onko ihan kohtuutonta teidän mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Pyytää ruokarahaa 20 euroa viikossa kahdesta lapsesta 2v ja 4v.

Eli siis siskon lapset tulossa meille päivähoitoon joka päivä 7.45- 16.30. Otin siskon kanssa puheeksi tuon ruokarahan ja hän sitten loukkaantui, kun pyysin häneltä rahaa. Lupasin siis hoitaa lapset sen aikaa meillä, kun olen omistani hoitovapaalla, enkä hoitamisesta ota mitään maksua. Ruokarahaa meinasin pyytää, koska syövät meillä kuitenkin aamupalan lounaan ja välipalan, joten kyllä se kuitenkin lisää meidän ruokalaskua.

Mutta onko siis tuo liian iso summa teidän mielestänne?

no sehän on alle vitosen päivä, ei oo must liikaa. Ja itse kyllä tarjoaisin safkarahaa jos kerta hoito on ilmaista.....siskos on nyt loukkaantunut turhasta. Mulle tuli kerran kaverin lapsi yhdeksi päiväksi ja se äiti toi kassillisen safkaa mukana!

No tottakai pyydät, enempikin jos tuo ei miellytä :kieh: Mä en hoitaisi kenenkään lapsia ilmaiseksi että sulle :flower:

Onko joku lapsista alle 3v? Jos on pyydät ruokarahan lisäksi kotihoidon tuenkin ;)

Eikös siskosi saa kuitenkin tuosta 2 vuotiaasta kotihoidontukea, kun ei kerran kunnallisessa päivähoidossa ole? Joten pitäisi hänen pystyä hiukan ruokarahaa maksamaan...

20 on musta jopa aika vähän! Kuitenkin joudut osan maksamaan itse! Jos mun lapsi ois jossain hoidossa viikon ja tietäisin että hoitajalla on tiukka rahatilanne niin kyllä maksaisin jopa 50 tuosta viikosta, että varmasti sais lapselle kaikki eväät. Ja varmaan antaisin jonkun pienen lahjan viikon päätteeksi, esim. viinipullo tai jotain.. :)

Ai sun sisko tuo sulle lapsensa hoidettavaksi päästäkseen ite tienaamaan?
Ja ei mitään maksa siitä sulle? Aika törkeetä sanoisin. Onko teillä "vastavuoroisuus" tms sopimusta, et se hoitaa sit taas joskus sun lapsia ilmaseksi.

Ja suuttuu sit ku pyydät rahaa edes ruokaan. Huh-huh mikä sisko. Kohtuutonta sanon minä!

Lupasin ottaa hoitoon ilmaiseksi koska tiedän, että heillä on nyt talous tiukalla, koska rakentavat. Ja toiseksi myös sen takia, että muksut viihtyvät keskenään tosi hyvin ja olen tosiaan itse hoitovapaalla ainakin ensi kesään.

Huh millainen sisko sulla!!! Saa kotihoidontukea, koska lapset ei ole kunnallisessa ja loukkaantuu tuosta. Miten olette alunperin sopineet tuosta hoitojutusta? Kysyikö siskosi, että hoidatko ilmaiseksi ja sinä suostuit? Eikö ole missään vaiheessa edes tarjonnut rahaa tuosta hoitamisesta?

Minä en todellakaan hoitaisi ilmaiseksi, kyllä se ruokaraha vähintään on saatava.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Se on vähemmän mitä pph:n pienet kulukorvaukset! Meillä hoitaja saa n. 13e/lapsi/viikko ruokarahaa, eikä ole paljon!

Missä kunnassa saa noin vähän? :o Täällä pikkuisessa kunnassa Itä-Suomessa saa viikossa 20?/lapsi :|

Multa kaveri pyysi yhden vrk ruoasta kahdelle lapselle 50e :kieh: :kieh: Minusta meni vähän yli, normaalisti ostan tuolla rahalla viikon ruoat.

Pyydä ihmeessä enemmän! Ei sinun tarvitse maksaa siskosi lasten hoitamisesta.

Siis tuohan on ihan mitätön summa.
Jos saisin lapseni tutun turvallisen ihmisen hoitoon niin en todellakaan kiukuttelisi parista kympistä.

Olisi kohtuullista ja oikein jos siskosi maksaisi saamansa kotihoidontuen sinulle.
Nythän sinä hoidat lapsen ja maksat ruuat ja sisko tallettaa kotihoidontukensa omalle tililleen joka kuukausi. Se ei ole oikein.

Jos tämä ei siskolle kävisi niin ainahan voi lapset viedä päiväkotiin tai pph:lle 233 ekeä nuppi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lupasin ottaa hoitoon ilmaiseksi koska tiedän, että heillä on nyt talous tiukalla, koska rakentavat. Ja toiseksi myös sen takia, että muksut viihtyvät keskenään tosi hyvin ja olen tosiaan itse hoitovapaalla ainakin ensi kesään.

Ei se talous siitä kummallisemmaksi tule kun talo valmistuu. Sitten alkaa lainanlyhennys... Pyydä satasta per viikko ja jos ei kelpaa, vieköön tarhaan tai hoitakoon itse. Ei kannata ilmaiseksi tehdä.

Yhteistyössä