Onko ihan normaali käytäntö, että esikouluun pitää viedä oma peitto ja tyyny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meillä eskarilaiset lepäsi hetken kuunnellen vaikka opettajan lukevan jotakin. 4 tuntia keskittymistä per päivä on aika paljon kuitenkin 6 vuotiaalle

Asiasta sivuun, tuleeko kotiin jokin päätös eskarista ??!! Meille ei ainakaan ole tullut. Hakemushan piti täyttää niin luulis sit tulevan jokin "hyväksyminen" kotiinkin, vai??

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen harmaana jo:
No ei meillä ainakaan. Enkä oo ennemmin moista kuullut.

Minullekin aivan uutta, mutta niin tuossa kirjeessä luki. Peitto ja tyyny, josta on helppo irrottaa tyynyliina pestäväksi. Sitten kun vielä ymmärtäisi, tarkoittaako tuo lause, että pitää viedä itse se tyynyliinakin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiasta sivuun, tuleeko kotiin jokin päätös eskarista ??!! Meille ei ainakaan ole tullut. Hakemushan piti täyttää niin luulis sit tulevan jokin "hyväksyminen" kotiinkin, vai??

Kyllä siitä päätös pitäisi tulla kotiin.

Meidän eskarissa on eskarin omat peitot ja tyynyt.
Minusta on outoa, että jokainen laahaa omat peittonsa ja tyynynsä. Ne tarvii kuitenkin pestä säännöllsiesti, vai kotiinko ne sitten tuodaan pestäväksi ja taas takaisin eskariin...:o

Outoa.

Aloittaako sun lapses nyt elokuusa eskarin eikä paikasta tietoa? Olishan niiden jo pitänyt tulla. Meille tuli toukokuun lopulla ja juhannukseksi ainakin täällä piti olla kaikille paikka ilmoitettuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:

Kyllä siitä päätös pitäisi tulla kotiin.

Okei, niin varvelinkin. Onko teille muille tullut jo ?? kohtahan se jo alkaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen harmaana:

Aloittaako sun lapses nyt elokuusa eskarin eikä paikasta tietoa? Olishan niiden jo pitänyt tulla. Meille tuli toukokuun lopulla ja juhannukseksi ainakin täällä piti olla kaikille paikka ilmoitettuna.

Aloittaa juu eskarissa, tosin siinä samassa, missä on nyt ollut jo vuoden muutenkin päivähoidossa...

Ei ainakaan yleensä kunnalliseen pk:n eskariin tartte viedä tyynyä ja peittoa, päiväkodin puolesta saavat kaiken tarpeellisen. Omat vaatteet on hyvä olla ja varavaatetta myös, mutta ei muuta tykötarvetta.

Aloittaa juu eskarissa, tosin siinä samassa, missä on nyt ollut jo vuoden muutenkin päivähoidossa...

Eli siirtyy ns. automaattisesti. Siitä ei kai erillistä ilmoitusta tule.

Meidän eskarissa on eskarin omat peitot ja tyynyt.
Minusta on outoa, että jokainen laahaa omat peittonsa ja tyynynsä. Ne tarvii kuitenkin pestä säännöllsiesti, vai kotiinko ne sitten tuodaan pestäväksi ja taas takaisin eskariin...:o

Outoa.

Ihan samaa minäkin taivastelen. Me vielä kuljetaan kävellen, joten kiva sitten raahata joka viikko peittoa ja tyynyä kotiin pestäväksi... Siis siinä oman painavan työkassin ja kahden repullisen muksun ohessa.. :(

Jotenkin ymmärtäisin, jos tosiaan on kyse pelkästä esikoulusta ja sen aikana lepäilystä, mutta kun tässä on nyt kyse hoitoon jäävistä lapsista ja sen maksullisen hoitoajan aikana tapahtuvasta lepäämisestä. Minusta tässä tapauksessa pitäisi kunnan huolehtia peitot ja tyynyt. Eihän muihinkaan hoitopaikkoihin tarvitse itse viedä. Eipä meinaan tullut pph:na mieleenkään sanoa vanhemmille, että tuokaa sitten ensimmäisenä hoitopäivänä peitot ja tyynyt päiväunia varten! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen:

Ei vai? Mut missä vaiheessa sitä muuta hoidon tarvetta sit kysellään... maksuhan alenee hieman kuitenkin?

