onko hyväksyttävää että koulusiivooja käy tupakalla tauoillaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja what again
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja toisaalta, kaikki jotka lasten kanssa töitä tekevät ovat tavalla tai toisella niille lapsille esimerkkejä. Jos opettaja käy ensin tupakalla ja tulee sitten pitämään tupakkavalistusta oppilailleen, niin uskottavuus katosi savuna ilmaan. Siivooja ei suoranaisesti työskentele oppilaiden kanssa, mutta jos hän polttelee koulun alueella, se antaa oppilaille sen kuvan että koulun alueella polttaminen on ok. Jos taas luikkii lähimetikköön, sekin antaa vähän omituisen kuvan.

Mun lapsen päiväkodissa on tätejä jotka polttavat. He käyvät tupakalla päiväuniaikaan ja päiväkodin ulkopuolella. Se ei ole koskaan häirinnyt mua mitenkään. Enkä mä tuomitsisi sen siivoojankaan tupakkitaukoa, kunhan se ei ole koulun alueella ja oppilaiden silmien alla.

Kukahan se dorka on? Jos ajatellaan asiaa tasa-arvoisuuden kannalta, niin kaikilla ammattiryhmillä pitäisi olla tässä asiassa samat oikeudet ja velvollisuudet. Asiastahan on laissakin päätetty. Nykyään se ei tosin mene tupakointioikeuden kautta vaan sen kautta, että muilla on oikeus oleskella savuttomassa ympäristössä.

Miksi ihmeessä sinua häiritsee se, että joku käy TAUOILLAAN polttamassa tupakan jossain tupakkapaikalla tai muualla, jossa se ei ketään häiritse? Ihan tosi, miksi ihmeessä jotain ihmistä se häiritsee?? En vaan ymmärrä. Ja ei, en polta itse, jos joku nyt sitä miettii.

[QUOTE="vieras";26531248]Voi rakas pieni, kun ketään ei sun työpaikkasavuttomuus kiinnosta, kun puhutaan nyt koulusiivoojan savuista. Aloita oma ketju, johon voi tulla lukemaan ne, joita asia oikeasti kiinnostaa.[/QUOTE]

:D

Kyllä sua pännii kun huomasitkin mokanneesi.

No ei se mitään, ei kukaan varmaan huomannut. :D

[QUOTE="vieras";26531254]Kerrotko vielä, että missä minä "mokasin"? En ihan oikeasti nyt ymmärrä sinua yhtään, vaikka yritätkin nyt selvästi jostain syystä ärsyttää :) Ei onnaa hei, olen lomalla eikä minua tällaiset provoilut saa raivostumaan :)[/QUOTE]

Minä yritän ärsyttää?? Sinä se aloitit typerästi arvostelemaan minun "tyhmiä vertauksiani". Minä koitin moneen kertaan kertoa mitä todella asialla tarkotin, mutta sinä vain jankkasit paikallasi. Ja kyllä, toki muakin alkaa pännimään jos joku haukkuu ihan syyttä suotta, ja alan kyllä kirjoittaa siihen malliin takaisin.

Ketjuissa saa kertoa myös omia kokemuksiaan yms. jos niitä on asiaa liipaten. Se että sinä koitat ensin muuttaa kertomaani vertaukseksi ja sitten koitat sanoa ettei ketään kiinnosta, lähde menemään (oikein hienoon teinianstityyliin kun ei enää muuta keksitä), ei muuta asiaa miksikään. Asiani oli ihan asiaa, ja ihan oikeaa sellaista joka liittyi tähän aloitukseen. Ei hölynpölyä, vaikka kovasti koitit sen sellaiseksi muuttaa.

Että sinulla se huono päivä on. Mutta peace vaan, koita hengähtää ja aloita sitten uudestaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
heh, kiitoksia hyvin värikkäistä vastauksistanne :D tällä siivoojalla tauot ei kuulu työaikaan. ja mun puolesta polttakoot sen tupakkansa tauoillaan niin että ei kuitenkaan lasten silmien edessä ole. työskentelen tämän siivoojan kanssa samassa paikassa ja hän on käynyt tupakalla oman autonsa takana tauoillaan. ei se mua häiritse. ajattelinkin vaan kun KUNTA on SAVUTON. esimies ei hänen tupakkatauoistaan tiedä, enkä mä ole ajatellutkaan kertoa. hyvin työnsä hoitaa ja nyt kesäaikaan pössytelkööt vaikka koulun pihalla kun lapset on lomilla. kouluissa perussiivoukset menossa kesäaikaan.

