onko ihan kohtuutonta teidän mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä mun veljeni maksoi mulle lapsiensa hoidosta ihan kotihoidontuen jonka voi kelalta hekea kun lapset ei kunnallisessa hoidossa. En rupeaisi hoitamaan ja syöttämään vaikka ovat kuinka sukua. Ei tainnut siskosi ajatella että sulla nousee menot siittä hyvästä et ilmaseks hoidat ja ruokit sen lapset. Koitappas jututtaa systeriäs uusiks. :) Selitä hänelle asia ja hakekaa yhdessä se kotihoidon tuki sulle tai jos hän sitä saa nyt niin siirtää sen vain sun tilillesi.

Nyt mä ihan oikeesti tajusin että oon ihan liian kiltti.. :$ Mulla, kun on aina hoidatettu ties kenen mukuloita ilmaiseksi.. Nyt oon kyllä ihan kylmästi alkanu sanomaan, että omassa lapsessa on mulle ihan tarpeeksi hoitamista. :kieh: Siksi mulla kiehuu, kun luen tämmösiä ketjuja, en mä sentään oo puolta vuotta kenenkään mukuloita hoitanu!

Ap:lle vielä: Vaikka on kuinka tiukkaa taloudellisesti, niin silti lastenhoidosta yleensä joutuu maksamaan. Jos siskollasi ja hänen miehellään on niin huonot tulot, niin sitten heidän ei varmaan tarvitse maksaa kunnallisesta hoidosta? :saint: Mutta tuskin tulot aivan huonot ovat, jos kerta rakentavat.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Nyt mä ihan oikeesti tajusin että oon ihan liian kiltti.. :$ Mulla, kun on aina hoidatettu ties kenen mukuloita ilmaiseksi.. Nyt oon kyllä ihan kylmästi alkanu sanomaan, että omassa lapsessa on mulle ihan tarpeeksi hoitamista. :kieh: Siksi mulla kiehuu, kun luen tämmösiä ketjuja, en mä sentään oo puolta vuotta kenenkään mukuloita hoitanu!

Sama täällä! Siksi minäkin kiehun, kun tajusin, että olen ollut hyväksikäytetty, mutta tuo ap:n tapaus on niiiiiiiin äärimmäistä röyhkeyttä, että on lähes uskomaton lajissaan.

Uskomaton siskosi jos loukkaantuu ruokarahan pyytämisestä..vielä, kun ilmaiseksi hoidat lapsia :o Aivan käsittämätöntä jos joku kuvittelee saavansa ruoatkin ilmaiseksi. Tottakai saat pyytää ruokarahan. Pieni rahasummahan tuo on viikosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sama täällä! Siksi minäkin kiehun, kun tajusin, että olen ollut hyväksikäytetty, mutta tuo ap:n tapaus on niiiiiiiin äärimmäistä röyhkeyttä, että on lähes uskomaton lajissaan.

Mä oon vaan monesti ajatellu, että on itsekästä kieltäytyä hoitamasta sukulaisen/kaverin lasta, jos ei itsellä ole tärkeää menoa.. :laugh: Mutta siis, onhan mullakin oikeus vapaa-aikaan, eikä mua mikään velvoita hoitamaan. Tietenkin hätätapauksissa autan, mutta noiden rahanahneiden hoitopyyntöihin en enää suostu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä oon vaan monesti ajatellu, että on itsekästä kieltäytyä hoitamasta sukulaisen/kaverin lasta, jos ei itsellä ole tärkeää menoa.. :laugh: Mutta siis, onhan mullakin oikeus vapaa-aikaan, eikä mua mikään velvoita hoitamaan. Tietenkin hätätapauksissa autan, mutta noiden rahanahneiden hoitopyyntöihin en enää suostu.

Joo mää en varmaan kans jaksais ees hoitaa ku noin rahan ahne toinen on. Varsinkin jos kehtaa ottaa herneet nenään siitä, että joutuisi hieman maksamaan edes kuluja pois mitä lapset on tehneet.. Ihan ennenkuulematonta ahneutta ja röyhkeyttä!!

