onko ihan oikeesti ok et vuorovkot menee toisella kuinka sattuu!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emilia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emilia"

Vieras
siinä siis, asumus ero tullu yli vuos sitten. ja lapset olleet puoliksi (nyt 6 ja 5v), eka 4pv per paikka, nyt hetken vkon per paikka... en pidä tästä, mutta kun asumme lähekkäin ja isä on tärkeä ja läheinen, varmaan tämä on kohtalaisen ok vaihtoehto. tai OLISI, mutta ongelma on se, että isä ei pidä enää kiinni mistään sovituista, ei vie lapsia hoitoon jos he eivät halua!!! ei vie harrastukseen joka on kerran vkossa, ei vie suksia hoitoon jos ei lapset halua hiihtää, antaa lasten päättää mitä ruokaa (eli ei tosiaankaa ravitsevaa), nukkumiset on kärsineet yms. =( tämä on tosi kauheaa ja raastavaa, eikä auta vaikka kuka sanoisi mitä!!! siitä siis, miten tärkeää olisi, että rutiinit olis kohtalaisen samat kummassakin kodissa!! (hoitopvät, nukkumaanmenoajat ja ruokailut ym). Miten ihmeessä tässä sitten pitäis toimia!?!? perhetyöntekijöistä ei apua irtoa...

Mitä pahaa siinä on, jos toinen ottaa vähän rennommin? Ei rutiinien prikulleen samat tarvii molemmissa paikoissa olla, kivahan se on, jos saa hoidosta välillä vapaapäiviä, eikä ruuan tarvitse joka päivä niin terveellistä olla, kunhan ei joka päivä herkuttele. Nukkumaan meno ajat olisi kyllä hyvä pitää suht säännöllisenä, mutta muuten kiva, että isä saa olla isä omalla tavallaan. Harrastuksetkaan ei saisi olla mitään pakkopullaa, vaan välillä voi jättää menemättäkin, enemmän ne lapset varmaan irti saa vanhemman kanssa vietetystä ajasta.

no, kun hoitopäivät meillä on VAIN 2pvää vkossa, ne on sovittu että ois kummassakin samat... ja jos ruoka on joka toinen vko(!!!) esim suklaa vanukasta ja suklaapuuroa (mikä vielä vaikuttaa lastemme ihottumiin!!) niin ei se mielestäni hyvä asia ole.... en tarkoita että KAIKKI pitäisi olla prikulleen samat vaan suunnilleen.... näin ne lastenvalvojatkin sanoneet ovat ja näin SOVITTU on. ja harrastus on se mistä lapset ovat aina pitäneet, ja jos toistuvasti jätetään väliin, miksi mennä lainkaan, kun ei pääse esiintymäänkään jos ei käy...

lisäksi kun mies on (onneksi!!) juuri löytänyt naisen, kauempaa, lapset tapasivat tämän 2krt vkon sisällä, jonka jälkeen sanottiin että meillä on 2 äitiä ja 3 kotia.... huom, olleet yhdessä ehkä 1kk:n... niin jotenkin tuntuu sekavalta.. :/

Jos ruoka on tosiaan noin surkeaa, niin ymmärrän ärtymyksesi. Luulin, että isä haluaa välillä laittaa esim. nugetteja ja ranskiksia lapsille tms. Haluaako lapset itse mennä isäviikoillakin harrastukseen?

Mä olen aina ollut sitä mieltä että toi homma ei käytännössä toimi kuin aniharvoin.
Jos sopimuksista ei pidetä kiinni niin homma kusee.
Eikö yksi koti olisi teidän tilanteessa järkvä vaihtoehto?

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Olen yrittänyt keskustella, tai hän ei keskustele kanssani lainkaan, on edelleen vihainen vaikka on uuden rakkaudenkin löytänyt. Viestillä yritän sitten jutella. Perhetyöntekijään olen ollut kokoajan yhteydessä ja lastenvalvojaan. He ovat ehdottaneet, että tehtäis jokin paperi, missä ois ne tietyt asiat, rytmit, ihon hoidot yms, ja kumpikin allekirjoittais ja sitoutuis siihen, ei miehelle sovi. hän vain sanoo, että tekee kuten tykkää ja mä teen kuten mä tykkään. Vaikka nämä asiat on oikeesti PUHUTTU jo alussa siellä lastenvalvojalla ja on sanottu miten tärkeää olis että kodeissa hommat toimis mahd samallalailla kun esim ennen eroa on toimittu! Mutta ei auta. Tuntuu tosi kurjalta lasten puolesta. Alun alkaen mies on syytellyt minua erosta, kertonut pienille lapsille suoraan, että on äidin vika että ollaan näin 2 kodissa, hän ei tykkää äidistä, eikä tämän lapsesta (jolle oli ainoana isänä 5v sitten hylkäsi kun ero tuli) jne. Olen yrittänyt sanoa, että olis parempi kun lasten arki olisi minun vastuulla ja hällä esim pidennettynä joka toisen vlopun (esim 4 yötä) ja tapaamisia arkena, ei hänelle sovi.

Jos keskusteluvälejä edes ei ole tollasessa tilanteessa missä pitäis yhdessä lapset hoitaa niin ei tule mitään.
Aika lastenvalvojalle ja asia vireille joko sovinnolla tai oikeusteitse että kummasta tulee lähivanhempi.

Mutta tämä lasten valvoja sanoo vain, että hän vain vahvistaa meidän välisiä sopimuksia, että menkää sovittelemaan perhetyöntekijälle ennenku tehdään uudet sopimukset. No mies ei suostu tulemaan sovitteleen. Miten siis voin edetä asiassa yksinäni?? =(

Onko lasten hoitopaikka mitä mieltä järjestelystä? Jos he näkee että lapset on "hukassa" isäviikoilla niin he voisi tehdä isästä ilmoituksen eteenpäin ja silloin pitäis jonkun viranomaisenkin puuttua.

