Onko ihan tavallista että 2-3viikon ikäinen vauva valvoo monta tuntia putkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäÄiti

Vieras
Minusta tämä on ihan uskomatonta ku meillä ei aikasemmat vauvat ole olleet näin 'helppoja''
Poika saattaa valvoa 4-5 tuntia putkeen ihan rauhassa. Syö väillä ja killottaa silmät auki ja katselee. Sitten nukkuu pitkiä aikoja ihan rauhassa. Yölläkin saattaa 4-7tuntia nukkua syömättä. Ja ku syö niin jatkaa ihan rauhassa unia. Saatan kakatkin pestä et lapsi torkkuu ja ku nostan sänkyyn niin jatkaa vaan unia.

Olen ihan ihmeissään ku minulla on suht iso perhe ja meillä ei ole koskaan ollu tällästä vauvaa jota ei tartte kokoaikaa kantaa ja hyssyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja bee:
Meillä vauva oli heti alusta asti kova valvomaan, mutta hän valvoi kyllä myös öisin. :)

Mä olen tasan yhden yön valvonu. Ja silloinki vauva vaan katseli ja köllötteli. Mutta en osannu mennä itse nukkuun ku toinen valvo.Siivosin ja laittelin pyykkejä kaikessa rauhassa sitten.
Toivotaan että tämä meno jatkuu. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Meillä vauva oli heti alusta asti kova valvomaan, mutta hän valvoi kyllä myös öisin. :)

Mä olen tasan yhden yön valvonu. Ja silloinki vauva vaan katseli ja köllötteli. Mutta en osannu mennä itse nukkuun ku toinen valvo.Siivosin ja laittelin pyykkejä kaikessa rauhassa sitten.
Toivotaan että tämä meno jatkuu. ;)

Kuulostaa ihanan helpolta vauvalta. :D

Miunki tyttönen oli aika paljon hereillä päivisin ja nukku alusta asti öisin selkeästi enemmän kun päivisin, 4-7 tunnin putkia, kunnes 3 viikon ikäisenä heräs enää vaa kerran yössä, pissalle, eikä syönyt öisin.

Nyt taitaa taas syödä yöllä (ikää 2½ kk), mutta tuon pissakäynnin yhteydessä joten ei paljoa haittaa.

Tää kyllä tykkää että sitä kannetaan, mutta ei tarvi hyssytellä. Pysyy kyydissä esim. kantoliinan avulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Miunki tyttönen oli aika paljon hereillä päivisin ja nukku alusta asti öisin selkeästi enemmän kun päivisin, 4-7 tunnin putkia, kunnes 3 viikon ikäisenä heräs enää vaa kerran yössä, pissalle, eikä syönyt öisin.

Nyt taitaa taas syödä yöllä (ikää 2½ kk), mutta tuon pissakäynnin yhteydessä joten ei paljoa haittaa.

Tää kyllä tykkää että sitä kannetaan, mutta ei tarvi hyssytellä. Pysyy kyydissä esim. kantoliinan avulla.

Minäkin pidän vauvaa jonkuverran liinassa, ihan siksikin että tulee pidettyä enempi sylissä.
Ja jotenki säälittää toinen et ei pääse niin usein syliin ku ei vaadi sitä.

Iltosin ku isommat nukkuu niin saatan vaan istua ja pitää vauvaa sylissä ja tuoksutella ja ihastella.

Käsitinkö oikeen että teillä ei käytetä vaippoja jos pissautat vauvaa yöllä? Miten se tapahtuu käytännössä? :)

Sama meillä. Molemmat. Mä olen aina ihmetellyt, että kelle siunaantuu ne vauvat, mitkä vaan nukkuu ja syö :) Kuopus nukkui jo alle kuukauden iässä välillä 8 tuntia yhteensä koko vuorokauden aikana. Ja sekin tietty pätkissä pitkin vuorokautta...

Alkuperäinen kirjoittaja Tunnelma Tuuli:

Sama meillä. Molemmat. Mä olen aina ihmetellyt, että kelle siunaantuu ne vauvat, mitkä vaan nukkuu ja syö :) Kuopus nukkui jo alle kuukauden iässä välillä 8 tuntia yhteensä koko vuorokauden aikana. Ja sekin tietty pätkissä pitkin vuorokautta...

Ja mä olen aina ihmetelly että mistä saa niitä vauvoja joita ei tarvi kokoaikaa kantaa ja jotka ei kokoajan itke ekaa 3kuukautta.