Kuulostaa minust oudolta. Ei mein oo ainankaa tarvinnu viedä omia peittoja ja tyynyjä sinne missä isommat eskarin kävi (tarhan yhteydessä ).
Tuon tarhan toinen eskari on koulun tiloissa ja sielläkin on patjojen lisäks peitot ja tyynyt tarhan puolesta.
Toises tarhas, missä olin töissä, oli kans eskari eikä sielkää omia vaadittu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen:

Ei vai? Mut missä vaiheessa sitä muuta hoidon tarvetta sit kysellään... maksuhan alenee hieman kuitenkin?

Varmaa tietoa ei asiasta ole, mutta olin talvella työharjoittelussa päiväkodissa missä yksi osasto oli eskari. Jo talossa olevat siirtyivät automaattisesti eskarin puolelle, jos ei ollut hakenut siirtoa muualle. Mielestäni hoitomaksu hoitui sillä että vanhemmat toimittivat tulotietonsa pph. toimistolle ja sieltä tuli kirje kotiin.

Mutta nyt en todellakaan laita asiasta päätäni vadille, joten suosittelen ma. soittaan miten on :)
Omani ollut tähän asti pph.lla ja eskaripaikasta saatiin tieto sillon toukokuun lopulla. Maksut ovat parhaillaan päivitettävänä muuttuneiden tulojen takia.

olen ollut useissa päiväkodeissa ja kyllä useassa on ihan pienten ryhmissäkin viety petivaatteet itse eikä kellään ole asian suhteen ollut mitään ongelmaa, ainakaan kukaan ei ole sanonut. Sanokaa suoraan hoitajille, jos käytäntö on teistä huono.

T. Lastenhoitaja

Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
olen ollut useissa päiväkodeissa ja kyllä useassa on ihan pienten ryhmissäkin viety petivaatteet itse eikä kellään ole asian suhteen ollut mitään ongelmaa, ainakaan kukaan ei ole sanonut. Sanokaa suoraan hoitajille, jos käytäntö on teistä huono.

T. Lastenhoitaja

Onko niissä pitänyt pestäkin ne itse? Ja onko ollut käsky pestä vaikka kerran viikossa vai joka toinen viikko vai silloin, kun itseä huvittaa?

Ihme valitusta... Kyllä ne vanhemmatkin siihen toimintaan voi osallistua. Lapsen peitot ym. ei kyllä paljoa tilaa vie. Mutta ehkä ap rikot tuota sääntöä etkä vie :) olkoon lapsesi sitten ilman petivaatteita. Näin meidän pk:ssa toimittu aina. Ei ongelmaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:

T. Lastenhoitaja

Onko niissä pitänyt pestäkin ne itse? Ja onko ollut käsky pestä vaikka kerran viikossa vai joka toinen viikko vai silloin, kun itseä huvittaa?

Yleensä perjantaina kaikki vieneet kotiin pestäväksi. Lapsista vaikuttanut olevan hauskaa, kun on omat mukana. Ne tutut ja turvalliset :) Jos saisi viedä silloin ku huvittaa niin muutamat eivät veisi varmaan ollenkaan. Päiväkodissa ei henkilökualle kuulu vaatehuolto ja se teetttää vain lisää työtä laitoshuoltajalle tmv:lle. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että vanhemmat voivat myös kantaa kortensa kekoon!

meille tuli isossa kaupungissa päätös esiopetukseen ottamisesta kotiin jo ennen kessä, ihan samalla tavalla kuin ekaluokkalaisellekin. uuden hoitosopimuksenkin teimme ennen kesälomaa.

Yhteistyössä