Onko ihan älytöntä antaa lasten käyttöön 55" telkkari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän perheen ongelman ratkaisi 3 d videotykki.
tällä hetkellä olohuoneessa möllöttää n. 110 tuumainen kuva ja aina voi tarvittaessa säätää isommalle jos kuva on liian pieni. :)

Oletteko te ihmiset jotenkin sokeita kun ette näe tavallisen kokoisesta telkkarista,,,?
Me ollaan miehen kanssa muuttamassa yhteen ja olen tehnyt aika selväksi, että hänen 50-tuumainen telkkarinsa menee myyntiin, tavallinen riittää ihan hyvin. Koska ei ne ainakaan mitään kauniita ole ja 50-tuumaista on huono katsoa läheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29258305:
Oletteko te ihmiset jotenkin sokeita kun ette näe tavallisen kokoisesta telkkarista,,,?
Me ollaan miehen kanssa muuttamassa yhteen ja olen tehnyt aika selväksi, että hänen 50-tuumainen telkkarinsa menee myyntiin, tavallinen riittää ihan hyvin. Koska ei ne ainakaan mitään kauniita ole ja 50-tuumaista on huono katsoa läheltä.

Vai pientä ja söpöä tilalle. Meneekö autokin vaihtoon?

siiri_angerkoski_justiina.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29258305:

no teillähän on jako selvä kun oot jo sanellu ennen yhteenmuuttoa miten miehen tulee toimia. Ymmrrän sellasen tilanteessa jossa jonkun asian kanssa ei voi elää samassa kämpässä ja pakko valita jokotai, Mutta että eukko määrää toisen tavaroistakin...

no teillähän on jako selvä kun oot jo sanellu ennen yhteenmuuttoa miten miehen tulee toimia. Ymmrrän sellasen tilanteessa jossa jonkun asian kanssa ei voi elää samassa kämpässä ja pakko valita jokotai, Mutta että eukko määrää toisen tavaroistakin...
Yhteen kämppään ei minusta vaan mahdu/tarvita kolmea telkkaria, minulla siis ennestään jo kaksi ja mies muuttaa tänne.

Niin, en mä oikein tiedä et mikä olis parhain. Oishan se kiva lapsille antaa tollanen telkkari, mutta aika typerää se tavallaan on, mutta typerää ois myös myydä pois. Kaikkein viisainta ois pitää se vaan olohuoneessa, mutku mies nyt niin kovasti haluais isomman...

Ja kaikkein typerintä, että media ja markkinatalous voi oikeasti saada jonkun uskomaan, että on "pakko" vaihtaa hyvät ja toimivat, vielä monesti uudenkarheatkin vehkeet uusiin kun tulee isompaa ja parempaa markkinoille.
Vai onko tää joku statusjuttu, tai palstalla lesoilua?
Mä kans veikkaan että jokunen viikko uuden isomman tv:n kans ja ei ees tunnu isolta enää ja eiku kaupan kautta kotio taas. Mut mikäs siinä jos on rahaa ja ei kerskakulutus yhtään hirvitä. Miettisin myös että millaisen kuluttamisen mallin haluan antaa lapsille ja millä perustella, että eivät voi saada vähän väliä uusia vimpaimia, vaan koska tullu markkinoille isompi/pienempi/parempi..

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29258316:
Yhteen kämppään ei minusta vaan mahdu/tarvita kolmea telkkaria, minulla siis ennestään jo kaksi ja mies muuttaa tänne.
Itse et millään voi luopua toisesta, että miehesi omaisuus korvaisi sen? Mielenkiintoinen katsontakanta.

Alkuperäinen kirjoittaja äläostamitäänpäivä;29258318:
Ja kaikkein typerintä, että media ja markkinatalous voi oikeasti saada jonkun uskomaan, että on "pakko" vaihtaa hyvät ja toimivat, vielä monesti uudenkarheatkin vehkeet uusiin kun tulee isompaa ja parempaa markkinoille.
Vai onko tää joku statusjuttu, tai palstalla lesoilua?
Mä kans veikkaan että jokunen viikko uuden isomman tv:n kans ja ei ees tunnu isolta enää ja eiku kaupan kautta kotio taas. Mut mikäs siinä jos on rahaa ja ei kerskakulutus yhtään hirvitä. Miettisin myös että millaisen kuluttamisen mallin haluan antaa lapsille ja millä perustella, että eivät voi saada vähän väliä uusia vimpaimia, vaan koska tullu markkinoille isompi/pienempi/parempi..

Olen kanssasi niin samaa mieltä. Ei ole typerämpää kuin ostaa hyvien toimivien tilalle koko ajan jotain uutta "kun mä haluun".

Itse et millään voi luopua toisesta, että miehesi omaisuus korvaisi sen? Mielenkiintoinen katsontakanta.

Meillä on normikokoinen olohuone ja sinne 50- tuumainen telkkari on aivan liian iso, sitä on huono katsoa. Ja toinen on lastenhuoneessa, jonne se on myös liian iso. Huono katsoa ja ruma.
Asia ei onneksi tunnu olevan miehelle kovin tärkeä, ei meillä telkkaria juurikaan edes katsota.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29258325:
Meillä on normikokoinen olohuone ja sinne 50- tuumainen telkkari on aivan liian iso, sitä on huono katsoa. Ja toinen on lastenhuoneessa, jonne se on myös liian iso. Huono katsoa ja ruma.
Asia ei onneksi tunnu olevan miehelle kovin tärkeä, ei meillä telkkaria juurikaan edes katsota.
Ja silti niitä on jo kaksi ennestään.:D

No huh, meillä on 32' kuvaputkitoosa, se saa olla kunnes hajoaa. Lapsiakin on kolme mutta samaa tv:tä joutuvat tuijottamaan.
En suostuisi uuden ostoon jos vanhakin vielä toimii.

Ap:na ottaisin telkkarin kokonaan pois lastenhuoneesta, mitä virkaa sillä siellä edes on? Pelikonetta voi pelata olkkarissakin ja niin tärkeitä ohjelmia ei pitäisi ollakaan etteikö kaikki kerkeäisi sopivasti katsomaan yhdestä töllöstä... tai jos on niin nyt olisi korkea aika miettiä muita harrastuksia. Elektroniikka makuuhuoneessa sitä paitsi huonontaa yöunen laatua ja ties mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29258533:
Jeps, lapset katsoo netflixiä ja pelaa olohuoneessa. Kyllä niitä käytetään. Kolmea ei kyllä tarvita eikä varsinkaan tuota kokoluokkaa..
Ja silti on tv heidänkin huoneessaan. Tyhjää ruutuako ne siellä tuijottaa? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29258564:
Mitäpä jos vaikka tuijottaiskin...
Usein käy niin, että eivät halua katsoa samaa ohjelmaa, niin yksi katso vaikkapa lastenhuoneessa ja toinen olkkarissa. Joko riitti selitys?
Entas jos mies kuitenkin haluaisi katsoa vielä jotain muuta, mutta hänellä ei ole tvtä mistä katsoa koska teillä on vain sinun omaisuuttasi?

[QUOTE="...";29258592]Itse just mainitsit et mies ei teillä saa uutta telkkaria ennen kun vanha leviää?[/QUOTE]Niin, ja mies ymmärsi asian pointin, turha kuluttaa vähiä rahojaan uuteen niin kauan kuin entinen toimii.
Hän sai tuoda muuttaessaan oman teeveensä yhteiseen kotiimme, kuten myös itse tein.
=)

Yhteistyössä