Onko ihan pakko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viekas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viekas

Jäsen
23.03.2007
565
0
16
Tuli tosta yhdestä ketjusta mieleen kysymys että onko nykyään ihan pakko jokaisella lapsella olla oma huone? Minä kun en tällaista ajattelutapaa ymmärrä. Kauhea velkataakka niskassa maksetaan taloa jossa 5-6makuuhuonetta, eikö lapset tosiaankaan mahdu enää yhteisiin huoneisiin? :o

meillä talosssa 3 makkaria ja lapsia 2 eli just nyt olis kaikille oma huone, mutta toivottavasti meille vielä joskus yksi lapsi tulee, eikä tosiaan sen takia osteta uutta taloa, saavat luvan ,mahtua samaan huoneeseen ainakin nämä 2 ekaa poikaa...

Mä olen aina kapinoinu tuota ajatusta vastaan että jokaiselle lapselle oma huone, siksi meillä onkin tytöt yhteisessä, tai siis niiden kuuluis olla mutta nukkuvat kumpiki meidän makkaris :laugh: ja pojat on yhteisessä. Musta on ennemmin hienoa että tässä joutuu pakostakin oppimaan jakamisen taito, toisen huomioon ottamisen taito ym. En väitä etteikö omassa huoneessa olijat näitä oppisi, mutta yhteisessä huoneessa ne ehkä tulee luontevammin, ns. opettamatta. Meillä ei lapsille omia huoneita tule, vaikka rahaa olisikin semmonen talo ostaa missä huoneita on niin monta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä olen aina kapinoinu tuota ajatusta vastaan että jokaiselle lapselle oma huone, siksi meillä onkin tytöt yhteisessä, tai siis niiden kuuluis olla mutta nukkuvat kumpiki meidän makkaris :laugh: ja pojat on yhteisessä. Musta on ennemmin hienoa että tässä joutuu pakostakin oppimaan jakamisen taito, toisen huomioon ottamisen taito ym. En väitä etteikö omassa huoneessa olijat näitä oppisi, mutta yhteisessä huoneessa ne ehkä tulee luontevammin, ns. opettamatta. Meillä ei lapsille omia huoneita tule, vaikka rahaa olisikin semmonen talo ostaa missä huoneita on niin monta.
juuri tätä ajoin takaa! =)

me remontoitiinkin yhestä isosta makkarista ja vaatehuoneesta tytöille normikokoiset huoneet. musta on hyvä että omat huoneet kun niin huonoja nukumaan.
niin ei oo tarvinnut ottaa siis isoa lainaa =)

Meillä on nytten muksuilla omat huoneet ja mua harmittaa se että heillä ei ole enää yhteisiä rupatteluhetkiä illalla :/ ennen he aina kikatteli ja jutteli ihan asiaakin ( 3 ja 5 silloin :whistle: ) mutta on tässä hyvätkin puolensa kun ovat omissa huoneissa .. meinaan ei tarvii huudella että nyt jo hiljaa sielä :kieh: :D

Ratkaisuna meillä on tuohon rupatteluun että tytöt käyvät yökylässä toistensa huoneissa aina välillä =) ja siitä puheenollen täytyykin taas semmonen ilta ottaa kun isompi paranee flunssastaan.

Omasta lapsuudestani muistan kun n.12-13vuotiaana korpesi kun joutui jakamaan huoneen siskojen kanssa (meitä oli huoneessa 3...). Joskin muistan myös että iltaisin oli kyllä mukava kun ei tarvinnut olla yksikseen, ainoastaan päivisin otti pannuun. Itse näen asian näin: pienet lapset eivät välitä vaikka huoneessa olisi sisaruksia. Teini-iässä sitä monesti rupeaa kaipaamaan omaa tilaa.

Yhteistyössä