Aika oikeusaputoimistoon ja hakemus vireille yksinhuoltajuudesta ja lasten asuinpaikan muuuttamisesta kokonaan luoksesi vedoten siihen ettei yhteishuoltajuus toimi kun lasten isä ei ole yhteistyökykyinen.
Sitten aikanaan kun asia oikeuteen etenee,todistus päiväkodista että sun vuorolla lapset on käynee sännöllisesti mutta isän vuorolla ei jne...

Avaan sateenvarjon valmiiksi...
Jos isä ei suostu sovitteluun tai aiot viedä asian käräjille ratkaistavaksi, sinun kannattaa olla ensin yhteydessä lastensuojeluun ja tehdä lastensuojelun tarpeen selvitys lapsista isän luona ollessa.
Jos tilanne on oikeasti kuvailemasi ( ruokailut ja nukkumiset päin p...tä), niihin tulee puuttua.
Kumma, jos perhetyöntekijät arjessa mukana, he eivät ole jo puuttuneet asiaan ?!

Joo, ei toimi teillä vuoroviikko-asuminen. Eli nyt varaat ajan perhesovitteluun, ja jos ei isä sinne tule, niin sulla on mustaa valkoisella yhteistyökyvyttömyydestä. Tämän jälkeen voit viedä asian halutessasi oikeuteen.

[QUOTE="-p-";28189869]Joo, ei toimi teillä vuoroviikko-asuminen. Eli nyt varaat ajan perhesovitteluun, ja jos ei isä sinne tule, niin sulla on mustaa valkoisella yhteistyökyvyttömyydestä. Tämän jälkeen voit viedä asian halutessasi oikeuteen.[/QUOTE]

Juuri näin. Ei ole sinun ongelmasi, ettei isä saavu neuvotteluun.

[QUOTE="-p-";28189869]Joo, ei toimi teillä vuoroviikko-asuminen. Eli nyt varaat ajan perhesovitteluun, ja jos ei isä sinne tule, niin sulla on mustaa valkoisella yhteistyökyvyttömyydestä. Tämän jälkeen voit viedä asian halutessasi oikeuteen.[/QUOTE]

Näin juuri, toimi heti. Sulla ei ole mitään menetettävää, koska keskusteluyhteyttä lasten isään ei ole nytkään.

Miten julma voi ihminen olla, kun hylkäsi sen lapsen, jolle oli ollut isä viisi vuotta, tulee ihan paha olo lapsen puolesta.

Aika on ollut jo sovitteluun varattuna, mutta hän sanoi ettei tule, joten peruin sitten tämän ajan (kerroin kyllä että mies ei ole tulossa nin siksi perun). silloin kun lapset olivat eniten erosta sekaisin (syksyllä) ja ottivat tosi voimakkaasti yhteen ja vihoittelivat minulle (poika sanoi syyttävänsä minua koska isikin syyttää), tämän isän sisko teki lastensuoj.ilmoituksen koskien näitä 2 lasta, minusta, (että olen huutanut lapsille, tämä oli pahinta aikaa kun oli PAKKOkin huutaa että sai lapset irti toisistaan), tällöin puhuin kaikki nämä asiat jo sossussa ja he tekivät kotikäynnit. Ja tämä sisko on vielä itse antanut lapselleen selkään, sanoinkin että olisiko se ollut parempi, että olen hiljaa ettei vain kukaan kuule kun komennan lapsiani, ja olisin tehnyt kuten ilmoituksen tekijä ja antanut selkään lapsilleni..... tämä on niin kauheeta että en tiedä tuleeko mitään mistään, mies on tosi narsistinen, ja tosiaan, tämä esikoiseni monet itkut itki erotessa, että miksi äiti HÄN ei saa mennä isäpuolen mukaan mutta sisarukset saa... (ja eroon ajauduttiin juuri siksi, että alkoi kohtelemaan minun lastani silloin huonosti, kun omat biologiset syntyivät ja kasvoivat, ennen sitä kohteli hyvin).. eron aikaan hän lähetteli lapselleni viestiä että tämä saisi äidin muuttamaan mielensä =(.
Kai varaan sinne oik.aputoimistoon ajan ja tulostan kaikki ne sänköpostit mitä olen sos.ihmisille tänä aikana lähettänyt/kertonut.

mies on tässä samalla mm uhannut (viesti tallessa) pilata työni, levittelemällä minusta sairaita, keksittyjä juttuja nettiin jotka liittyvät työhöni yms. tuntuu että hänellä on erosta huolimatta naru jossa minä olen. en voi muuttaa edes 10km päähän, koska lasten hoito vaihtuisi (vaikka tosiaan käyvätkin tuossa hoidossa vain 2pvänä vkossa, tai minun vkolla), kun työni puolesta harkitsin muuttoa ja esikoisen koulunvuoksi (joutuu oleen yksin paljon nykyisessä), mutta en uskalla lähteä kun en tiedä mitä tuo ex saa päähänsä. ositus asia ei etene, kun hän haluaa talon ja lisäksi minulta rahaa, kaksi oikeusihmistä tehnyt osituksen, hänelle ei käy ja he ei kuulemma tiä mistään mitään..jne.

Ja tottakai isä toimisi "kuten kuuluukin" jos paikalla olisi joku tarkkailemassa... Tosin nyt tähän on tulossa lisänä se, että tämä uusi nainen asuu monen sadan km päässä, jolloin todennäköisesti lastenkanssa reissataan paljon sielläkin sitten..

Yhteistyössä