Mun mielestä kotihoidontuki on aivan naurettavan pieni raha helv.etin raskaasta työstä. Sun siskolla on 2 lasta. Se on kova työ.
Omia lapsiaan hoitaa tuolla rahalla tai jopa ilmaiseksi, ilman sentin senttiä, mutta en takuuulla vieraita lapsia hoitaisi pelkällä kotihoidontuella. siis kahta lasta.
Ja siskosi siis ei maksaisi edes sitä, vaan aivan ilmaiseksi toisi sinulle lapsensa.

Kuule pidä nyt hyvä lapsi puolesi. Älä anna toisen olla härski.

Mun mielestä on siskoltasi kohtuutonta odottaa, että hoidat ja ruokit heidän lapsensa ilmaiseksi! Jos heillä on varaa rakentaakin, on heillä oltava varaa lapsensakin ylläpitää. Laittakoot kunnalliseen hoitoon tai yksityiselle jos 20 e per viikko kahdesta lapsesta on kohtuutonta.

Oikeasti ap, pidä puolesi...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
no tuo kuulostaa ihan kohtuulliselta summalta,ei sun tartte siskos lapsia ilmatteeks ruokkia.Mä ku hoidin hoitovapaal siskoni poikaa,ni sisko makso mulle 200e/kk,vaikka hoitopäivien määrä vaihteli kuukausittain.

siis ap:n sisko saa kotihoidontuen kahdesta lapsesta, ja ap ottaisi vain 80 euroa kk ruokarahaa.
Minusta tuo on törkeää.Ei 80 eurolla edes ruoki kahta lasta, puhumattakaan siitä, että on todella röyhkeää hoidattaa lapsensa ilmaiseksi, kun itse saa siitä rahaa, että lapsia ei hoidateta kunnalla.
Kohtuullisuus tuosta on kaukana!

ap pidä pintaisi..sua käytetään häpeilemättömästi hyväksi!!!
miten voikaan sulla julma sisko olla ja sinä älä ole tossuna!
Nyt istutte alas ja sovitte hoitomaksut jos lapset teille ovat hoidossa...meneehän siinä nyt hyvänen aika sentään kuluja kun 2 ylimäärästä lasta omien lisäksi ILMAISEKSI hoitaa.

KYSYKÄÄ APUA VAIKKA JOLTAIN ULKOPUOLISELTA, JOS EI MUUTEN ONNISTU RATKAISUUN PÄÄSY:)

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Pyytää ruokarahaa 20 euroa viikossa kahdesta lapsesta 2v ja 4v.

Eli siis siskon lapset tulossa meille päivähoitoon joka päivä 7.45- 16.30. Otin siskon kanssa puheeksi tuon ruokarahan ja hän sitten loukkaantui, kun pyysin häneltä rahaa. Lupasin siis hoitaa lapset sen aikaa meillä, kun olen omistani hoitovapaalla, enkä hoitamisesta ota mitään maksua. Ruokarahaa meinasin pyytää, koska syövät meillä kuitenkin aamupalan lounaan ja välipalan, joten kyllä se kuitenkin lisää meidän ruokalaskua.

Mutta onko siis tuo liian iso summa teidän mielestänne?

Ei todellakaan ole. Ilmaishoitoa en viitsisi edes ottaa vastaan. Isovanhemmat on joskus pakon edessä joutuneet hoitamaan meidän lapsia, silloinkin vietiin ruokakasseja mukana jne. Vaikka kuinka tykkäis, niin ymmärtää sen, että raha voi olla tiukassakin joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lupasin ottaa hoitoon ilmaiseksi koska tiedän, että heillä on nyt talous tiukalla, koska rakentavat. Ja toiseksi myös sen takia, että muksut viihtyvät keskenään tosi hyvin ja olen tosiaan itse hoitovapaalla ainakin ensi kesään.

Ei se talous siitä kummallisemmaksi tule kun talo valmistuu. Sitten alkaa lainanlyhennys... Pyydä satasta per viikko ja jos ei kelpaa, vieköön tarhaan tai hoitakoon itse. Ei kannata ilmaiseksi tehdä.

No kyllä mä ton ymmäerrän jos tilapäisesti hoitaa ja auttaa näin. Mutta on se törkeää kyllä suuttua siitä kun pyydetään ruokarahaa koska ei se ruoka halpaa ole. Turhasta kyllä suuttui. 20e ei ole paljoa ollenkaan.

Yhteistyössä