt kukaan sentään ole ystävyyttä siksi lopettanut...

Juu onhan se joillekin ongelma, kun en oo fb:ssa. Ei oo välit menny, mutta allekirjoitan kyllä ton nimimerkin "näin" kommentin - oon kanssa siellä pihalla ja pahasti. Mut en aio siltikään liittyä!

Juu onhan se joillekin ongelma, kun en oo fb:ssa. Ei oo välit menny, mutta allekirjoitan kyllä ton nimimerkin "näin" kommentin - oon kanssa siellä pihalla ja pahasti. Mut en aio siltikään liittyä!

Minulla ei ole suurta ystäväpiiriä, joten siinä mielessä en ole jäänyt rannalle sellaisen tapahtumista, vain tämä yksittäinen aikoinaan tärkeä ystävä on nyt ilmeisesti kokonaan menetetty. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28781769:
Justiinsa. Itsekin olen joutunut hyväksymään sen tosiasian, että olen suurimman osaa aikaa ihan pihalla kaverien kuulumisesta kun en faboon liity, mutta ei nyt kukaan sentään ole ystävyyttä siksi lopettanut...

Jotkut kertovat koko elämänsä facessa, mutta suurin osa esim mun ystävistä ei kerro siellä mitään oikeasti merkittävää. Ne oikeasti merkittävät asiat kerrotaan sitten naamatusten tai vaikka puhelimessa tai tekstareilla ja sähköpostilla yksityisesti. Itsekään en kerro juuri mitään oleellista tietoa itsestäni facessa. Enkä sitä mitä meidän perheelle tai minulle oikeasti kuuluu.

[QUOTE="Vieras";28781909]Jos jonkun elämä on siellä bookissa antaa olla, itse kannattaa elää oikeaa elämää.[/QUOTE]

Näin olen tehnytkin, joskus vain kaipaan sitä ystävyyttä. Ja olen koittanut miettiä, miksi minä edelleen olen niin vastahakoinen Facebookia kohtaan ja onko se viisasta tai lapsellista, jos sen vuoksi menettää ystävän. Olin noin viisi vuotta sitten ihan varma, että parissa vuodessa koko juttu (FB) kuivuu kasaan, mutta niin ei ole käynyt.

Facebook on oikein kätevä väline pitää kaveriporukan kesken chat-ketjua, jonne voi kerralla kommentoida viikon kuulumisia tietylle rajatulle porukalle. Sanoisin että lähes kaikki facebookkiin liittyneet ovat saaneet siitä enemmän hyötyä kuin haittaa. Vaikea ymmärtää miksi joku ei haluaisi helpottaa yhteyden pitoa liittymällä sinne. Voihan sitä käyttää salanimea, rajata yksityisyyden jos haluaa olla yhteyksissä vaan tiettyihin henkilöihin jne.

• Tykkää
Reactions: Björn
[QUOTE="vieras ap";28781941]Näin olen tehnytkin, joskus vain kaipaan sitä ystävyyttä. Ja olen koittanut miettiä, miksi minä edelleen olen niin vastahakoinen Facebookia kohtaan ja onko se viisasta tai lapsellista, jos sen vuoksi menettää ystävän. Olin noin viisi vuotta sitten ihan varma, että parissa vuodessa koko juttu (FB) kuivuu kasaan, mutta niin ei ole käynyt.[/QUOTE]

Facebook on vain yksi väline, kuten puhelin ja sähköpostikin. Kyllä minä ystävyyden takia ja yhteydenpidon helpottamiseksi FB:hen liittyisin. Ei liittymällä mitään menetä.

Facebook on vain yksi väline, kuten puhelin ja sähköpostikin. Kyllä minä ystävyyden takia ja yhteydenpidon helpottamiseksi FB:hen liittyisin. Ei liittymällä mitään menetä.

Miten siellä siis oikein pidetään sitä yhteyttä, viitsitkö vähän kertoa minulle? Olen vain hyvin ohimennen nähnyt toisten käyttävän Facebookia. Minä en kuulu mihinkään sellaiseen kaveripiiriin, jossa tuollaisia kuvaamiasi chat-ketjuja käytettäisiin eikä minulla ole sellaisia harrastuksiakaan, joissa voisin kuvitella Facebookia käyttäväni. Mielelläni ymmärtäisin, miksi aikaisemmin ihan kätevä tapa pitää yhteyttä on nyt huono tai vaikea ja Facebook olisi parempi. Ja uskon, kun minulle selitetään :)

Facebookissa voi avata keskusteluja privaatisti toisen käyttäjän kanssa. Kuten messengerissä, jos olet joskus sitä käyttänyt. Tällaisia keskusteluja voi avata myös useamman kuin kahden hennkilön välillä, viestit säilyvät facebookissa ja niitä pääsee kyseiset henkilöt myös myöhemmin lukemaan. Eli ei vaadi jatkuvaa paikalla oloa. Facebookin toiminnoista ohjeita löydät mm. täältä:
Facebookin käyttö - perusteet

Facebookissa voi avata keskusteluja privaatisti toisen käyttäjän kanssa. Kuten messengerissä, jos olet joskus sitä käyttänyt. Tällaisia keskusteluja voi avata myös useamman kuin kahden hennkilön välillä, viestit säilyvät facebookissa ja niitä pääsee kyseiset henkilöt myös myöhemmin lukemaan. Eli ei vaadi jatkuvaa paikalla oloa. Facebookin toiminnoista ohjeita löydät mm. täältä:
Facebookin käyttö - perusteet

Kiitos! Messengeriä käytinkin monta vuotta, joten jos se on samantapaista, varmaankin oppisin :)

Ei ole hyvä syy, eipä oo kovin vaikeeta pitää yhteyttä vaikka sähköpostilla, tekstareilla tai soittamalla.