Siinä vaiheessa kun lasten vanhemmilta voidaan kieltää tupakointi lastensa ollessa jollain tavalla läsnä (esim. pihalla tai parvekkeella käyminen), niin sitten voidaan puuttua muiden tupakoitiin.

heh, kiitoksia hyvin värikkäistä vastauksistanne :D tällä siivoojalla tauot ei kuulu työaikaan. ja mun puolesta polttakoot sen tupakkansa tauoillaan niin että ei kuitenkaan lasten silmien edessä ole. työskentelen tämän siivoojan kanssa samassa paikassa ja hän on käynyt tupakalla oman autonsa takana tauoillaan. ei se mua häiritse. ajattelinkin vaan kun KUNTA on SAVUTON. esimies ei hänen tupakkatauoistaan tiedä, enkä mä ole ajatellutkaan kertoa. hyvin työnsä hoitaa ja nyt kesäaikaan pössytelkööt vaikka koulun pihalla kun lapset on lomilla. kouluissa perussiivoukset menossa kesäaikaan.

No silloinhan se tarkoittaa sitä hän saa käydä tupakalla kunhan poistuu koulun alueelta, kun tauotkin ovat hänen omaa aikaansa.

Jos oikein ruvetaan pilkkua **** niin jos KUNTA on savuton, niin hitsi vie sen siivojanhan täytyy lähtä naapurikunnan puolelle pössyttelemään ja aijai siihen ei välttämättä taida vartin kaffepaussi riittää että rajalle ehtii ja takasinkin, ellei koulu satu sitten olemaan ihan rajan pielessa ;)

Jos mietitään sitä, että opettajat on kasvatustehtävissä, niin ei todellakaan ole ok jos ne vetää röökiä, olkoon ihan miten vaan tauko työssä tms. niin ei missään nimessä sovi kyllä kasvatustetävää hoitavalle ihmiselle, että vetää röökiä niin, että oppilaat sen näkee, sama homma koskee päiväkodin henkilökuntaa. Juttu on nimittäin niin, että tänä päivänä lain mukaan joakisessa koulussa tulee olla osana oppilashuoltoa päihdestrategia, jolla ennaltaehkäistään päihteiden käyttöä ja puututaan ongelmatilanteisiin.
Jos koulun siivojalla on tauko, niin hän voi ihan hyvin köpötellä taukonsa aikana paikkaan x, jossa röökin vetää niin, että sitä ei oppilaat näe ja asiasta varmaan voi ihan sopia kyseisen henkilön kanssa. yleensä kouluun työskenetlemään hakeutuvat siivoojat on nimittäin kyllä oppialiden keskuudessa pidettyjä henkilöitä ja antaa huonon kuvan kyllä, että vetää röökiä oppialiden nähden. Mikä siinä on, että asioista ei vaan voi sopia yhteisesti ja sitten toimia niin, ettei tuu kellekään olo että kytätään ja toisaalta suojellaan alaikäistä kansaa turhilta vaikutuksilta. Usein sitten kyllä siellä kotona opitaan se röökaaminen, ku isipapat ja maamat vetää parrevkkeella posket lommolla... lähtisin siitä, että ensisijaisesti olis niiden vanhempien tejtävä ola antamatta sitä idioottimaista mallia "hermot kireellä pakko saada röökii" niille lapsilleen. Usein näkee aikuisia röökaamassa ja samalla kuljettamassa vaunuja tai rattaita joissa pinei mukula ja toinen taapero kävelee vieressä. Sieltä vanhemmilta opitaan niit pahoja tapoja niin runsaasti, että ei siinä kyllä yks tupakoiva/ tupakoimaton siivooja paljon vaikuta noin jos mietitään sitä kokonaiskuvaa tässä.

No kyllä nyt jumalauta kuuluu sen siivoojan saada pitää tauko työssä, sehän nyt on ihan työsuojelulaissakin jo määritelty asia eikä mitenkään ole minkään KUNNAN päätettävissä, että siivojalla X ei ole työssään taukoa.... hohhoijakkaa.

mä olin kerran kesätöissä siivoojana keikkaluontoisesti. Meitä oli sellanen muutaman siivoojan porukka, joista kaks ei tupakoinu. Alkukesä me kaks paiskittiin hommia silloin kun muut piti tupakkataukoa, mut loppukesästä mekin heitettiin hanskat tiskiin "tupakkatauon" ajaksi. Jotenkin oli sellanen syyllinen olo tosin.

Yhteistyössä