Viimeksi muokattu:
Tyyppi ilmeisesti kokee yhteydenpidon "ystävien" kanssa liian hankalaksi, jos he eivät ole FB:ssä. Toisin sanoen, "ystävät" ovat niin samantekeviä tälle tyypille, ettei viitsi sitten enempää nähdä heidän eteensä vaivaa, ellei ystävyyssuhteet hoidu FB:n kautta. :D Itse en ole juuri osaksi tämän johdosta FB:ssä. Erottuu ne jyvät akanoista. Ne oikeat ystävät pitävät muutenkin yhteyttä. Haluan elää oikeasti omaa yksityistä elämääni, en FB elämää, ja ne ketkä ovat tarpeeksi kiinnostuneita kuulumisistani, voivat aivan vapaasti ottaa yhteyttä. Muuten vaan uteliaat joutuvat kyllä näin ollen näkemään enemmän vaivaa, mikäli ovat minusta kiinnostuneita. :)

Todella suppeaa ajattelumallia, jos ei keksi muuta kuin pitää yhteyksiä Facen kautta. KUn ei se vaan kaikille sovi. MInä koen itseni siellä pääsääntöisesti yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi, enkä ryhtyisi näkemään vaivaa keksimällä päivän juttuja elämästäni saadakseni peukutuksia ja vastakommentteja. Ihmisten seura pitäisi voida ansaita helpommallakin etenkin kun facessa aikaa saa myös kulumaan.

Jotkut tuttuni elävät niin täysillä facessa, että puistattaa kuinka heidän merkittävin vuorovaikutus on vain siellä. TUlee mieleeni lasipurkissa pyristelevä perhonen, joka ei pääse kunnolla lentämään. Siis ihminen nököttää laitteen ääressä ja sulkee kaiken muun elämän ulkopuolelleen. Ettei enää tajua, miten hyvä ystävyys on muutakin.

Minusta Fb on ihan kätevä tapa muun yhteydenpidon tueksi, mutta ei sillä tosiystävyyden kanssa ole mitään tekemistä. Luulen, että ystävyytenne on muuten väljähtänyt syystä tai toisesta, ja tämä on ystäväsi tekosyy. Ei kukaan tee pesäeroa tärkeisiin ihmisiin tuosta syystä!

Mutta niitä hyötyjä, kun kysyit... itse chattailen aika useinkin facebookin kahdenkeskisessä chatissä muutaman hyvän ystävän kanssa kun lapset ovat nukkumassa, on ilmaista yhteydenpitoa ja musta kätevä tapa jutella. Sitten musta on kiva katsoa kavereiden kuvia, eipä niitä tulisi muuten samalla tavalla nähtyä. Ja mulla on pari kaveriporukkaa, joiden kanssa on tosi helppo sopia tapaamisista ym. fb:n ryhmäviesteillä... Ulkamailla asuvan sukulaisen kanssa on myös helppo ja halpa viestitellä fb:n kautta. Ja sitten ostan ja myyn lastenvaatteita parilta laadukkaalta facebook -kirppikseltä, erityisesti Polarn o. Pyretin kirppiksellä on musta tosi hyviä löytöjä. Että siinä niitä hyötyjä, joita keksin heti. Ja musta on hauska lueskella kavereiden päivityksiä.

• Tykkää
Reactions: Porho
Mä olen ihan hulluna facebookiin, mulla on se melkein koko ajan auki, tai oikeestaan on koko ajan, jos kone on auki. Toisinaan päivitän sinne juttuja tasaseen tahtiin kerran pari päivässä, linkitän kuvia, musiikkia jne. Toisinaan menee päiviä, ettei jaksa jakaa mitään. Mulla on kavereita, jotka jakaa melkein kaiken elämästään, jotkut on päivittäny viimeks vuonna muusi ja nakki, mutta tiedän heidän olevan fb:ssä kuitenkin lähes päivittäin. Vanhoihin kavereihin ja sellasiin, jotka asuu kaukana (esim serkut) tulee pidettyä joku yhteys fb:n välityksellä. Lisäksi eri ryhmistä oon saanut uusia tuttavia ja ystäviä. Mä niin TYKKÄÄN!

Ja se yhteydenpito, juu on helppoa, ihan kuin mese ennenvanhaan se chat-mahdollisuus. Myös se, että viestin voi jättää toiselle ja tämä näkee sen tullessaan facebookiin, ei huku sähköpostin roskaposteihin tärkeät viestit.

Facebookin ihanuus on siinä, että säätelet itse, mitä näytät itsestäsi, kuinka paljon kerrot asioistasi, kenet huolit kaverilistallesi. Voit tehdä tilin vaikka etunimillä, mullakin on kavereissa Elli Nooria, kun eivät jostain syystä halua sukunimellä olla siellä, tietty anonyymiys säilyy tällä tavalla.

Yhteistyössä